Angla mera! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Angla mera!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Angla mera!

Är det överhuvudtaget någon som anglar gädda längre, eller har alla "konverterat" till ismete?

Varför ismeta? Bara en massa rullar som fryser ihop och krånglar =)
    Finns ju dessutom inget roligare än att drilla en fisk med linan direkt i händerna.

Lämna spöna hemma i vinter!

Ursprungligen postat av Slemgädda
    Är det överhuvudtaget någon som anglar gädda längre, eller har alla "konverterat" till ismete?

Finns ju dessutom inget roligare än att drilla en fisk med linan direkt i händerna.

Jag var ute o fiskade gädda idag o det gick ganska bra..
    Håller inte på med ismete men jag kanske ska börja, mycket roligare o fiska i öppet vatten iaf

Kommentera

Ursprungligen postat av Slemgädda

klart man anglar roligt när det smäller och kuta dit,kör med vanlig angelkrok så det blir lite sport för gäddan
      Hellre fiskbonkare än hycklande djurplågare

Kommentera

Anglade fram tills för 2 år sedan, numera bara ismete. Har till och med sågat sönder alla gamla angeldon till ved. Jag måste säga att det är klart mycket roligare att ta dem på ismetespö än på handvindad bomullslina. Annars är ju fisket i princip identiskt, och KUL!
        www.hellfish.se

Kommentera

Snart dax nu, såg att isen börjat lägga sig på sjöarna. Hadde faktiskt kunnat ismeta i helgen när jag var i övik om jag hadde hafft grejorna med mig

Ursprungligen postat av ten_foot_pole
          Anglade fram tills för 2 år sedan, numera bara ismete. Har till och med sågat sönder alla gamla angeldon till ved. Jag måste säga att det är klart mycket roligare att ta dem på ismetespö än på handvindad bomullslina. Annars är ju fisket i princip identiskt, och KUL!
          Hjonsson

Kommentera

Ska tydligen bli plusgrader till helgen å nu får man väl bottenmeta lite lake medan man väntar på isen igen.... Fan vad besviken man blir, såg ju ut att kunna bli bortåt 5-6 cm redan till helgen. /offtopic
            www.hellfish.se

Kommentera

Ska tydligen bli plusgrader till helgen å nu får man väl bottenmeta lite lake medan man väntar på isen igen.... Fan vad besviken man blir, såg ju ut att kunna bli bortåt 5-6 cm redan till helgen. /offtopic
              Jonas, jag är nog rätt säkert på att isen håller i helgen. Det har varit riktigt kalla nätter ibland och vi har haft minusgrader i 10 dagar på raken fram till på fredag. Eftersom det knappt blåst någonting sedan i fredags så borde isen utan tvekan vara 5 cm till helgen, hoppas jag......

Jag är sugen på att prova mina nya spön!

Btw. Har aldrig hållt på med angeldon eller ismete tidigare. Fiskat med gäddsax med pappa när jag var liten är nog allt, men det är ju inte så aktivt. Lägga ut och sen åka hem och sova, sen åka skoter ut och se om man fått nån gurka.
              Ismete eller Angeldon anser jag vara snudd på samma sak, linan i handen eller ett spö i handen är väl en smaksak antar jag. Angeldon borde väl vara billigare utrustningsmässigt sett.
              Senast ändrad av Da_Moose; 2006-10-31, 09:10.
              Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Man kanske skulle testa till helgen då =).

Ursprungligen postat av Da_Moose
                Jonas, jag är nog rätt säkert på att isen håller i helgen. Det har varit riktigt kalla nätter ibland och vi har haft minusgrader i 10 dagar på raken fram till på fredag. Eftersom det knappt blåst någonting sedan i fredags så borde isen utan tvekan vara 5 cm till helgen, hoppas jag......

Jag är sugen på att prova mina nya spön!

Btw. Har aldrig hållt på med angeldon eller ismete tidigare. Fiskat med gäddsax med pappa när jag var liten är nog allt, men det är ju inte så aktivt. Lägga ut och sen åka hem och sova, sen åka skoter ut och se om man fått nån gurka.
                Ismete eller Angeldon anser jag vara snudd på samma sak, linan i handen eller ett spö i handen är väl en smaksak antar jag. Angeldon borde väl vara billigare utrustningsmässigt sett.
                Hjonsson

Kommentera

Ismete

Jag tycker helt klart det är roligast att ta dem på spö känns lite mer sprtfiskeaktigt. Men när jag är ute brukar jag köra 3 ismete spön och ett angeldon med lite mindre teckel på.
                  Mvh Ian
                  Skitfiske!

Kommentera

Helt rätt!

Ska själv ut och bottenmeta lite lake ikväll!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 122 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen