Klimatförändringar kan man räkna med öppet vatten hela vintern? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Klimatförändringar kan man räkna med öppet vatten hela vintern?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Henke E Visa inlägg
    Varit fina vårdagar ett tag och islossningen skedde i veckan men nu vräker det ner snö och så ligger det på minussidan igen här på Småländska Höglandet :-)
    Ja det här är verkligen inte ok, tänk om någon kunde lyssna på oss som vill ut och fiska öppet vatten ;⁠-⁠)
    Nää domedagsprofet ska en vara för att få synas och höras :⁠-⁠D

    Kommentera


    • Ja den får gärna bli lite plusgrader och syd, sydostvindar för havsöringsfiskets skull nu!
      För övrigt tycker jag att "klimatförnekarna" hörs alldeles för mycket både här och där i relation till hur få de är och på vilka vaga grunder de uttalar sig...:-)

      Kommentera


      • Du verkar vara duktig på att skuldbelägga andra för att de enligt dig gör för lite för att bromsa klimatförändringen, så jag ställer frågan: vad har du själv gjort ?

        Själv har jag tex aldrig rest med flyg och har inte åkt utomlands på tio år vare sig med bil eller båt. Jag har också gått ner ett par storlekar på bruksbilen och därmed minskat bränsleförbrukningen från 0,85l/mil till 0,65l/mil. Jag har också bytt min gamla 30hk tvåtaktare till en 20hk insprutad fyrtaktare. Och tilläggsisolerat kåken och bytt till nya energisparande fönster. Har iofs inte direkt med klimatet att göra, men vi har också bytt skitbrunnarna till ett reningsverk.

        Kommentera


        • Jester Burk II Du kan väl inte mena mig? På vilka sätt har jag skuldbelagt andra för att göra för lite? Berätta vet jag.

          Däremot har jag sagt att jag är övertygad av all forskning, av forskare, vetenskapen, som säger att vi av klimatskäl måste få ned den fossila konsumtionen.

          Finns de som inte tror på detta trots mängden bättre vetande och de söker febrilt på nätet för att hitta den ena eller andra udda rösten. En röst eller få som t o m får dem att tro att miljarder andra är lurade och de har funnit den "dolda" sanningen, obegripliga slutsatser i min mening, men pajasfasoner som nån sa... tja?

          För övrigt cyklar jag mest, bl a till jobbet, bilen, en rel. snål diesel, körs primärt vid fisketurer, båten har en modern 4-t, flyger inte ofta senast 2016.
          Senast ändrad av anteman; 2023-03-26, 19:27.

          Kommentera


          • Ska det bli en tävling mellan människor om vem som gör mest eller minst?

            Kommentera


            • Kanske det borde även om det aldrig varit frågan i denna tråd förrän Jester burk kläckte den och jag svarande...

              Kommentera


              • pajasfasoner!

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                  pajasfasoner!
                  Hur, vad, vem menar du? Klimatförnekarna, Jester Burk eller jag som svarade på hans fråga? Tycker inte mitt svar var konstigt men du kanske kan utveckla?
                  Senast ändrad av anteman; 2023-03-26, 19:27.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                    Jester Burk II Du kan väl inte mena mig? På vilka sätt har jag skuldbelagt andra för att göra för lite? Berätta vet jag.

                    Däremot har jag sagt att jag är övertygad av all forskning, av forskare, vetenskapen, som säger att vi av klimatskäl måste få ned den fossila konsumtionen.

                    Finns de som inte tror på detta trots mängden bättre vetande och de söker febrilt på nätet för att hitta den ena eller andra udda rösten. En röst eller få som t o m får dem att tro att miljarder andra är lurade och de har funnit den "dolda" sanningen, obegripliga slutsatser i min mening, men pajasfasoner som nån sa... tja?

                    För övrigt cyklar jag mest, bl a till jobbet, bilen, en rel. snål diesel, körs primärt vid fisketurer, båten har en modern 4-t, flyger inte ofta senast 2016.
                    Jag har bara fått det intrycket av någon anledning. så jag var nyfiken på om du lever som du lär. Själv försöker jag belasta miljön så lite som möjligt men jag tänker inte betala mig bankrutt som andan tycks vara idag. Tex så måste man enligt klimatajatollorna köpa en elbil och samtidigt byta oljepannan mot tex jordvärme. Och kostnaden för bara de två ligger på 60-70000€.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

                      Hur, vad, vem menar du? Klimatförnekarna, Jester Burk eller jag som svarade på hans fråga? Tycker inte mitt svar var konstigt men du kanske kan utveckla?
                      Jag en pajas ? Är väl inte helt fel gissat, men man får ju inte vara alltför allvarlig.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 19:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 591 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 18:27
                      63 svar
                      13 703 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 469 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 343 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 596 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X