Michael - Jag köper det du säger till fulla. Kul med en belevad person, som verkligen kan uttrycka sig utan att kliva någon på tårna. Känns lite diplomatiskt över ditt resonemang, och det är precis dit jag vill komma. Jag tror att om man som aktiv sportfiskare missbrukar våra rättigheter på fiskevattten genom att sabotera fasta fiskeredskap (någonting jag själv delvis är emot) kommer till slut statsmakten att vända sig emot "hobbyfiskarna".
Vill man få ett slut på detta måste man våga ta upp det hela till en stor diskussion, och gärna få den bevakad av media. Frågan om fasta fiskeredskap i sjöar, fjärdar, vikar är svåra att komma åt då de ofta är äganderelaterat till markägaren. Specielltt här uppe i norrland. Vet om en sjö där man nu tagit tillbaka fiskerättigheterna på grund av att en del misskött sig där. Det är ju trist...
Vill man få ett slut på detta måste man våga ta upp det hela till en stor diskussion, och gärna få den bevakad av media. Frågan om fasta fiskeredskap i sjöar, fjärdar, vikar är svåra att komma åt då de ofta är äganderelaterat till markägaren. Specielltt här uppe i norrland. Vet om en sjö där man nu tagit tillbaka fiskerättigheterna på grund av att en del misskött sig där. Det är ju trist...
Skicka in denna text till någon myndighet!

________
? Tror inte många skulle vara beredda eller ens ha råd att lägga 1000kr på varje kilo landad gädda (det skulle ju innebära att man la ut 10 000 kr på varje fiskepass eller hur?
. ) Men klart det är sant som du säger yrkesfiske är inte rikitgt klokt! Jag vill fånag den fisken tusen gånger mer än yrkesfiskarna
Kommentera