Livebait, helt ok? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livebait, helt ok?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gurre
    replied
    Jag tror inte att jag förstod vad du menade riktigt ????

Ursprungligen postat av theoneandonly Visa inlägg
    Det är ju fördjävligt gurre! Näbbgäddorna ska du verkligen inte vara dum mot! En stor tillgång är vad dem är! Skulle det finnas färre av dem skulle de vara mycket uppskattade. Skärp dig!

Lämna en kommentar:

• theoneandonly
    replied
    Det är ju fördjävligt gurre! Näbbgäddorna ska du verkligen inte vara dum mot! En stor tillgång är vad dem är! Skulle det finnas färre av dem skulle de vara mycket uppskattade. Skärp dig!

Lämna en kommentar:

• Gurre
    replied
    Bra fråga.

Tycker det är helt riktigt att mörten ska värderas samma som gäddan så jag tycker det är rätt löjligt med dessa kommentarer så fort det kommer en bild där man glömt en liten sak. Men tipps är ju alltid bra.

Men när jag väl fiskar skiter jag blankt hur mörten har det med en krok i ryggen. Och en liten skitgädda på 1kg värderar jag mycket mindre än en 5kg 10kg. Även om jag tar god hand om dem så länge det går.

De fiskar jag riktigt skiter i hur de har det är näbbgäddor de låter jag ligga till de dör om jag inte har någon kniv med mig. Kalla mig kallblodig men så är det.

Ursprungligen postat av n0rell Visa inlägg
    Alla blir ju helt vilda om man fångar alldeles för mycket gädda, gös, torsk, abborre, ja you name it! Man påstår att man inte kan ta hand om all fisk, och att man ska behandla fisken med total respekt, att inte lägga en fisk på isen så den fryser ihjäl, eller inte använda lipgrip, huddkrok m.m.. MEN... MEN gott folk, varför brusar ingen upp om att agna med levande mört? nu är det iofs förbjudet, men många gör det fortfarande. Tror ni inte mörten lider en del av att bli krokad i ryggen, buken, fenan? Är en mört värd mindre i era ögon?
    En krok i ryggen för en mört representerar typ en ankar-piersing våran rygg, skönt?

Är det någon skillnad om man behandlar en gädda lite illa, jämfört med en mört?

Lämna en kommentar:

• FreddyK
    replied
    iofs var det många fler frågor i den posten tog bara rubriken nu

Lämna en kommentar:

• FreddyK
    replied
    Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
    Du fattade vad jag menade med gjorde en jämnförelse som pekade på motsatsen? Skit sak samma
    japp jag tycker om att göra jämförelser och det brukar ofta vara bra för mig.
    du borde testa.
    men vad tycker du då eftersom vi är back to .
    Livebait, helt ok?

Lämna en kommentar:

• NinjaLinus
    replied
    jag skiter i forskningen, jag kallar dom för yngel! dessutom tycker jag att gäddlarv var ett riktigt skojigt ord!!!!

Lämna en kommentar:

• Flodebanan
    replied
    Ursprungligen postat av FreddyK Visa inlägg
    okej men nej jag fatta vad du menade..
    men för det finns det väll dom som tycker mer om att fisk 2hgs mörtar än 10kgs gäddor.

men skit samma jag menar att man inte ska plåga djur.
    sen får du tycka vad du vill.. jag tycker man plågar mörten om man kör in krokar i den..
    Du fattade vad jag menade med gjorde en jämnförelse som pekade på motsatsen? Skit sak samma

Lämna en kommentar:

• NinjaLinus
    replied
    Ursprungligen postat av Scanner
    Det du kallade för "balansen" kan klara sig utan de stora gäddorna.

Mycket stor del av orsaken är tur! Om det föds 5 miljoner gäddlarver i en sjö en vår, så överlever mindre än 1 % första året.
    Gäddlarver????

Lämna en kommentar:

• FreddyK
    replied
    Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
    Du har ju uppenvarligen misstolkat mitt inlägg igen.

Du kan ju inte jämnföra att fiska en 10kgs gädda med en 2hgs mört mot att fiska haj med 10kgs gäddor.

Det simmar ju betydligt flera 2hgs mörtar(KOPPAR) än 10kgs gäddor(GULD) i våra vatten.
    okej men nej jag fatta vad du menade..
    men för det finns det väll dom som tycker mer om att fisk 2hgs mörtar än 10kgs gäddor.

men skit samma jag menar att man inte ska plåga djur.
    sen får du tycka vad du vill.. jag tycker man plågar mörten om man kör in krokar i den..

Lämna en kommentar:

• Flodebanan
    replied
    Ursprungligen postat av FreddyK Visa inlägg
    för jag tror ingen skulle tycka jag var snäll om jag testa fiska haj eller nått med en 10kg gädda med krok i ryggen. (vet ej om man kan göra det nu men de va bara ett ex.)
    Du har ju uppenvarligen misstolkat mitt inlägg igen.

Du kan ju inte jämnföra att fiska en 10kgs gädda med en 2hgs mört mot att fiska haj med 10kgs gäddor.

Det simmar ju betydligt flera 2hgs mörtar(KOPPAR) än 10kgs gäddor(GULD) i våra vatten.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
11 svar
13 020 visningar
0 gillar
Senaste inlägg jimmy85
av jimmy85