Välkänd guide tjuvfiskade - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Välkänd guide tjuvfiskade

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Gösjonas,du är min idol
    Keep talking about me, You are just making me famous..
    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Jimmiee, när du blir duktig kommer du ha dig själv som idol och inte någon som skriver för att "ungar" skall digga honom!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
        Gösjonas,du är min idol

OT: Men förmodligen inte dina föräldrars önskan om din förebild, men visst några eller de flesta av hans punkter kan man väl bocka i som avklarade.
        Ola

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
          Jag tycker det mest tragiska är alla som spelar Bror duktig.
          Är alla här på fiskesnack så jävla laglydiga? Är det ingen som kör för fort? Det dör ca 50 barn om året i trafiken för att folk inte håller hastigheter. Är det någon som röker en braja ibland, som stödjer grov brottslighet mm.
          Skattar alla här för varenda krona? Köper ni smugglad alkohol från Europa?
          Tvättar ni och diskar med miljövänliga medel eller låter ni skiten rinna ut i våra vatten.

Ni är så jävla prettoduktiga allesammans, om våra förfäder varit som ni skulle vi aldrig ha demokrati.
          Visst man kanske inte skall tjuvfiska men om man gör det får man ta konsekvenserna.
          Jag blev nyligen tagen av Kustbevakningen i Småland, inte fan är det brist på gädda i området och jag står för det.
          Hur kul vore det fiska på fisktomma vatten, Gluggen Radsby vet också om at vissa av de fredade vatten som finns i K-Sund har mer gädda än man kan ana. Dessutom åkte jag inte fast utan blev bara tillsagt lämna området vilket man givetvis gör.
          Kustbevakarna var sjysta snubbar som insåg att det var gnälliga bönder utan liv som ringer polisen så fort de ser en främling. Men det är bara gilla läget och ta konsekvenserna. Men det är ju helt klart värre om man är guide för då drabbar det även kunderna. Finns många brott man kan göra som inte drabbar någon annan och inte tjänar någon annans syften.
          Ser fram mot sommarens tjuvfiske efter kräftor, åker man dit tja då gör man.
          Kanske vore vettigare om polisen jagade våldtäktsmän eller mördare men det är ju svårare såklart.

Men ni är så laglydiga gossar allihopa!

Hmmm, men drapan om att det vore vettigare att polisen jagade våldtäktsmän och mördare är ju lite töntig.....Anser man det är det ju bara att var och en lägger ned all egen småbrottslighet som tjuvfiske, cykla mot rött o s v...Då frigörs resurser till grövre brottslighet.
          Hälleflundrafiskare

Kommentera

Hypotes:
            De som kbv nu tagit kan ju faktiskt ha varit i nån gränszon det är ju inte alltid så lätt att hålla koll på var gränser exakt går vilket en guide visserligen borde ha koll på, men hur många vanliga fritids/sportfiskare har koll på det?

Syftar mest på TDA-kortets värdelösa kartor för fredningsområdena är hyfsat tydliga tycker jag.

Länk till info över fredningsområden:

Länk till kartor över fredningsområden där de hade åkt fast enligt trådskaparen:

Ola

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
              Jag tycker det mest tragiska är alla som spelar Bror duktig.
              Är alla här på fiskesnack så jävla laglydiga? Är det ingen som kör för fort? Det dör ca 50 barn om året i trafiken för att folk inte håller hastigheter. Är det någon som röker en braja ibland, som stödjer grov brottslighet mm.
              Skattar alla här för varenda krona? Köper ni smugglad alkohol från Europa?
              Tvättar ni och diskar med miljövänliga medel eller låter ni skiten rinna ut i våra vatten.

Ni är så jävla prettoduktiga allesammans, om våra förfäder varit som ni skulle vi aldrig ha demokrati.
              Visst man kanske inte skall tjuvfiska men om man gör det får man ta konsekvenserna.
              Jag blev nyligen tagen av Kustbevakningen i Småland, inte fan är det brist på gädda i området och jag står för det.
              Hur kul vore det fiska på fisktomma vatten, Gluggen Radsby vet också om at vissa av de fredade vatten som finns i K-Sund har mer gädda än man kan ana. Dessutom åkte jag inte fast utan blev bara tillsagt lämna området vilket man givetvis gör.
              Kustbevakarna var sjysta snubbar som insåg att det var gnälliga bönder utan liv som ringer polisen så fort de ser en främling. Men det är bara gilla läget och ta konsekvenserna. Men det är ju helt klart värre om man är guide för då drabbar det även kunderna. Finns många brott man kan göra som inte drabbar någon annan och inte tjänar någon annans syften.
              Ser fram mot sommarens tjuvfiske efter kräftor, åker man dit tja då gör man.
              Kanske vore vettigare om polisen jagade våldtäktsmän eller mördare men det är ju svårare såklart.

Men ni är så laglydiga gossar allihopa!

Gös-Jonas...du slår in öppna dörrar....Alla har vi tjuvfiskat....Men, saken är annorlunda nu. Ska vi sportfiskare kunna påverka till ett hållbart fiske måste vi sköta oss...Vi sportfiskare (majoriteten, demokrati) måste bestämma och påverka fiskepolitiken...Det gör vi inte genom att fuska och fiffla som yrkesfisket gör och har gjort..

Kommentera

"OLA" Snyft... kan du hela Sveriges Rikes lagbok? Inom de yrken, intressen osv man verkar är man skyldig till att hålla sig till regelverket, skylla på att man inte visste... SNYFT!

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytrackers Visa inlägg
                  "OLA" Snyft... kan du hela Sveriges Rikes lagbok? Inom de yrken, intressen osv man verkar är man skyldig till att hålla sig till regelverket, skylla på att man inte visste... SNYFT!
                  Det jag kan om vår lag är att nästan allt roligt är förbjudet, mycket mer vet jag inte.

Men som jag skrev så borde guider veta var gränserna går, men långt ifrån alla vanliga dödliga som håller i ett spö då & då.

Och när det gäller gränser så hade jag i bakhuvudet trolling enligt TDA-kortet som jag antar att en guide inte ens kan begripa, eller så har jag missat något i hur man ska tyda TDA-kortet.

Men en sak är jag säker på, bara för att man är myndighetsutövare så har man inte alltid rätt.

Så snyfta inte för mycket över min hypotes,
                  Ola

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
                    Gösjonas,du är min idol

Din ringa ålder förlåter dina korkade inlägg...
                    http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytrackers Visa inlägg
                      Jimmiee, när du blir duktig kommer du ha dig själv som idol och inte någon som skriver för att "ungar" skall digga honom!
                      ehm?de var lite ironi i de hela...
                      hur skriver han så att vi "ungar"ska digga honom?

ola,nehe,och?
                      Keep talking about me, You are just making me famous..
                      MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                      www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 522 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot