Ny bulvan eller våldsamt rik entusiast? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny bulvan eller våldsamt rik entusiast?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gc
    replied
    Fler härliga drag säljes!

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Ja, utan att gå för långt in på fördelningspolitik är det lätt att glömma hur astronomiska skillnader det blivit på rika och vanliga knegare. Bara Sverige har 600 000 dollarmiljonärer och tillhör man dessutom den ökande skaran dollarmiljardärer är ju inte, låt säga 50 miljoner kronor, en större summa att bränna på Tradera...

Lämna en kommentar:

• Piscantur stercore
    replied
    Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
    Jag har personligen sålt en ambassadeur till denne BergerMichi på tradera
    Ser hen köper mycket andra rullar också så pengar verkar inte va problemet eller så är intressant enormt!

Min affär var helt utan problem iaf gick precis lika smidigt som de ska.
    Japp, vederbörande verkar sköta sina affärer utan anmärkning. En polare sålde ex vis för ett tag sen en guldrulle till hen via Tradera, inga som helst problem.

Lämna en kommentar:

• Kimmen
    replied
    Jag har personligen sålt en ambassadeur till denne BergerMichi på tradera
    Ser hen köper mycket andra rullar också så pengar verkar inte va problemet eller så är intressant enormt!

Min affär var helt utan problem iaf gick precis lika smidigt som de ska.

Lämna en kommentar:

• gc
    replied
    Ursprungligen postat av brollann Visa inlägg

Asså fint oanvänt drag men 5600kr för det var inte billigt alls! De bör ju vara 2 minst som pressar upp priset.
    Troligen är det så. Utropspriset var 1(en)krona. Det krävdes 19(nitton) bud för att avsluta det hela.
    Det är väl bar att hoppas att köparen får mycket fisk med detta bete...

Lämna en kommentar:

• brollann
    replied
    Ursprungligen postat av gc Visa inlägg
    Förvisso ej ABU men ändock svensktillverkat: https://www.tradera.com/item/340356/...-hajad-ofiskad
    Asså fint oanvänt drag men 5600kr för det var inte billigt alls! De bör ju vara 2 minst som pressar upp priset.

Lämna en kommentar:

• gc
    replied
    Förvisso ej ABU men ändock svensktillverkat: https://www.tradera.com/item/340356/...-hajad-ofiskad

Lämna en kommentar:

• JontaK
    replied
    Ursprungligen postat av Smolt Visa inlägg
    För en 5-10 år sedan var det ganska vanligt att folk köpte prylar på ebay.com och sedan sålde på Tradera.
    Intressant fenomen det där.

Något liknande, men tvärtom, sker på bred front i Japan sedan lång tid tillbaka.
    Några år efter jag startat min importbana skedde en kraftig prisökning av vissa begagnade rullmodeller på den japanska, inhemska marknaden (ja, JDM på riktigt).
    En tid efter det tunnaste utbudet ur riktigt ordentligt, fina exemplar försvann betydligt fortare från auktions- och butikssidor.

Inte helt slumpvis ökade samtidigt antalet begagnade JDM-rullar på eBay markant, till hutlösa priser, sålda av japanska säljare.
    Just eBay-säljare av fiskeprylar var tidigare inte så hemskt vanligt.

Exempelvis köpte jag flertalet riktigt fina Daiwa Pixy för 11 000-14 000 yen per styck samt Daiwa Zillion 100 för runt 15 000.
    Samma modeller, i sämre bruksskick, dök upp på eBay med "Buy it now"-priser på flera tusen svenska kronor.
    Har sett Pixy för 3500 och Zillion 6.3/7.1 (alltså de vanligaste varianterna) i långt från perfekt skick för uppemot 4 000.
    Sådan är kapitalismen, antar jag...

Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
    Japp det är en klassiker, och ”paradgrenen” var enligt min åsikt ett antal 2500 CDL för några år sen som på ren prenumerations basis bytte ägare ett antal ggr enligt din beskrivning.
    Det rullade även runt flera "vanliga" 2500 samt ett par 2600/2601 Elite några tillbaka där bud inte sällan tillhörde personer boendes på samma ort som säljaren och/eller som tidigare hade sålt rullen just på tradera.

Lämna en kommentar:

• Mathias 70
    replied
    Tror en del handlar om pengatvätt helt enkelt.
    Hade varit intressant se personen eller personerna bakom kontona. Så uppenbart att den drivs budgivningen av ett fåtal alias till rent absurda nivåer. Även om valet fiskeredskap känns otippat för den manövern. Skumt är det i alla fall.

Lämna en kommentar:

• Piscantur stercore
    replied
    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
    Sen har jag sett en del på tradera som samarbetar. Budar upp sin kompis rulle helt hejdlöst. Sen lägger han ut rullen och han som först köpte den köper tillbaka den för en förmögenhet. Finns nog 2 goda skäl till detta beteende. Först kanske man kan trigga upp priset om det väl fanns en seriös köpare. Det andra är att vi ska vänja oss att deras rullar går för stora summor. När du söker på rullarna de säljer ser du flera försäljningar där de går för fejk summan och du tror då att de är värda de pengarna och vissa kanske köper rullarna i tron att de faktiskt är värda det de betalar.
    väldigt viktigt att noga kollar upp innan man köper. Finns många luriga där ute.
    Japp det är en klassiker, och ”paradgrenen” var enligt min åsikt ett antal 2500 CDL för några år sen som på ren prenumerations basis bytte ägare ett antal ggr enligt din beskrivning.
    När det sen till slut var tid att hösta in förtjänsten via intet ont anande naiv/a köpare efter väl utfört arbete i prishöjande syfte, ja då hade de inblandade dessutom strategiskt placerat sig som ”målvakter” ifall prisnivån inte var den förväntade kort innan auktionsslut….
    Svärmorsdrömmar? Knappast!

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
13 svar
3 157 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uditsen