min tjej vill bjuda mig på en liten fiskeupplevelse på min födelsedag (mitten av september, hon är inte så insatt i fiske så hon frågade mig men jag kommer inte på nåt. Iaf. inget till rimligt pris. det bör hellst kosta under 1500. då e de bara att ösa på med tips o idéer........
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
fiskeresa
Collapse
X
-
Svårt att hitta på något =)
Beror ju lite på hur gamla ni är och så... har ni bil så finns ju alla möjligheter... Vet inte var du bor... eller vad du gillar för fiske.
Öland och fiska havsöring kanske? Finns fina stugor att hyra... har för mig det är hett på hösten...
Älvdalen i dalarna och fiska harr....
Bor du nära västkusten kan ni ta en turbåt ut och fiska....
Åk till Hossmoån och dra en 6 kg:s brax...
Svårt när man inte vet vad du tycker om för fiske.
Hoppas ni får en trevlig resa iaf!
Kommentera
-
Skulle nog inte åka till lödde om du inte sitter inne med bra lokalkännedom eller kan fixa en guide...vet otaliga personer som åkt dit och blankat totalt på en veckas fiske.Ursprungligen postat av sjögräsjag skulle nog ha åkt till åland eller löddeå.
Mitt förslag är (för 1500 spänn får man inte mycket), åk ut till en mysig sjö och tälta, fiska och bara njut en hel helg. Kolla i dit närområde vilka sjöar som normalt ger ifrån sig bra med fisk och läs på riktigt innan...kan ju knappast misslyckas!
Ha det!
Kommentera
-
Håller med föregående talare. Är det spinn eller fluga som gäller? Gillar du flugfiske så tar ni ju volvon upp till fjällen nånstans. Gärna långt ut i ingenstans och slår upp tältet. September är det ju finfint harrfiske, kanske härjedalen? Sen fiskar ni och har det trevligt på dagarna och grillar och gör annat skoj på kvällen!
Det ska då jag och tjejen göra nästa vecka. Helt planlöst tar vi bilen rakt upp ut och in i ingenstans. Slutdestination blir nog norge.
Kommentera
-
Bilen över broarna till Hanstholm och ta en tur med m/s Thailand. http://ms-thailand.dk/Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
tack för alla svaren, vi bor i malmö. flugfiske längre norrut hade varit fint men vi har nog bara en helg på oss, de blir lite knapert med tid då. det kanske blir åland fast det vore nice med nått närmare. tälta vid något sjöområde låter mysigt men jag känner inte till något bra ställe, kanske småland men risken att man bara irrar runt är ganska stor, var på en sån tur med en polare i blekinge för ett tag sedan, det blev 80% bilkörning och alldeles för lite fiske.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 517 visningar