Fototävling - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fototävling

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Flint Visa inlägg
    Tack Flodebanan !
    Du tog mina ord ur min mun.
    10% är väl en ganska vanlig rabatt men 20% då låter det som om dom lurare fett,och har väldigt höga prise i butiken.

Tack samuelsson jag hade glömt adressen men vad kan man begära när man har en 15 månader liten prinsessa runt bena.

www.teampike.zoomin.se
    HAHAHAHAHAHA - så du menar allvar??? Jag trodde verkligen att det var en felskrivning eller en missuppfattning bara

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
      Känn dig lurad, finns det utrymme för 20%rabbat i alla butiker du handlar i har dom ju helt klart för höga ord. priser och "lurar" kunderna genom att tro dom har fått GRYMMINGpriset bara för dom systematiskt drar av lite rabatt.
      Jasså? Säg att du kan få ett spö billigare i en annan affär och fråga om killen som står i den andra affären vill att du ska gå dit och köpa spöt, och inte tjäna något alls, eller om han vill sälja det lika billigt och tjäna lite mindre.

Detta är inte vitsen, vitsen är att vinsten är värdelös om man inte har pengar att köpa något för.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
        Jasså? Säg att du kan få ett spö billigare i en annan affär och fråga om killen som står i den andra affären vill att du ska gå dit och köpa spöt, och inte tjäna något alls, eller om han vill sälja det lika billigt och tjäna lite mindre.

Detta är inte vitsen, vitsen är att vinsten är värdelös om man inte har pengar att köpa något för.
        Kan ju va kul o vinna oxå behövs väl inge pris direkt. Sen om man får lite bra pris på lite prylar är väl helt ok.
        En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Ni missföstår mej, vad jag menar är att jag har 20% rabatt utöver deras vanliga rabatter som alla får. Därför menar jag vad är det för vinst när man måste handla för egna pengar för att få ut sin vinsten på en tävling.
          Tumlaren
          trolling är livet

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike1 Visa inlägg
            Kan ju va kul o vinna oxå behövs väl inge pris direkt. Sen om man får lite bra pris på lite prylar är väl helt ok.

Ära är en mkt bättre motivation!

Kommentera

Rabatt bedregeri!

Ursprungligen postat av Flint Visa inlägg
              Tack Flodebanan !
              Du tog mina ord ur min mun.
              10% är väl en ganska vanlig rabatt men 20% då låter det som om dom lurare fett,och har väldigt höga prise i butiken.

www.teampike.zoomin.se
              I två fiske affärer har jag 20-25 % rabbat de flesta 10% och några ingen. Har börjat att handla mer där jag inte har någon för det har visat att det är oftast är billigast i slut ändan.

// Ivman

Kommentera

Kan bara tillägga att där jag handlar får man kanske.. 15% rabatt om man vet hur man skall tjöta osv. Får man mer, eller får det på allt utan att tjöta, så är ofta priset högt och sen får dem en att tro att man fick en grym deal pga rabatten!

Men denna tävling vill man nog vinna även fast priset kanske inte är sådär slående bra. Skall nog försöka kanske..

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

Kommentera

Ett simpelt räkneexempel.

Ett bolag som omsätter 10 miljoner med en vinstmarginal om 10%, har en bruttovinst om 1 miljon. Detta skall täcka alla andra övriga kostnader som hyra, löner, avskrivningar, räntor osv. De flesta sportfiskebutiker omsätter omkring 2 miljoner, tänk då själva vilka marginaler de måste har för att leva. Sluta fjanta er och tro att butikerna har för höga utpriser i förhållande till inköpspriset!

MVH

/MT

Kommentera

Har jobbat en del i butil. Finns inget jobbigare än folk som kommer in och säger att dom tex har minst 20% på berras hehe ja jusst det är ingen ovanlig komentar trots deta är i skåne hehe.
                    Finns inte en möjlighet för en butik som håller rätt priser att ge det om man inte vill kursa på ett år. Om nu butiken i fråga säljer danska grejer som ofta är överprisade i katalog. Dom gör så sen säger till ahndlaren att dom har så mycket vinst på en produkt sen att dom kan sälja den för x-% och i alla fal gå med vinst.
                    Medans priser på tex Nordmarks produkter är det jättesmå marginaler att jobba med.

Kommentera

Kan man dra slutsatsen så här...
                      För utom äran att vinna ,så är 20% en ganska bra procent ,och det är ju på hela sortementet.......

Och så kanske den här butiken har grejer ,utrustning som kanske inte finns i butiken när dig?

Men det är ju som sagt frivilligt att delta i tävling om man vill.......
                      Meningen med fototävlingen var ju inte en massa gnäll utan ett erbjudande.
                      Man har möjlighet att visa upp sin finaste fiskebilder .
                      Samma sak som ni alla gör på den här sidan men nu får man ett pris.
                      Vad är skillnaden??
                      Om man inte vill nyttja priset så gör inte det då hmm jag fattar inte hur det kan bli en så stor grej .
                      Och det kanske finns dom som inte har rabatt så då är det väl ett gyllen läge eller??????

Av dom som är med i fototävlingen är det övervägande fler som ville ha rabatt än inte.

Skitfiske på er

ps ni som klagar och gnäller ni kanske inte har några bildar att delta med??
                      Så då kan jag förstå en viss Avundsjuka..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 125 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen