Haspelspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haspelspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Haspelspö

Tjena fiskebröder!
    Jag är på jakt efter ett nytt haspelspö till mitt abborrfiske. Tänkte framförallt använda det nya spöt till jiggfisket. Längden bör vara någonstans mellan 7-8 fot. Ska kombineras med en Daiwa 23 Fuego LT i storlek 2000. Det bör klara att kasta vikter uppemot cirka 20-25 gram. Men är absolut ingen krav. Vill gärna ha ett tvådelat spö. Typ av handtag spelar ingen större roll.

Jag har läst diverse trådar på forumet. Flertalet är gamla trådar men vissa är också specificerade inom en viss budget. Så jag blir tyvärr inte mycket klockare av det.
    Så kom gärna med förslag vilket spö skulle ni säga är mest prisvärt i förhållande till sin kvalité?

Lättare om du skriver budget! Men Scout Lunker kanske skulle vara något för dig? 5-28g

Kommentera

Jag är mest ute efter vilket haspelspö som är mest prisvärt Pris kontra kvalité. Men kostnaden bör väl inte överstiga 1500.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bjorn88 Visa inlägg
        Jag är mest ute efter vilket haspelspö som är mest prisvärt Pris kontra kvalité. Men kostnaden bör väl inte överstiga 1500.
        I den prisklassen ligger Daiwa Prorex X bra till. 5-25 gram finns i både 7'2" och 7'7".

Kommentera

Jag har en hel combo till salu i köp o sälj för 1500kr. Det är ett effzett z1 spö i 40 tons carbon och en daiwa fuego 2000. Grym combo i nyskick.
          vade retro esox lucius!

Kommentera

Daiwa hade jag börjat titta på, Daiwa är grymt duktig att bygga spön, allt från deras billigaste 400kr till deras värsting spön så levererar dom spön som kastar grymt bra & är roliga att drilla fisk med. Även Savage Gear är jätte duktiga på att sätta ihop spön som är jätte trevliga att fiska med, personligen är jag inte lika förtjust med deras borre spön tycker dom har lite för långa bakhandtag till abborre men det är bara min personliga känsla.

Rullen Fuego är en kanon rulle till borre, men du kommer få bättre kastlängd & balans om du byter den den mot en 2500stl, 2000stl passar bättre pill fiske med lättare beten typ NED beten

Kommentera

Har idag ett Daiwa spö. Är nöjd med det. Så blir att åka förbi nån butik framöver och testa vilket som lämpar sig bäst för mitt fiske. Ska framförallt kolla på deras Prorex X. Gällande Savage gear så tycker jag att det är sköna spö med bra egenskaper. Tyvärr är spöringarna lite klena. Men jag kanske bara fått måndagsexemplar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 266 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art