Läckert och se dem komma och head and taila , bara ngt hundratal meter ut fr land. Ibland ensamma i sakta mak ibland i familjegrupper jagandes i hög fart. Makrill o sill är väl ettaväljare på menyn. Hört att makrillen anlänt Helsingborg o gott om dem uppåt Kungsbacka o norrut.
Ännu så länge har de inte sladdat in mot land vid tyludden ( Tylösand).
Att stå utvadad och dra på en större gaisare på dobb o fluga är en njutning . Har ett ställe där jag kan vada ut på en sandreveln som löper 150-200m ut fr sandstranden. Ligger en stenrev ytterligare en bit ut och mellan revet och där jag står är det ngr m djupt. Vissa kvällar kan det va gott om makrill inne när det är gott om tobis o sill.
Tyvärr störs stunderna ofta av fjärsing som gärna tar flugan. Lite bökigt att hantera när man står utvadad , de har ökat rejält de senaste 10 åren , längre tbaks ( 20 år o bkt) fick jag aldrig fjärsing.
Öringfisket går trögt nån enstaka godkänd men långt mellan dem.
Jag får nöja mig med tumlare som ögongodis.
Peter b
Ännu så länge har de inte sladdat in mot land vid tyludden ( Tylösand).
Att stå utvadad och dra på en större gaisare på dobb o fluga är en njutning . Har ett ställe där jag kan vada ut på en sandreveln som löper 150-200m ut fr sandstranden. Ligger en stenrev ytterligare en bit ut och mellan revet och där jag står är det ngr m djupt. Vissa kvällar kan det va gott om makrill inne när det är gott om tobis o sill.
Tyvärr störs stunderna ofta av fjärsing som gärna tar flugan. Lite bökigt att hantera när man står utvadad , de har ökat rejält de senaste 10 åren , längre tbaks ( 20 år o bkt) fick jag aldrig fjärsing.
Öringfisket går trögt nån enstaka godkänd men långt mellan dem.
Jag får nöja mig med tumlare som ögongodis.
Peter b
Kommentera