Nyårslöfte - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nyårslöfte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Jema Visa inlägg
    Att försöka banta ner utrustningen när man är ute. Har alltid skit med mig som inte används
    DET är du INTE ensam om :-)

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
      Att jag ska ta minst 3 nya PB:n
      Hej Stefan 1;

      Om du ska kunna ta minst 3 nya PB;n gäller det att du fiskar med rätt beten, i rätt vatten på rätt platser och vid rätt tider.. Skriv gärna här på Fiskesnack.com och berätta om de vatten du fiskar i och vilka fiskarter du är ute efter att fånga....

      Fiskejournal över mina fångster började jag föra på 1960-talet:
      Mina personliga journalförda, fångstrekord fram till år 1975 var 17,5 kilo på Gädda, 6,2 kilo på Gös, 9,1 kilo på Havsöring, 3,4 kilo på Id, 13,2 kilo på Lax hona, 23,2 kilo på Lax hane, 14,1 kilo på Torsk, 1,8 kilo på Abborre, 1,2 kilo på Harr, 5,6 kilo på Insjööring och 4,3 kilo på Röding.

      Åren 1975 till 2016 fortsatte jag att föra fiskejournal över mina fångster i svenska insjövatten och strömmande vattendrag, men det blev inga nya rekordfiskar att notera...
      Med vänlig fiskehälsning,
      Leif Engström/Old Firehand
      Senast ändrad av Old Firehand; 2022-12-27, 20:44.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

        Hej Stefan 1;

        Om du ska kunna ta minst 3 nya PB;n gäller det att du fiskar med rätt beten, i rätt vatten på rätt platser och vid rätt tider.. Skriv gärna här på Fiskesnack.com och berätta om de vatten du fiskar i och vilka fiskarter du är ute efter att fånga....

        Fiskejournal över mina fångster började jag föra på 1960-talet:
        Mina personliga journalförda, fångstrekord fram till år 1975 var 17,5 kilo på Gädda, 6,2 kilo på Gös, 9,1 kilo på Havsöring, 3,4 kilo på Id, 13,2 kilo på Lax hona, 23,2 kilo på Lax hane, 14,1 kilo på Torsk, 1,8 kilo på Abborre, 1,2 kilo på Harr, 5,6 kilo på Insjööring och 4,3 kilo på Röding.

        Åren 1975 till 2016 fortsatte jag att föra fiskejournal över mina fångster i svenska insjövatten och strömmande vattendrag, men det blev inga nya rekordfiskar att notera...
        Med vänlig fiskehälsning,
        Leif Engström/Old Firehand
        Uppenbart att du inte bara var en fenomenal gäddfiskare. Riktigt imponerad svit! God fortsättning Leif!

        Kommentera


        • #14
          Mitt nyårslöfte blir att försöka ta mig ut mer än vad jag gjorde förra året.

          Sedan är det väl svåra saker att lova, men jag hoppas på att ta mig över 110cm på gädda. Drömmen hade ju varit 10+, men gäddorna häromkring är gärna ganska långsmala när de kommer upp i lite storlek så 110cm får bli en bra början.
          kilo+ på abborre hade också varit rätt kul, men det är samma sak där, jag har inte hittat de där med bra höjd på ryggen än.

          Kommentera


          • #15
            Eftersom jag precis köpt en ny offroad hoj så blir det mycket mer fiske i svårtillgängliga tjärnar och bäckar nästa år. Varit utan hoj i 13 år nu men nu kände jag att det var dax återuppta gamla tiders fiske.

            Kommentera


            • #16
              Fortsätta fånga så många arter som möjligt bl a sarv braxen mört gädda abborre sutare färna regnbåge gös havsöring näbbgädda. Gärna slå det gamla pb på abborre 41 cm 1 kg :-)

              Gott nytt år!
              Senast ändrad av Henke E; 2022-12-30, 21:56.

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av Henke E Visa inlägg
                Fortsätta fånga så många arter som möjligt bl a sarv braxen mört gädda abborre sutare färna regnbåge gös havsöring näbbgädda. Gärna slå det gamla pb på abborre 41 cm 1 kg :-)

                Gott nytt år!
                Håller tummarna att du grejjar ditt abborr-pb nästa år, för mig tog det närmare 55 år att knäcka mitt pb på 1 kg :-)

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg

                  Håller tummarna att du grejjar ditt abborr-pb nästa år, för mig tog det närmare 55 år att knäcka mitt pb på 1 kg :-)
                  Det är aldrig för sent att ge upp :-)

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg

                    Håller tummarna att du grejjar ditt abborr-pb nästa år, för mig tog det närmare 55 år att knäcka mitt pb på 1 kg :-)
                    Tackar tog den på kastmete med mask från en klipphäll gick som en brant ner med fin stenbotten blandat med nedfallna grenar och bröte som abborren gillar och stå i. Kräftabborre med illröda fenor tydligen sugen på en mediummask :-)

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
                      Att fiska så mycket det går, spec med 5åriga grabben. Står mycke på listan men framförallt mete från båten i havet gillar han.
                      Bottenmete efter blågylta berggylta?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 575 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 466 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 329 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X