Det är kevlar i handsken, samma material som slaktare har i sina skyddshandskar, därav det hemska priset.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Krok i fingret
Collapse
X
-
okej.
nja ingenting jag känner att jag behöver,undrade mest om den skyddade bra.Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
: )redan satt en i handen så varför inte en till
Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Det är klart, fiskar man mycket så händer väl sån`t här för eller senare. Hoppas bara det tar låånng tid innan det är ens egen tur.
Några stick har man väl fått då och då....men aldrig sådär djupt så skiten fastnat. Några av de historier man läser här får en att rysa.
Kommentera
-
På min förra fisketur så fastnade mitt drag i växtlighet, så jag drog lite och när jag blev trött på att dra på det säkra sättet så började jag vifta hejvilt och tillslut lossnade den, kom flygande med hög fart emot mig och träffade min högerhand, jag hade en top bandit (jerk) med 4/0 nya krokar på, så jag trodde att den hade fastnat i handsken jag hade på mig men det brukar ju oftast inte kännas när en sylvass krok går in så fort så jag märkte efter några sekunder att den satt rakt in i handleden. Kroken hade fäst sig så att den satt inuti handleden och man inte kunde knipsa av vid hullingen, så jag får lite panik och drar ut första svängen på kroken utan problem, men sen tar det tvärstopp när hullingen ska ut från den tjocka huden. Då börjar jag med att försöka dra för glatta livet och jag känner verkligen hur huden dras ut och det var inte en så behaglig känsla, det var en del smärta men den var inte så värst intensiv. Så efter jag har stått och dragit i ca. 2 minuter så bestämmer en av mina kompisar för att nu drar vi snabbt ut den jäveln med tång, så då tar vi fram tången och jag tar ett djupt andetag.. 1,2,3. RYCK! Sen for hullingen ut med en jävla fart, en del smärta men adrenalinet pumpade högt och en lättnad av att ha fått bort kroken började komma.
Efter vi har dragit ut kroken så börjar det blöda en del och då märker vi att vi inte har något plåster eller bandage till hands, så först tar jag med tvekan våran slemtrasa som har en hel del bakterier på sig för att stoppa blödningen. Men det funkar inte riktigt och jag vill inte få det infekterat så då tar vi kniven och skär av en trasa från mitt linne som jag har på mig och gör det till ett plåster med hjälp av lite el-tejp. Efter ett tag så kan jag kolla handleden om den är rörlig och utan smärta och det är den, så jag fortsätter jerka med nöje!
Blev ganska långt skrivet, men det jag fick lära mig är i alla fall att när jag fastnar i med mitt drag så ska jag fan dra på rätt sätt nästa gång! Gör det ni med.
Kommentera
-
[QUOTE=Flodebanan;236333]Ivrig att komma ut på mitt första Gösafiske byter jag om så snabbt jag bara kan hemma. I taket hänger en specialutgåva av en Wobbler jag fått av min pratikplats då de firade 25års jubilieum.
Tröja på, händer upp, händer ner, nej vadfan, jag sitter fast?
Blev asförbannad för mitt Gösfiske rök!
"Väl inne på "akuten" fick jag en liten slyna till doktor, inkompetent var hon också."
Men vad säger du !
Kommentera
-
Har fått krok i fingret 2 gånger, båda gångerna blev det sjukan då jag slet o slet utan att få ut dom.
Första gången jag fick gick det ganska lätt, två sprutor på vardera sida av fingret o trycka hårt igenom sen knipsa o ut.
Men andra gången fick jag en invandrare till doktor som knappt kunde svenska, så tröck han in 6 stycken sprutor i mitt finger och han grävde typ in sprutan i benet i fingret, kände hur huvudet började snurra.
Så det var nästan värre än att ha en krok sittandes i sig.
Kommentera
-
När jag hade praktik i Rajamaa så fick jag en bloody butcher strl 12 mitt i nästippen. Den satt i brosket och det var omöjligt att få ut den.
Fick åka till sjukhuset i finland och dra ut den. Det krävdes mkt kraft för att få ut den, och bedövningsmedlet dom försökte spruta in i näsan rann in i munnen istället. Det smakade beskt.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 141 visningar