Dålig service - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dålig service

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dålig service

Skulle beställa en amb 5001b och en phantom "orange crunch" från sportfiskebutiken och det krånglade redan en kvart efter beställningen. Jag fick ingen orderbekräftelse så jag skickade ett mail till dom. Efter ett tag kom orderbekräftelsen och allt va frid och fröjd. 2 dagar senare fick jag hem ett avi som jag sedan skulle lösa ut på posten (ICA) När jag fick det så frågade dom om ja inte skulle betala den för det stog att det skulle betalas kontant men dom fick inte in nånting i datorn. Så dom sprätte upp paketet för att kolla om nånting mer låg i lådan som dom kunde skriva in i datorn. (tur att jag inte gillar det analt och hade beställt en buttplug) Dom fick inte in nånting så jag skulle få betala på nått annat sätt sa dom. För det va med ett förfall datum så pengar skulle betalas in! När jag kom hem med paketet upptäcker jag att det är fel färg på draget, så jag blev ännu mer upprörd och svor lite lätt. SEN tog jag upp rullen och testvevade men det va så trögt så jag trodde jag hade på en fisk redan. Sen frikopplade jag spolen och gjorde ett låtsas sving och då knäppte inte spolen tillbaka. Fick veva några ännu trögre varv innan den knäppte tillbaka! Blev måttligt förbannad så jag skickade in ett mail till dom och frågade va jag skulle göra. Och jag va bara tvungen att skriva in det här. Så arg är jag

Helt rätt- Häng ut busarna!
    Men skriv gärna också om de tar din reklamation på ett bra sätt.

Kommentera

Sportfiskebutiken.se?

Då är det nog du som är tappad bakom flötet! Om det är någon som har service och bra koll så är det Quincy!

Garanterar att han rättar till problemen om han nu av misstag strulat till det.

/MT

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytrackers
        Sportfiskebutiken.se?

Då är det nog du som är tappad bakom flötet! Om det är någon som har service och bra koll så är det Quincy!

/MT
        Håller med!

Har också handlat därifrån och alltid varit nöjd med servicen och kanske framförallt dom supersnabba leveranserna.

Att rullen verkade vara defekt får du nog anklaga ABU för, betesfärgen är dock sportfiskebutikens fel, men ett sådant fel rättas garanterat till bara du anmäler det.

Hoppas det löser sig!

Kommentera

Ursprungligen postat av Badfish
          Skulle beställa en amb 5001b och en phantom "orange crunch" från sportfiskebutiken och det krånglade redan en kvart efter beställningen. Jag fick ingen orderbekräftelse så jag skickade ett mail till dom. Efter ett tag kom orderbekräftelsen och allt va frid och fröjd. 2 dagar senare fick jag hem ett avi som jag sedan skulle lösa ut på posten (ICA) När jag fick det så frågade dom om ja inte skulle betala den för det stog att det skulle betalas kontant men dom fick inte in nånting i datorn. Så dom sprätte upp paketet för att kolla om nånting mer låg i lådan som dom kunde skriva in i datorn. (tur att jag inte gillar det analt och hade beställt en buttplug) Dom fick inte in nånting så jag skulle få betala på nått annat sätt sa dom. För det va med ett förfall datum så pengar skulle betalas in! När jag kom hem med paketet upptäcker jag att det är fel färg på draget, så jag blev ännu mer upprörd och svor lite lätt. SEN tog jag upp rullen och testvevade men det va så trögt så jag trodde jag hade på en fisk redan. Sen frikopplade jag spolen och gjorde ett låtsas sving och då knäppte inte spolen tillbaka. Fick veva några ännu trögre varv innan den knäppte tillbaka! Blev måttligt förbannad så jag skickade in ett mail till dom och frågade va jag skulle göra. Och jag va bara tvungen att skriva in det här. Så arg är jag
          Hejsan!

Tråkigt att det inte blev som du hade förväntat dig. Du hade beställt en Phantom 6" Firecracker (inte orange crush), se kopia på ordern nedan. Orderbekräftelse har du fått. Du fick leveransen på 2 dagar, normalt är det 3 dagar med Posten paket. Du fick en faktura så att du kunde betala i efterskott, i normala fall är det postförskott på 50 kr som gäller vilket du slapp. Att ICA bad dig betala vid uthämtningen är rent tjänstefel av dem och ingenting som vi kan rå för. De har inte heller rätt att sprätta upp ditt paket. Vi följer konsumentköplagen vilket innebär att du har full returrätt inom 14 dagar. Du får givetvis pengarna tillbaka, vi tar det via epost eller telefon. Om du upplever att rullen är trögvevad måste det ha varit fel på den, hittills har vi endast fått klagomål på EN rulle. Hur som helst så ska vi se till att du blir nöjd.

