Black Friday 2023 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Black Friday 2023

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg

Bara för att han just kör 2500 så ska alla göra det? Men som sagt smaksak! har själv jämfört vanford 2500 med 2000 på just expride spöt och 2000 passar bättre! Och en annan jag känner kör Vanford 1000 på den och han tycker det är perfekt!
    Lustigt. Just den undertonen läste jag in i ditt svar till Cosmoz08. Vad som passar dig (!) eller din kollega (!) bättre, innebär inte att andra tycker det.

Om du läste mitt svar, så anser jag att storleken på rullen en smaksak, fiska med det som gör dig glad.

Syftet med länken till självaste mannen som var med och utvecklade Vanford, var att visa på att 2500 kan mycket väl vara teknikspecifikt korrekt.

Nylonlina och long stroke spool, vevhastighet i grunt strömmande vatten med jerk minnows (som i videon), balanspunkt på spöt och inte minst inledande rotationsmotstånd som på Vanford är ljusår bättre (läs lägre) på en 2500 mot 1000.

Faktum är, att 23 Vanquish i strl 2500S balanserade bättre på mitt Adrena 3-10 mot den jag till slut köpte i C2000S, då jag söker en lägre invevningshastighet och vikt.

Ämnet i sig är värt en egen tråd. Låt oss hålla oss till TS ämne.

Kommentera

JDM Tackle Heaven

https://jdmtackleheaven.com/

Seagur från Amazon jp
      Senast ändrad av Julle68; 2023-11-25, 15:51.

Kommentera

Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg

Bara för att han just kör 2500 så ska alla göra det? Men som sagt smaksak! har själv jämfört vanford 2500 med 2000 på just expride spöt och 2000 passar bättre! Och en annan jag känner kör Vanford 1000 på den och han tycker det är perfekt!
        2500 var precis så som jag vill ha det, balansen hamna strax framför rullfästet. Med en 2000stl blir det en ännu lättare kombo men då hamnar balansen inte där Jag vill ha den.

Kommentera

Ursprungligen postat av senzitivity Visa inlägg

Lustigt. Just den undertonen läste jag in i ditt svar till Cosmoz08. Vad som passar dig (!) eller din kollega (!) bättre, innebär inte att andra tycker det.

Om du läste mitt svar, så anser jag att storleken på rullen en smaksak, fiska med det som gör dig glad.

Syftet med länken till självaste mannen som var med och utvecklade Vanford, var att visa på att 2500 kan mycket väl vara teknikspecifikt korrekt.

Nylonlina och long stroke spool, vevhastighet i grunt strömmande vatten med jerk minnows (som i videon), balanspunkt på spöt och inte minst inledande rotationsmotstånd som på Vanford är ljusår bättre (läs lägre) på en 2500 mot 1000.

Faktum är, att 23 Vanquish i strl 2500S balanserade bättre på mitt Adrena 3-10 mot den jag till slut köpte i C2000S, då jag söker en lägre invevningshastighet och vikt.

Ämnet i sig är värt en egen tråd. Låt oss hålla oss till TS ämne.
          Kollega? Nej jag är ingen säljare! eller i fiskebranschen! Skrev bara vad jag tycker!

Kommentera

Råka passera Söders på vägen hem.
            Blev ett till borre spö, söders Lunker stick 7,2 för multi, en Tatula 80 hamnade på den.
            Blev även några 25 pack med Söders jiggskallar och lite jiggar.

Kommentera

Jag slog till på ett Eastfield Slingshot på Söders för 1 499 kr, normalpriset brukar annars ligga en dryg tusenlapp högre.

Kommentera

Sportfiskeboden hade 40% på allt i butiken åter igen detta år! Bästa rean iår igen av alla våra sportfiskebutiker?

Kommentera

Ursprungligen postat av mrfisker Visa inlägg
                  Sportfiskeboden hade 40% på allt i butiken åter igen detta år! Bästa rean iår igen av alla våra sportfiskebutiker?
                  Ja, det var väldigt häftigt att dom verkligen hade det på ALLT! Köpte en hel del drag, främst i form av Westins Adventskalender som då bara blev 600:- på rean. Blev lite på Dogger också, dom hade några bra erbjudanden.

Kommentera

Ursprungligen postat av nybörjare-igen Visa inlägg

Ja, det var väldigt häftigt att dom verkligen hade det på ALLT! Köpte en hel del drag, främst i form av Westins Adventskalender som då bara blev 600:- på rean. Blev lite på Dogger också, dom hade några bra erbjudanden.
                    Hade ja... ja då vet man iaf hur det kan bli 2024...

Kommentera

Men Sportfiskeboden hade väl endast Black Week i fysisk butik, eller har jag fel där ??

Hur som helst, underbara grabbar som jobbar där :-)
                      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                      Flugfiske är en Livs-stil
                      2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 462 visningar