Skitfiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skitfiske?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Skitfiske?

    Hur ser du på saken, får man önska någon ”lycka till” när det gäller fiske eller är endast ”skitfiske” okej?
    42
    Skitfiske
    19,05%
    8
    Båda är okej
    23,81%
    10
    Jag bryr mig inte
    57,14%
    24
    http://enamatorfiskare.blogspot.se
    Instagram enamatorfiskare

  • #2
    Skrock är för dårar
    Samma sak med bananer, om ens stämningsläge eller känsloläge ändras av en banan i båten så har man något allvarligt fel på psyket.

    Skitfiske eller lycka till, jag tackar för båda och inbillar mig inte att något skulle ge varken mer eller mindre "tur" än det andra.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
      Skrock är för dårar
      Samma sak med bananer, om ens stämningsläge eller känsloläge ändras av en banan i båten så har man något allvarligt fel på psyket.

      Skitfiske eller lycka till, jag tackar för båda och inbillar mig inte att något skulle ge varken mer eller mindre "tur" än det andra.
      Vart kommer banan-grejen ifrån då?
      Givetvis är det bara "skrock" alltihopa men personligen känns det lite bättre att höra "skitfiske" än "lycka till" när man beger sig ut. Känns också rätt allmänt vedertaget bland folk som knappt fiskar också.
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
      8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

      Kommentera


      • #4
        Känns som "skitfiske" är mer för oss sportfiskenördar. Vart det kommer ifrån vet jag inte. Nån som vet ursprunget? När det gäller vanliga "svenssons" så är nog "lycka till" mer vanligt skulle jag gissa. Iallafall i min bekantskapskrets.

        När det gäller bananerna så kanske det borde vara en egen omröstning? Det verkar finnas lite olika historier kring ursprunget. En version handlar om att det kunde följa med farliga kryp i bananlasterna. Kryp som man inte ville ha på en båt
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

        Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

        Kommentera


        • #5
          Jag bryr mig inte, men har börjat säga det till folk jag inte känner så väl... Typ av respekt eller nåt?

          Vad gäller bananerna så är jag övertygad om att det helt enkelt beror på att det är ett jäkligt enkelt och bra mellanmål som man alltid kan ha med sig, och något folk hade med sig. Plötsligt började någon att se ett kortsiktigt samband (pga slumpen), det spred sig och andra tyckte sig se samma mönster och vips så var det en sanning...

          Jag hade aldrig ett blankpass trots att jag alltid hade med mig bananer förut, däremot så har jag haft det sen jag fick höra talas om myten.
          Ni som inte har med i bananer, har ni aldrig blankpass numer?


          Båda är skrock och trams, men samtidigt är det väl lite kul att hålla på med förstås...

          Kommentera


          • #6
            Rolig omröstning
            Bland fiskepolarna får det inte ens vara banansmak på ngt i båten, he he.. Skitfiske känns fortfarande bäst, även fast det såklart inte spelar nån roll egentligen. Tog pb på gös efter att en kille ropade lycka till grabbar från bryggan då vi åkte ut och har mååånga bomturer trots "skitfiske" och inga bananer

            Kommentera


            • #7
              Det där med att vissa är så anti bananer tycker jag är så löjligt... Jag blev anti anti-bananer så jag köpte en sticker från ebay föreställande en klase bananer och klistrade på båten, alltid retar det någon. Fisk får jag ändå...

              Kommentera


              • #8
                Självfallet har jag bananer med mig och inte minst en bananwobbler också. Då kan inget gå fel!
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

                Kommentera


                • #9
                  Banan och skitfiske verkar inte ha någon påverkan alls på mitt fiske. Skulle jag däremot ta med mig en håv i båten uteblir huggen med 100% säkerhet. Å andra sidan tappar jag garanterat drömfisken utan håven så det verkar som om håven förstör mitt fiske både om den är med eller inte. Snacka om dilemma.

                  Min fiskekompis (8år) skulle dock aldrig ta med banan i båten. Inte för att det minskar huggen för honom utan för att det är kul att skoja om detta.

                  Kommentera


                  • #10
                    Den stora frågan för mig är : vad fasiken svarar man när nån säger skitfiske? Tack?
                    Gråt inte...
                    båten ligger i vassen still
                    full med gäddor och braxar
                    full med ålar och laxar
                    (Alice Tegnér)

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 563 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 320 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 454 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 317 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 553 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X