Prologics nyheter 2007 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Prologics nyheter 2007

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jerken såg rätt schysst ut, synd bara att den säkert håller pro logickvalite´...

Jiggarna har iof folk varit nöjda med, kanske bara är metprylarna som är lite sisådär. Själv kommer jag inte skaffa något av den enkla anledningen att jag så länge jag kan inte stöttar Pro logic.
    Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

snackade med anders på fiskekompaniet i malmö och han sa att kvaliteten kommer att vara mycket bättre på de nya betena än på de förra

Kommentera

Har vart rikigt nöjd med prologic prylarna jag köpt. Har hållt bra. men men som med alla beten och prylar finns det ju partier som blir dåliga. :/
        "Vi gör det i båten"

"Vi gör det på land"

"Vi gör det med gummi"

"Vi gör det för hand"

Kommentera

Ursprungligen postat av DaskeN
          Har vart rikigt nöjd med prologic prylarna jag köpt. Har hållt bra. men men som med alla beten och prylar finns det ju partier som blir dåliga. :/
          Jag är nöjd med prologic med!
          Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
          &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
          ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
          Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Jag har prologics "kopia" av BD. Gången från början är inge vidare, och den går inte att fiska särskilt djup. Och sen är det alldelles förstora krokar, både enkelkroken och trekroken är enorma! Men själva kvaliten på gummit är väll okej, mer prologic grejjer har jag inte testat så jag får se framöver, men den nya jerken ska jag nog testa!
            bf

Kommentera

Viktigast är att befinna sig på rätt plats, vid rätt tid. Då fångar de flesta stora gäddor, på de flesta beten.. Även om en del beten, ger mer än andra.
              Jag började med modellen till Freestylern i våras, och har nu på hösten testat ngra prototyper (slag, stöt, kast, vridit i öglorna etc). Några har läckt, på andra har viktningen lossnat. Ambitionen är att lösa sådana brister tills betet kommer ut i handeln.
              Betet är inspirerat av SSR som vi moddade och började jerka med 99. Det har dock fått lite rundare buk, och en liten böj på stjärten för att sticka ut åt sidorna lättare, mer bellyflash. Det är även lite större, 18cm och 100g.
              De flesta gillar beten med utpräglad sida-sida gång, därför är klippet filmat så. Så fiskar emellertid inte jag. Högre frekvens och kortare jerks, så simmar och slingrar betet fram i vattnet.
              Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwi
                Själv kommer jag inte skaffa något av den enkla anledningen att jag så länge jag kan inte stöttar Pro logic.
                WORD WORD WORD! Svensen Sport kommer alltid just vara Svensen Sport

Pro Logic, Scierra, Ron Thompson, Okuma... ja jag saknar förtroende för alla dem märkena... anledningen till att dem är jättestora i hela europa (förutom då kanske sverige) är deras möjlighet att pumpa ut reklam samt har råd att slänga upp många nya prylar vart år...

att DD Bait joinade Svensen Sport tycker jag va att skjuta sig sjävla i foten, DD Bait var ett genuint litet danskt företag som stod för kvalite...

G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Svendsen köpte DDbait. Mads orkade/klarade inte att fortsätta driva det. För att vara med i matchen krävs det att man åker runt och säljer, står på mässor etc. Det gav inte tillräckligt tillbaka. Mads tycker att kvaliten och betena har blivit bättre. Han kan köpa helt andra kvantiteter av ingredienser, har andra resurser bakom sig, annan omsättning.
                  Sen håller jag med om att det är charmigare med ett boilieföretag som blandar till sina mixer i källaren. Men fiskade med DD tidigare, och gör det nu. Tycker inte betena har blivit sämre..
                  Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidL
                    Svendsen köpte DDbait. Mads orkade/klarade inte att fortsätta driva det. För att vara med i matchen krävs det att man åker runt och säljer, står på mässor etc. Det gav inte tillräckligt tillbaka. Mads tycker att kvaliten och betena har blivit bättre. Han kan köpa helt andra kvantiteter av ingredienser, har andra resurser bakom sig, annan omsättning.
                    Sen håller jag med om att det är charmigare med ett boilieföretag som blandar till sina mixer i källaren. Men fiskade med DD tidigare, och gör det nu. Tycker inte betena har blivit sämre..

Jag har hört att betena inte löser upp sig i vatten som de gjorde förr? Hur kommer det sig och är det något ni är medvetna om?

Jag köpte era larm förut när jag började fiska karp. Batmanlarmen, dessa larm är rena skämt om du frågar mig, mina har inte hållit mer än något pass. Är det något ni kommer göra något åt? Jag har inte hört något gott om dem larmen.
                    Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Ursprungligen postat av The Loomis Man
                      WORD WORD WORD! Svensen Sport kommer alltid just vara Svensen Sport

Pro Logic, Scierra, Ron Thompson, Okuma... ja jag saknar förtroende för alla dem märkena... anledningen till att dem är jättestora i hela europa (förutom då kanske sverige) är deras möjlighet att pumpa ut reklam samt har råd att slänga upp många nya prylar vart år...

att DD Bait joinade Svensen Sport tycker jag va att skjuta sig sjävla i foten, DD Bait var ett genuint litet danskt företag som stod för kvalite...

Håller faktiskt med dig, men anledning till att Svenden är stora är i grunden att de faktikst leverar de bästa grejorna i förhållande till pris sett från butikerna sida. D.v.s det är grejorna butikerna tjänar mest pengar på, mao helt enligt logiken.

Kan inte uttala mig om kvaliten på deras mixer och RM, men tycker det är synd att många bra produkter som verkligen var kvalite numera inte finns och det har kommit in lite mera Svendeninspirerade grejor med HÖGT pris bara för att det skall stå Prologic på grejorna ist för Ron Thompson vilket är riktigt löjligt.

Personligen anser jag att DDbait skulle vara ngt som står för kvalite, ett företag som har "topofthelineprodukterna" och struntar i "denstoramassa-tjänapengar" produkterna.

Men om det du säger David stämmer, att han sålde p.g.a ineffektivitet (vilket jag inte riktigt vill tro på ) så är det ju inget att göra ngt åt, det går ju inte att lägga sin själ i ett företag som går +/- 0.
                      Senast ändrad av Flodebanan; 2006-11-09, 19:46.
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 570 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg jimmy85