Krok i fingret - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Krok i fingret

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

bara i fingret
    Senast ändrad av gearfreak; 2007-06-11, 06:18.

Kommentera

Nej, bara lite smått som tex en pimpelkrok eller något som åkt in nån milimeter.

Kommentera

Jo det har väl hänt några gånger både att jag fastnat själv och att jag hjälpt andra som fastnat.
        Värsta fallet för egen del var en gädda som ruskade till precis vid greppning vid handlandning så att den fria trekrokens ena spets drogs in under tumnageln på vänster hand, detta omöjliggjorde den normala proceduren att vrida ut spetsen och knipsa av då det tog emot i nageln så jag (var ensam i båten) fick dra den baklänges med huling och allt med en tång och det blödde ganska bra ur nagelbädden.

Sen har jag opererat ut en krok ur låret på polaren när han lyckades fastna på ena kroken på en wobbler och på den andra trekroken så satt en gädda på ca 3 kg och sprattlade så han ylade ganska bra
        Var tvungen att göra ett litet ytligt snitt i skinnet för att kunna trycka ut spetsen och knipsa av den sen var det enkelt att "backa" ut den ur låret.

Har alltid med en förbandslåda för att lappa ihop sånt där annars funkar trasa och eltejp bra det med, har använt båda varianterna ett flertal gånger.

Kommentera

Har varit riktigt nära ett xantal gånger, men har precis klarat mig från att få hullignarna i mig. Fiskade på en pir en dag med en polare som inte fiskat så mycket tidigare, han gjorde ett riktigt snekast och hans drag landade precis framför mig (jag har alltid polaridbrillor numera, även om det mörknar efter alla dåliga erfarenheter jag fått av galna fiskare ). Han fick massa tång och kraffs på draget och jag erbjöd mig lossa det åt honom, när jag var klar och skulle kasta ut draget i vattnet drog polaren och alla krokarna satte sig precis innan hullingen i handflaten på mig. Det smärtade riktigt, trodde det var dags för sjukan men jag kunde som tur var lirka ut skitet.

Hoppas verkligen att jag klarar mig från att verkligen kroka mig , lika mkt som jag hoppas att jag inte snubblar i vadarna!

Kommentera

Jo man har ju lyckats fånga stora wobbler som man tappar i luften, man är nöjd i en mikrosekund innan man fattar att krokarna sitter i hela handen..

annars så har man ju fastnat ett antal ggr vid gäddmetet och börjar rycka som en galning, för att sedan leka Matrix (se allt i slow motion, och nästan känna den sylvassakroken rispa längst pannan)

Kommentera

satte en owner 2/0 på ovansidan av handen när jag skulle landa en liten snipa på gäddtävlingen pike open i stegeborg, gäddan sprattlade fint och brorsan tog sin S1:a och skar av huden som då var 3 cm lång på stället där kroken och gäddan hängde, blev ett fint ärr och blödde ymnigt men ser bra manligt ut idag.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
              14 svar
              3 126 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg uditsen
              av uditsen