Skurna reklamdekaler - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skurna reklamdekaler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Skurna reklamdekaler

    Jag har sett att det dyker upp annonser med skurna reklamdekaler för alla möjliga tillverkare i branschen från exempelvis Daiwa, Lowrance, Westin, ABU Garcia med flera... finns det verkligen folk som köper dessa för att kleta på sina bilar och båtar? Låtsas man vara sponsrad av dessa märken då? :-)

  • #2
    Varför klanka ned på andra fiskare som brinner för sin hobby bara för att dom ser ut på ett vist sätt.
    Onödig tråd som borde tas bort

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
      Varför klanka ned på andra fiskare som brinner för sin hobby bara för att dom ser ut på ett vist sätt.
      Onödig tråd som borde tas bort
      Kunde inte sagt det bättre själv :-)
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

      Kommentera


      • #4
        Vet att många är anti-reklam och det är fine. Vissa kan ju inte förstå hur man kan köpa ett plagg där märket syns - man gör ju reklam i onödan. Nu har jag inte båten kvar längre men hade ett fåtal stickers och funderade faktiskt på fler dekaler. Av någon konstig anledning tycker jag det är snyggt och får en positiv känsla av att hoppa in i en båt med logos från olika tillverkare.

        Kommentera


        • #5
          Det är nog bara en kombination av att göra sin båt "personlig" och få berätta vilka märken som är ens favorit. Lite fånigt, men väldigt harmlöst och definitivt inte något som bara finns hos fiskare. Ser man nog i varje hobby där det köps mycket prylar...

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
            Varför klanka ned på andra fiskare som brinner för sin hobby bara för att dom ser ut på ett vist sätt.
            Onödig tråd som borde tas bort
            Jag klankar inte ner på andra fiskare... Jag har bara inte sett fenomenet här i närheten men det var tydligen att trampa på en öm tå... ber om ursäkt ifall någon känner sig kränkt.

            Kommentera


            • #7
              Är själv en skogsmullig kuf, av generationen/typen där fiske ansågs ungefär lika häftigt som frimärkssamlande eller fågelskådande. Har alltid gillat nedtonade bruksprylar samt typen som använder just sådana.
              Kanske därför jag har lite svårt för fenomenet betala för produkter vilka inte har annat syfte än att göra reklam för tillverkaren.
              Stora logotyper på kläder och annat är dock inget som stör, så länge produkterna faktiskt fyller en funktion.
              Äh, stör mig nog inte på reklamdekalerna heller egentligen, de ligger på något vis i tiden och har blivit en naturlig del av fisket.

              Folk irriterar sig relativt ofta på hur jag är, helt okej för mig förutsatt att jag får irritera mig lite tillbaka.
              Ingen behöver bli kränkt av lite jargong...

              Kommentera


              • #8
                Själv skulle jag aldrig få för mig att klistra på några dekaler på min båt OM jag inte får nått i gengäld av berört märke... Samma gäller kläder, ska jag betala för att få ge reklam åt en tillverkare? Sin sak om det varit självkostnadspris på plaggen med stora loggor på.... Fast gratis hade varit mer på sin plats.

                Well, vill man åka runt som en reklampelare och dessutom betala för det så är det upp till var och en. :-)

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av carter Visa inlägg
                  Själv skulle jag aldrig få för mig att klistra på några dekaler på min båt OM jag inte får nått i gengäld av berört märke... Samma gäller kläder, ska jag betala för att få ge reklam åt en tillverkare? Sin sak om det varit självkostnadspris på plaggen med stora loggor på.... Fast gratis hade varit mer på sin plats.

                  Well, vill man åka runt som en reklampelare och dessutom betala för det så är det upp till var och en. :-)
                  Då har du allså inga Adidas, Nike, Puma mm.mm
                  Nästan inga kläder alls då produkternas märke står till 99% på alla plagg, Haglöfs, Grundens, Didriksson mm.mm ?????
                  Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                  Flugfiske är en Livs-stil
                  2016 har jag blivit Multifrälst

                  Kommentera


                  • #10
                    Allt handlar om att man vill se ut som de sponsade bass proffsen. Och det är ju upp till var och en. Själv gör jag ingen gratis reklam. Mer än den som redan är färdigtryckt på produkterna jag köpt. Står ju redan på båten, motorn, rullar, spön lod osv. De plockar jag inte bort.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 587 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 638 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 468 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 340 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 584 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X