Fiskesnack.com "ta er en funderare" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnack.com "ta er en funderare"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej Grejo! Jag tänkte på sådant som möjligen går att åtgärda utan större förändringar i programvaran. Själva forumprogramvaran funderar vi över i särskild ordning. Tyvärr hör till exempel fotoalbum och sökfunktion till dessa grundläggande frågor som är svåra att enkelt komma åt.

Kommentera

Det viktigste dere kan gjøre nå er å bli kvitt linkingen til ymse svindel-relaterte nettsider som stadig kommer opp.
      Team Colibri

Kommentera

Ursprungligen postat av Sportfiskarna Admin Visa inlägg
        Hej Grejo! Jag tänkte på sådant som möjligen går att åtgärda utan större förändringar i programvaran. Själva forumprogramvaran funderar vi över i särskild ordning. Tyvärr hör till exempel fotoalbum och sökfunktion till dessa grundläggande frågor som är svåra att enkelt komma åt.
        Har ni gått igenom alla konkreta förslag i tidigare trådar? Kanske ni hittar nåt som går att fixa där?

Kommentera

Allt va bättre förr, gäller även detta forum. Har slutat hänga här..alla FB grupper om fiske är 1000 ggr bättre än detta förlegade forum. Satsa lite pengar för fn och gör om gör rätt...så nu är det minst 2 år tills jag tittar in här igen om det ens finns kvar om 2 år.

Kommentera

Även om det är lite si och så med fiskesnack och jag förstår frustrationen hos många fiskesnackare, tycker jag absolut inte man ska lägga ner som en del frustrerade fiskesnackare uttrycker sig.

Tyvärr hamnar det mesta på Facebook numera, och alla förväntar sig att man finns på Facebook eller insta.
            Men för en annan vars sociala medier begränsar sig till två forum varav det ena är fs, så är dessa överlevande forum guld värt.

Kommentera

Ursprungligen postat av wickedfoe Visa inlägg
              Allt va bättre förr, gäller även detta forum. Har slutat hänga här..alla FB grupper om fiske är 1000 ggr bättre än detta förlegade forum. Satsa lite pengar för fn och gör om gör rätt...så nu är det minst 2 år tills jag tittar in här igen om det ens finns kvar om 2 år.
              Ja visst var FS bättre förr, men de som bara lämnar eller inte skriver själva är en stor orsak till nedgången... Få forum blir bättre för av att fler lämnar. Lite nyfiken på vad det är som gör FB så bra? Bra frågor, svar och diskussioner, intressanta ämnen eller annat konkret?

Och Sportfiskarna Admin kan gott få veta vad det är som gör FS förlegat... input för ev förändring!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sportfiskarna Admin Visa inlägg
                Hej, som sagts tidigare så har forumprogramvaran vBulletin stora brister i vad som är möjligt och inte, nuförtiden. Vi tar gärna emot konkreta synpunkter på vad som ni anser bör åtgärdas. Ju mer konkreta desto bättre. Tack! //Andreas
                '
                Den där programvaran som har stora brister fungerade ju alldeles utmärkt fram tills ni tog över.

Kommentera

Det är ju bara byråkrati.
                  "vi håller på" "planen är" "vi tar till oss detta"
                  Är ju bara ett sätt att hantera och manipulera kverulanterna.
                  Politik.
                  Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                  &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                  ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                  Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Hej!

Under en period var jag mycket aktiv, skrev vanliga foruminlägg men även artiklar & "mothugg" osv. Så som forumet fungerar nu i Sportfiskarnas regi är jag inte speciellt intresserad av att ens kommentera i forumet, det är synd. För min del är det som krävs ett fungerande fotoalbum, en väl fungerande sökfunktion och en aktiv "ägare" & lite "jippon". Knyt lite amatörskribenter till sidan (billigt om inte gratis) och låt dem husera på förstasidan!

Vad gäller snack kring programvara, kom igen, det är 2020 och det går inte få till ett fotoalbum och en vettig sökfunktion, lite pinsamt.

Hade vi skött det företag jag jobbar på och vårdat våra intressenter på det vis fiskesnack/sportfiskarna gör hade vi gått i konkurs för länge sedan.

För min egen del har jag tappat intresset för fiskesnack, en sida som utvecklat mig som fiskare, trist.

Jag önskar er ändå lycka till!

Skitfiske!
                    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Lite småtråkigt att det blir såhär. Det kanske är ett tecken på dessa tiders utveckling, facebook, nya tider, gammalt uttjatat medium, osv osv.

Det är inte alltid så roligt att ha rätt. Men jag sa det i en tråd för många år sedan att det bådar inte gott när sportfiskeförbundet tar över en fristående forumsida. Sportfiskeförbunden har och har alltid haft en politisk agenda med det dom gör. Dom har tyvärr framställt sig själva som en klubb för inbördes beundran i knä på marknadskrafterna. Man har inte lyckats driva en rak och tydlig sportfiskestategi utan vinglat fram mellan alla särintressen hit och dit. Sådant söndrar mer än det ger.

Bara en sådan liten sak som att några i förbundet leker gäddräddare och bygger små lekvikar för några hundra gäddor för rel. stora pengar samtidigt som resten av sportfiskeaktörerna står i de naturliga vikarna och bombar sönder varenda lek. Man har inte lyckats sätta ner foten och deklarera vart man står i alla dessa åsiktsyttringar som olika sportfiskare har. Men tyvärr så är det så att det måste sägas, vare sig man vill, vågar eller törs. Ta bara det evinnerliga tjat som var här för 5-10 år sedan om de där etiska reglerna.

Att då driva ett forum när man tydligt visat hur konflikträdd och oförmögen man är att ta tag i de svåra frågorna är kanske inte det man ska syssla med. Jag vill tex se ett förbund som värnar om sportfiskets framtid. Det gör man genom att agera och kraftfullt uttala sig om tex fisketävlingar under gäddleken. Man kanske borde våga ta i sin mun att havets resurser inte är oändliga utan genom att införa begränsningar som gynnar tillväxten så gynnas också sportfisket på sikt. Är vår laxtrolling helt etisk ok tex? ? Den drar enormt mycket mer lax ur östersjön än vad yrkesfisket gör. Visst helt okej kanske men våga ta i debatten och våga ha en åsikt.

Man ser inget sådant från förbundet utan man kryper in i den trygga gemenskapen av likasinnade och hittar på nya symbolfrågor att visa sig duktiga på. Men det gynnar varken sportfisket, dom själva eller detta forum i längden.

Jag är nog färdig med denna site, eller egentligen va jag ju det då när ägarbytet va ett faktum. Kanske fortsätter som jag gjort under några år. tittar in då och då väldigt sporadiskt för att se om det dykt upp något kul men får varje gång bara bevittna det tråkiga sönderfallet.

Man kan bara önska alla tappra och de som jobbar med forumet et STORT LYCKA TILL.
                      Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 476 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art