Importera från USA.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Importera från USA..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Olof Visa inlägg
    Har det något betydelse för ekolod/gps för inkoppling i båt, det är väl 12 V?
    Ja ifall det är någon variant av portabelt/laddbart lod. Då får man ju byta ut adaptern mot en svensk

Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Ursprungligen postat av johan_83_ Visa inlägg
      Går det att importera ekolod från USA?

Chatade med en på Cabelas förut idag om ett ekolod.. sen efter en stund sa han att de inte kunde skicka det till sverige..

Matt G.: We cannot ship the unit out of the US if that makes a difference.

Då sa jag att de inte behöver skicka det.. åsså fick jag till svar

Matt G.: The unit cannot leave the US just so you know.
      Matt G.: There are restrictions placed on the unit.

Matt G.: We do not place the restrictions, either your country or the US has placed them on the items. It is pretty much a guarantee that fish finders, scopes, knives, and other things cannot leave the US.

Matt G.: It would likely be confiscated. We cannot ship out of the US so taking it out of the US would be no different.

Min fråga är nu.. Går det att få en kompis att ta med ett ekolod till mig från usa eller tar de hand om ekolodet i tullen...

Jag fick samma svar från Cabela´s när jag försökte beställa en Minn Kota, men det gick utmärkt att beställa den från Bass Pro shop. Jag vet inte om de är rädda för att trotsa leverantörernas vilja att sälja till utlandet via generalagenter eller om de tycker att det är för jobbig administration. Försäljningen till Sverige är en försvinnande bråkdel av deras totala försäljning och det kanske är för bökigt att fylla i exporthandlingar m.m.?

Kommentera

Ursprungligen postat av PÅK Visa inlägg
        Jag fick samma svar från Cabela´s när jag försökte beställa en Minn Kota, men det gick utmärkt att beställa den från Bass Pro shop. Jag vet inte om de är rädda för att trotsa leverantörernas vilja att sälja till utlandet via generalagenter eller om de tycker att det är för jobbig administration. Försäljningen till Sverige är en försvinnande bråkdel av deras totala försäljning och det kanske är för bökigt att fylla i exporthandlingar m.m.?
        Samma erfarenhet, Basspro säljer det hit.

Kommentera

Tackar för alla svaren

Blev bara så brydd.. jaja blir nog ett Lowrance x67c och ngn rulle med hem till sverige.. blir fint för vårfisket =)
          // Johan Sjölén

http://johansjolen.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av johan_83_ Visa inlägg
            Går det att importera ekolod från USA?

Chatade med en på Cabelas förut idag om ett ekolod.. sen efter en stund sa han att de inte kunde skicka det till sverige..

Matt G.: We cannot ship the unit out of the US if that makes a difference.

Då sa jag att de inte behöver skicka det.. åsså fick jag till svar

Matt G.: The unit cannot leave the US just so you know.
            Matt G.: There are restrictions placed on the unit.

Matt G.: We do not place the restrictions, either your country or the US has placed them on the items. It is pretty much a guarantee that fish finders, scopes, knives, and other things cannot leave the US.

Matt G.: It would likely be confiscated. We cannot ship out of the US so taking it out of the US would be no different.

Min fråga är nu.. Går det att få en kompis att ta med ett ekolod till mig från usa eller tar de hand om ekolodet i tullen...
            Jag vet en del leverantörer som försöker dyvla på sina återförsäljare restriktioner mot att exportera varorna (jmf regionkoderna på DVD). Hittar du en återförsäljare som struntar i dessa försök till att hindra den fria konkurrensen är det bara att köra på. Åker du dessutom över till USA och tar med dig varorna hem behöver du inte betala vare sig tull eller moms. Jag har under mina år i New York aldrig någonsin blivit ombedd att redogöra för vilka prylar jag tagit hem till Sverige och jag har heller aldrig hört talas om någon annan som behövt göra det. Din polare är turist i USA och spenderar en massa pengar på prylar han/hon vill ta med sig hem.Det är inget konstigt i det. Kör så det ryker. Skillnaden är om du skickar efter på postorder. Då handlar det om direktimport och då ska du normalt betala både tull och moms.

För GPS:er var det tidigare exportrestriktioner från USA eftersom de klassades som militär materiel i stil med kryptoalgoritmer. Nu är emellertid de flesta restriktioner på GPS borttagna så det ska inte heller vara något problem.

/Nils
            Senast ändrad av npaulsson; 2007-05-03, 22:19.
            Nisse Ghandie - vilken jävla Nisse Ghandie?

Kommentera

Ursprungligen postat av PudDphantom Visa inlägg
              ... Det var viktigt för dem att veta att de var nya, varför vet jag inte.. men det gick bra för mig iaf..
              Liten dosa med elektronik = Potentiell Bömb...

Kommentera

Jag fick hem min plotter/ekolod combo från www.wmjmarine.com i förra veckan.
                Inga problem

Kommentera

Ursprungligen postat av Viesker Visa inlägg
                  Jag fick hem min plotter/ekolod combo från www.wmjmarine.com i förra veckan.
                  Inga problem
                  Gött. Funkar det enligt förväntan???

/Nils

Kommentera

Elektronik fran USA

Har skrivit i ett par tradar om detta forr.
                    Anledningen att cabelas inte saljer direkt till Europa ar att de skrivit avtal med Lowrance osv. Det finns en firma som har general agenturen i europa, som sedan saljer till den svenska firman med med general agentur for norden osv. Inte konstigt att det blir dyrt. Det ar bara att bestalla grejor fran en mindre aterforsaljare i USA. De saljer garna. Nar det galler garantin sa har det en helt annan uppfatting har nar det galler customerservice. Att skicka in ett lod till USA Lowrance fran Sverige och fa tillbaka det servat gar fortare an att skicka in det till Svenskarna med GA och fa det tillbaka. Sa lyssna inte pa gamla getter typ OF nar han sager att det inte ar bra att bestalla fran USA. Det ar billigare, du far battre service ja allt ar battre att bestalla fran USA. Nar vi salde lod pa AB hade jag riktigt roliga diskussioner med ngn sur javla chef pa europa lowrance. Imoprtera mera ner med bommarna!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jenk Visa inlägg
                      Nar vi salde lod pa AB hade jag riktigt roliga diskussioner med ngn sur javla chef pa europa lowrance. Imoprtera mera ner med bommarna!!!
                      Varför har ni slutat sälja lod?
                      www.pikewallis.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 139 visningar
                      0 gillar