3 lokaler fiskades , på den sista blev det full fart. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

3 lokaler fiskades , på den sista blev det full fart.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 3 lokaler fiskades , på den sista blev det full fart.

Har varit trögt på kusten senaste tiden men det släppte idag. Frisk/hård vind fr SO lågt vatten. Bom på lokal ett .
    Andra stället hade jag värmt upp en yta till polarn som tog två .
    På tredje stället blev det fullt race. Polarn fick en båge på knappa 50 och sen var det full bricka .
    8 öringar till polarn och 12 fick jag , alla tog på en väldigt begränsad yta. Väldigt pigga men ingen nådde mått , kul dag .
    Peter b

Kul att det släppte - 12 fiskar! Själv väntar premiärturen 2025 förhoppningsvis till helgen. SO vind säger du, innebar det för din del frånlandsvind denna gång och när du byter lokal är det då primärt styrt av att finna nya vindriktningar eller mer att du har beprövade lokaler i närheten med andra förhållanden, t ex botten/vattenvegetation, klarhet i vattnet? Själv har jag svårt på ostkusten att enkelt byta sida för att få en radikalt annan vindriktning men ändå nyfiken.

Kommentera

Första lokalen ( hittarp)ger nästan pålandsvind, revet går O-V rikning ut i sundet. Här var vattnet ngt tonat eftersom vågorna drog upp lite bottensediment, vi flyttade snabbt när det inte gav ngt. Lokal 2 o 3 sidvind helt klart vatten. Vid lokal 3 går det ur en naturlig stenpir som skärmar av de 2 " lagunerna" .
      Jag smög ut i den som hade mest pålandsvind och polarn gick i där det var bakvatten. Jag hade inte ett känn men polarn tog bågen + 2-3 öringar. Gick över till polarn, jobbigt o sitta på åskådarläktarn. Full fart på en fläck som va 30×30m , mindre bottenstruktur här än där jag gick i först. Verkade som att de färgglada flugor orange o rosa gav öringen aptit.
      Blev inspirerad av gårdagen , åker ner om 1h när dimman lättar. Hoppas du får slag på " premiären " , har ni isfritt el får du leta.
      Till helgen lö- mån blir det 3dgr på sydkusten , hoppas på vettiga vindar. Återkommer med högt o lågt.
      Peter b

Kommentera

Fin info. Själv är jag mer stationär i mitt fiske ett slags "vänta ut dem strategi', främst för att jag inte har ett batteri av nära och intressanta alternativ som bjuder på några större skillnader av förhållanden vad gäller vind, ström eller vattenkvalitet. Möjligt att jag försöker reka lite ställen på Väddös 'insida' nån gång när vinden ligger på om den kan hålla någon öring. Skitfiske.

Kommentera

Nere på jorden efter måndans rally.
          Mckt högre vatten och " bättre " vindriktning , synd att inte fisken visste om det. En hel del ålagräs sabbade en del och den trista dimman la locket på. Kan säkert komma på fler bortförklaringar , men stannar där - inte ett pet.
          Peter b

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 472 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art