Dött fiske runt Vätö å Norrtälje - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dött fiske runt Vätö å Norrtälje

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dött fiske runt Vätö å Norrtälje

Har varit ute några helger i rad nu runt vätö å en bit in i norrtäljeviken, men den senaste 4-5veckorna har d varit tvärtomt, har fått ganska duktigt där förut, men nu har dom bara försvunnit (gäddorna alltså)..
    Har prövat både grunt å jupt, jerk och vanligt...
    Tog upp båten idag så nu får man vänta tills i vår..
    E det jag som har blivit kass på att fiska eller har ni samma problem??
    funderar på om det kan vara att dom blir lite mer skygga för att mindre båtar rörs sig i vattnet eller att d har blivit klarare i vattet...

Ursprungligen postat av per.b79 Visa inlägg
    Har varit ute några helger i rad nu runt vätö å en bit in i norrtäljeviken, men den senaste 4-5veckorna har d varit tvärtomt, har fått ganska duktigt där förut, men nu har dom bara försvunnit (gäddorna alltså)..
    Har prövat både grunt å jupt, jerk och vanligt...
    Tog upp båten idag så nu får man vänta tills i vår..
    E det jag som har blivit kass på att fiska eller har ni samma problem??
    funderar på om det kan vara att dom blir lite mer skygga för att mindre båtar rörs sig i vattnet eller att d har blivit klarare i vattet...

länge sen inlägget lades in men så har det varit i ca 5-6 år nu, tråkigt som fan de gamla gäddställena man aldrig lämnade utan fisk har vart helt dött senaste åren, desamma med nätfiske har varit helt värdelöst, har ofta lagt 4 nät och fått noll. numera metar jag bara mört och småabborre med min brorson vid bryggan och kanske kastar efter lite smågäddor i vikarna, allt annat fiske känns värdelöst. hoppas det vänder!!

Kommentera

Ursprungligen postat av duke_ Visa inlägg
      länge sen inlägget lades in men så har det varit i ca 5-6 år nu, tråkigt som fan de gamla gäddställena man aldrig lämnade utan fisk har vart helt dött senaste åren, desamma med nätfiske har varit helt värdelöst, har ofta lagt 4 nät och fått noll. numera metar jag bara mört och småabborre med min brorson vid bryggan och kanske kastar efter lite smågäddor i vikarna, allt annat fiske känns värdelöst. hoppas det vänder!!
      Jag har en teori, folk lägger ut en helvetes massa nät och tar upp gädda och aborre istället för att släppa dom. Åk och handla mat istället för att fiska sönder vattnet!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
      64 svar
      15 437 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg .art
      av .art