Fixa eller nåt bra å linda gamla rötna korkhandtag? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fixa eller nåt bra å linda gamla rötna korkhandtag?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fixa eller nåt bra å linda gamla rötna korkhandtag?

Jag favoriserar gamla solida glasfiberspön i allt mitt fiske (om nån har eller har tips på ett solitt som också inte är delbart så letar jag även det men de gamla klassikerna verkar generellt 2delade såklart).
    Därför blir det också mycket råttätna gamla loppisfynd att byta öglor på etc, ofta ser ju greppen ibland också rätt så... sådär ut... lösa korkringar, söndertuggade korkringar eller helt eller bitvis avsaknad kork...

Nån med smarta tips på lite fix av sånt? finns det nåt slags smartare "rod-wrap" numera än typ innebandylinda?
    finns det nåt smart lim/smet man kan kladda över/in mellan lösa korkringar å få det ok?
    eller är innebandylindan fortfarande de enda som är "vettigt"? även fast jag tycker just innebandylindan är sisådär i vatten regn snö å annat sånt som fisket ibland erbjuder...
    https://www.facebook.com/OKspinners/

Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg
    Jag favoriserar gamla solida glasfiberspön i allt mitt fiske (om nån har eller har tips på ett solitt som också inte är delbart så letar jag även det men de gamla klassikerna verkar generellt 2delade såklart).
    Därför blir det också mycket råttätna gamla loppisfynd att byta öglor på etc, ofta ser ju greppen ibland också rätt så... sådär ut... lösa korkringar, söndertuggade korkringar eller helt eller bitvis avsaknad kork...

Nån med smarta tips på lite fix av sånt? finns det nåt slags smartare "rod-wrap" numera än typ innebandylinda?
    finns det nåt smart lim/smet man kan kladda över/in mellan lösa korkringar å få det ok?
    eller är innebandylindan fortfarande de enda som är "vettigt"? även fast jag tycker just innebandylindan är sisådär i vatten regn snö å annat sånt som fisket ibland erbjuder...
    Kan du inte montera nya korkringar på den bakre delen av fästet?

Testa annars självvulkande gummitejp eller grov krympslang.

Kommentera

Finns special krympslang som är greppvänlig som funkar mkt bra
      I just found this on AliExpress: 80,86kr | 1.6M Length High Quality Honeycomb DNA Hexagonal Heat Shrink Tube for Fish Rod or Handle

Kommentera

Ursprungligen postat av Backslag Visa inlägg

Kan du inte montera nya korkringar på den bakre delen av fästet?

Testa annars självvulkande gummitejp eller grov krympslang.
        hmm, ja jo, nya korkringar kanske man kan/borde fixa, i alla fall på ett spö... kanske... vore väl såklart snyggast... men jag ville ju vara slö... grov krympslang kanske vore något?
        Det som Cosmoz 08 länkat ser ju smidigt ut...

får fnurla på det!
        är ju ändå så att jag "bara" ska fiska med dom, inge museiföremål (annat än sett till åldern dårå ; ) ) utan ska ju ändå dängas runt med i båt å på land... men ska ju vara bekvämt oavsett att fiska med så...
        https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
        14 svar
        3 135 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg uditsen