Varning berkley digitalvåg 23 kg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varning berkley digitalvåg 23 kg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Min har som sagt varit med i mer än 15 år och vägt många fiskar och lite annat också. Den är på utsidan nästan identisk med dagens modell, men vem vet hur den ser ut under huven...Prylar nuförtiden är gjorda för att gå sönder (lyssna t ex på "prylarnas pris", SR).https://sverigesradio.se/prylarnaspris

    Troligtvis har jag haft tur och inte tappat den på durken/golvet/marken. De flesta fiskeredskap är faktiskt ganska känsliga för kraftiga stötar; Beten spricker, krokar går av, nosögglor böjs. Vevhandtag går sönder, rullstativ kan bli skeva, rullfoten kan gå sönder. Emaljerade spööglor spricker etc. Och jag kan absolut inte tappa en mobiltelefon i golvet och räkna med att den därefter fortfarande skall funka. Jag gillar robusta fiskeprylar som klarar påfrestningarna på sjön, men inte ens en ambassadeur från 50-talet är idiotsäker (tur att det finns reservdelar till den).

    Jag har blivit upplyst om att "tuffa gäddkillar läser inte manualen". Kanske hjälper det någon om jag påminner om att ON/OFF knappen måste hållas intryckt flera sekunder. (ett kort tryck ger bara nollställning om apparaten är påslagen. Den stänger av sig automatiskt efter en tid, men det går alltså också att stänga av den manuellt). Den startar inte fortare i stridens hetta för att man trycker jättehårt. (Den är konstruerad så för att den inte oavsiktligt skall slå på i fiskeväskan och dra batterier).

    I mitt kuriosakabinett har jag även ett besman (made in Sweden). Funkar absolut att väga en gädda med och det håller för ett bombnedslag. Helrätt för tuffa killar.

    Här en bild från tiden då männen och deras vågar var av stål:


    Kommentera


    • #12
      Tyvärr är det nog som gösalf säger, Kina skiten är inte gjord för att hålla. Då skulle vi ju sluta konsumera. Allt ska hela tiden bli billigare o producera så tror säkert att innehållet i den som var tillverkad för 15 år sedan var något bättre.

      Kommentera


      • #13
        Jag tar med badrumsvågen när jag fiskar. Den jäveln visar för mycket varje jävla gång man ställer sig på den.
        Nä, faktum är att jag sällan väger fisken och tror många med mig gör samma sak. Då ligger vågen där i väskan och får säkert både 3 och 4 smällar när man är ute. Man sparkar undan väskan en bit, den flyttas hit och dit..... Jag har visserligen inte Berkley men en annan billig våg typ 200:-

        Skall införskaffa mig en bättre våg till 2020 eftersom jag haft min några år nu.
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        • Newborn
          Svar till Värde?
          av Newborn
          Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
          2024-01-13, 20:31
        • Knox88
          Värde på spön ?
          av Knox88
          Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
          2023-08-13, 11:49
        • Backslag
          Svar till Cisco Kid, mindre
          av Backslag
          Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
          2023-09-03, 20:16

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
        15 svar
        4 575 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Henke E
        av Henke E
         
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        63 svar
        13 572 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg RUSTY HOOK  
        Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
        16 svar
        1 466 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg mrfisker  
        Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
        19 svar
        5 329 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Henke E
        av Henke E
         
        Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
        20 svar
        25 573 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Henke E
        av Henke E
         
        Arbetar...
        X