Kräftbete på konstgjord väg! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kräftbete på konstgjord väg!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kräftbete på konstgjord väg!

Ska iväg till Vättern och fiska kräftor. Jag hade hoppats slippa stå och meta betesfisk till detta. Är det någon som kan tipsa om någon mäsk eller liknande som man kan använda istället? Har själv funderat på att mixa gammal torsk från frysen tillsammans med fiskbuljong och bröd mm för att sedan frysa i lagom portioner och hänga in i burarna. Har även i unga år fiskat med lite terpentin på betet för att förstärka lukten... Powerbait borde väl oxå funka???
    Roger Johansson
    Senast ändrad av rogga3; 2006-08-25, 09:23. Anledning: Ny rubrik

Det finns färdiga kräftbeten på burk som fungerar alldeles ypperligt.
    Trappy finns det ett som heter. Små pellets..... Borde finnas hos din lokala sportfiskebutik.
    - T e a m O d i n -

Kommentera

Ursprungligen postat av rogga3
      Ska iväg till Vättern och fiska kräftor. Jag hade hoppats slippa stå och meta betesfisk till detta. Är det någon som kan tipsa om någon mäsk eller liknande som man kan använda istället? Har själv funderat på att mixa gammal torsk från frysen tillsammans med fiskbuljong och bröd mm för att sedan frysa i lagom portioner och hänga in i burarna. Har även i unga år fiskat med lite terpentin på betet för att förstärka lukten... Powerbait borde väl oxå funka???
      Roger Johansson
      Prova med Gulp! ska vara mycket starkare doft och smak på det

Kommentera

Kan verifiera att gulp! fungerar alldeles utmärkt som kräftbete!

Kommentera

Tackar för tipsen

Aldrig trodde jag att svaren skulle komma efter bara ett par minuter! Har kollat efter Trappy och Willys i Västerås hade det hemma. Gulp har jag inte kollat än, tänkte ta och prova båda om det går. Ska även testa att göra lite egen gucka och testa. Jag funderar på Gulp och Trappy, vad är de gjorda av? Kräftorna kommer antagligen att äta av ämnena i buren och jag ska se'n äta kräftorna...

Kommentera

Kräftor är inte särskilt kräsna varelser, de är trotsallt nedbrytare och asätare. Ta vad som helst i köttväg som luktar lite, gärna lite ruttet för då luktar det mera. Har du tur så hittar du ett påkört djur på vägen, fungerar perfekt till ändamålet
            Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Ursprungligen postat av rogga3
              Aldrig trodde jag att svaren skulle komma efter bara ett par minuter! Har kollat efter Trappy och Willys i Västerås hade det hemma. Gulp har jag inte kollat än, tänkte ta och prova båda om det går. Ska även testa att göra lite egen gucka och testa. Jag funderar på Gulp och Trappy, vad är de gjorda av? Kräftorna kommer antagligen att äta av ämnena i buren och jag ska se'n äta kräftorna...
              Förmodligen inget farligare än vad dom normalt sett äter. Jag vet att Gulp är biologiskt nedbrytbart, så vad dom än är gjorda utav hamnar i naturen så småningom.

Kommentera

Ursprungligen postat av pontus
                Kräftor är inte särskilt kräsna varelser, de är trotsallt nedbrytare och asätare. Ta vad som helst i köttväg som luktar lite, gärna lite ruttet för då luktar det mera. Har du tur så hittar du ett påkört djur på vägen, fungerar perfekt till ändamålet
                Ja fan, det vill man ju hålla på och grisa me när man ska fiska kräftor - ruttet kött

Kommentera

Hundfoder

Hundfoder funkar kalas. Jag bor några meter från stranden kör alltid med det i mina burar.
                  [FONT=Arial]www.vattern.org[/FONT]

Kommentera

Frolic hundfoder ska funka enl uppgift.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 471 visningar