Vår motto är att kunna erbjuda kvalitétprodukter, snabba leveranser (oftast 1 dag) och bra service.

Ordernummer: 32026311

Efternamn: xxxx
          Förnamn: xxxx
          Adress: xxxx
          Postnr.: xxxx Ort: xxxx
          -
          Land: Sverige
          Tel:
          Epost: xxxx

Meddelande:

Order
          1 x ABU5001B ABU Ambassadeur 5001B - - 899 kr
          1 x CWCPHNM6 Phantom 6, 56gr Firecracker - 259 kr
          Total: xxxx kr

Hälsningar
          Quincy Wu

Kommentera

Precis så ska man ta emot en reklamation / ett klagomål!

Medans vi klagar. Köp aldrig något av Plusfoto.se
            Det går bra så länge prylarna håller. Min fiske-videokamera gick sönder efter 8 månader. Jag skickade den till honom 3ggr (3x120kr=360kr) för att sedan få ett svar. "Jag vet inte vad som är fel" Nu svarar han inte på mina mail. Panasonic tar inget ansvar iom att den är köpt av honom från engelska panasonic.
            Sorry att jag spårade ut lite, ville bara varna alla för det här odjuret!

Kommentera

Ursprungligen postat av Zonker
              Hejsan!

Tråkigt att det inte blev som du hade förväntat dig. Du hade beställt en Phantom 6" Firecracker (inte orange crush), se kopia på ordern nedan. Orderbekräftelse har du fått. Du fick leveransen på 2 dagar, normalt är det 3 dagar med Posten paket. Du fick en faktura så att du kunde betala i efterskott, i normala fall är det postförskott på 50 kr som gäller vilket du slapp. Att ICA bad dig betala vid uthämtningen är rent tjänstefel av dem och ingenting som vi kan rå för. De har inte heller rätt att sprätta upp ditt paket. Vi följer konsumentköplagen vilket innebär att du har full returrätt inom 14 dagar. Du får givetvis pengarna tillbaka, vi tar det via epost eller telefon. Om du upplever att rullen är trögvevad måste det ha varit fel på den, hittills har vi endast fått klagomål på EN rulle. Hur som helst så ska vi se till att du blir nöjd.

Vår motto är att kunna erbjuda kvalitétprodukter, snabba leveranser (oftast 1 dag) och bra service.

Ordernummer: 32026311

Efternamn: xxxx
              Förnamn: xxxx
              Adress: xxxx
              Postnr.: xxxx Ort: xxxx
              -
              Land: Sverige
              Tel:
              Epost: xxxx

Meddelande:

Order
              1 x ABU5001B ABU Ambassadeur 5001B - - 899 kr
              1 x CWCPHNM6 Phantom 6, 56gr Firecracker - 259 kr
              Total: xxxx kr

Hälsningar
              Quincy Wu
              www.sportfiskebutiken.se
              Okej men när jag beställer ett paket mot postförskott så vill ja inte ha en faktura. Plus att ICA ringde posten och dom sa att det va en företagsmiss. Men skitsamma ja dör inte av att stå en kvart längre på ICA och få betala mot faktura. Draget som ja beställde va en orange crunch även om ni kan visa orderbekräftelsen för där slarvade jag och jag läste inte. (för det blev ju fel med orderbekräftelsen i början) Firecracker går lika bra men ja blev lite sur bara. Har smörjt upp rullen och jag vet inte va det va för fel för det knäppte till när jag skurva isär den så jag trodde den gick sönder, men när ja satte ihop den så gick den prima. Jag vet inte om jag ska lämna in den ändå eller skicka den senare om den skulle gå sönder. För det är ju garanti på den.

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytrackers
                Sportfiskebutiken.se?

/MT
                Förstår inte varför du hoppar på mig när det va jag som fick ett felskick.

Kommentera

Dom e ju polare hehe!
                  SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

Badfish:

Nu i efterhand närman läst om vad som har hänt, vore det inte bättre att kontakta Sportfiskebutiken och lösa det där, istället fär att hänga ut dem där på FS , utan en anledning som jag ser det?

Tycker det är tråkigt att du upplever det så, då alla mina köp av sportfiskebutiken har vart klanderfritt och gått smidigt till.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 123 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen