Behöver väl inte bli nån C&R debatt bara för att webmaster tyckte vi skulle tagga ner Catch and release snacket i fotoalbumet?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ang C&R-kommentarer
Collapse
X
-
Det finns ett fält kallat C&R som man kan fylla i när man lägger upp bilderna där. Står det "Nej" så är det ju nej ... känns lite väl mycket att motivera varje gång man tar hem en matfisk. Tycker själv att "Varför släppte du inte tillbaka den?" är ganska harmlös i jämförelse med "Varför dödade du den?".C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Håller med. Har haft polare med i båten som har velat släppa tillbaka enögda gäddor där wobblern tagit ögat och även svårt gälskadade fiskar. C&R är bra men inte drivit in absurdum.
Dessutom vill jag hävda att bristen på Gädda är svårt överdriven , får lika mycket nu som för 10 år sen.Nån dag ska jag ha en gädda på >15kg om jag så ska dö på kuppen
Kommentera
-
Men frågan är om det är beroende på sportfiske eller andra faktorer. Jag kommer från Roslagen själv och vi tar bara upp fisk som äts upp eller är för skadad att släppa tillbaka(den äts iofs också upp). Ingenting att skämmas för att ta upp fisk om den kommer till nytta är min åsikt.Stora gäddor är oätbara så de åker ju ändå regelmässigt tillbaka(om de inte är enögda eller utan gälar efter bataljen).Nån dag ska jag ha en gädda på >15kg om jag så ska dö på kuppen
Kommentera
-
Hmm
Jag har full förståelse om folk vill ta hem 1 fisk då och då för att äta.
Men att ta upp stor fisk för att äta den förstår jag inte,det smakar ju inte ens bra.
Jag har lagt en kommentar i c&r frågan "det var dumt att den fick smaka klubban" Det var den stora gösen som nån Danne kännde hade fått.
Varje gång jag ser en stor fisk blivit hemtagen utan anledning kommer jag iaf påpeka att "JAG" inte tyckte det var rätt.
Sen om personen ifråga vill ha den som troféfisk är det ju han hennes val,jag kan ju inte göra nått åt det iaf.
Men om jag påpekat en gång kanske personen tänker efter 1-2 gånger nästa gång han får en fin fisk.
Jag tycker ett fint kort på troféfisken duger utmärkt.
Skit fiske på er.Senast ändrad av kråkan; 2003-06-17, 19:56.Kråkan
Kommentera
-
Re: Hmm
Originally posted by kråkan
Jag har full förståelse om folk vill ta hem 1 fisk då och då för att äta.
Men att ta upp stor fisk för att äta den förstår jag inte,det smakar ju inte ens bra.
Jag har lagt en kommentar i c&r frågan "det var dumt att den fick smaka klubban" Det var den stora gösen som nån Danne kännde hade fått.
Varje gång jag ser en stor fisk blivit hemtagen utan anledning kommer jag iaf påpeka att "JAG" inte tyckte det var rätt.
Sen om personen ifråga vill ha den som troféfisk är det ju han hennes val,jag kan ju inte göra nått åt det iaf.
Men om jag påpekat en gång kanske personen tänker efter 1-2 gånger nästa gång han får en fin fisk.
Jag tycker ett fint kort på troféfisken duger utmärkt.
Skit fiske på er.[FONT=Verdana][/FONT]
Kommentera
-
sant
20 kilos laxen är ju tyvärr troligen inplanterad...
Grov gädda och gös stöd inplanterar dom ju sällan.
Och sen är ju laxen uppe i grymma vikter på bara några år..
en grov gädda lr gös tar det ju ta massssor av år för att komma upp över 10 kg..Kråkan
Kommentera
-
Då kan jag berätta att en stor Gös smakar helt underbart. Även en mycket stor Gädda smakar toppen om man ungsbakar eller maler ner den till färs och steker biffar av dom. Gösen steks filéad. Det där med att dom inte går att äta beror på fiskarens begränsade kunskaper bland grytor och kryddor. Därmed är det inte sagt att man inte skall släppa tillbaka dom stora. Det är nog bra att dom flesta inte kan tillaga dom stora.
Kommentera
-
Helt underbart......tja blanda ner dem i en gryta eller mal dem för å "blanda" bort bismaker....
Vilken fisk väljer du helst i dina grytor eller stekpannor? Stora eller mindre matfiskar?
...skit samma.....svingar hellre än äter......Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
|
9 svar
1 091 visningar
0 gillar