Hehe fanns det inte en liknande tråd igår om jag inte minns helt fel?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BromanOdell erfarenhet?
Collapse
X
-
Ja vet inte riktigt vad jag skall säga. Ibland på denna sida är det ingen hejd på kritikerna.
Lite som att låta en växtexpert bedömma bilar efter att ha haft en Volvo och en Opel e´fter 3 år.
Jag skulle kunna göra detta mer utförligt med hur prisbidler på klingor kvalitet mm men jag orkar inte.
För nisse som har haft två Jerkspön kan minsann varmt rekomendera bla bla.
Det är något visst med fiskare trots allt, jag menar skulle en seriös golfare gå och köpa en billig skitdriver för 800 spänn? Svar nej, skulle han rekomendera en billig skitdriver för 800 spänn, nej.
Kommentera
-
Själv tycker jag det kan vara rätt svårt att hitta bra jämförelser på olika spön. Nu fiskar jag mest flugstång iofs men oberoende jämförelser av 10-15 talet spön i samma klasser är svårt att finna. (å de jag hittar känns väldigt partiska).
Bästa är nog (om man har tid) att knalla runt på butiker å mässor å köpa det som känns bäst. Och efter hand bilda sig egna uppfattningar. Men om nån orkar starta en bra site där seriösa produktjämförelser görs så skulle jag iaf kunna donera nån hundring :P
/J
Kommentera
-
Jag säger inget om att man inte får tycka saker mend et bör vara i relation till något. Har man haft ett Buster Jerk och sen köpt ett BromanOdell så har man inte riktigt koll. Säger inte att det är så i detta fall man ser ofta folk prisa något utan att egentligen ha något att jämföra med. Har man en lokal hökare i någon mindre ort saknar de oftas den topgear som finns på marknaden. Det finns en jävla massa skit på markanden sen finns det rättt mycket som är ok sen finns det ett mindre urval av riktigt bra saker. Givetvis så förstår jag att även prisbilden spelar in.
Flugfiskare är de som genrellt blir mest rippade på stålar då flugspön har sjuka påslag.
Har sett en del fabriskpriser och ni skulle bara ana, men det är också för att målgruppen är beredd att betala en del också.
Kommentera
-
Då verkar det vara hög tid för dig att testa lite riktiga prylar.Ursprungligen postat av Lindstrand Visa inlägggös jonas: Jag har haft buster stiff 6ft, savage prologic jerk 6ft, kinetic sthlms jerk 6ft, broman jerk 6½ft (använt 2ggr)testat ett shimano 6ft.. Så det är vad jag har att jämföra med.. Kankse inte så mycket men jag har upplevt att det e bra grejerbf
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 141 visningar