Jerk trolling - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerk trolling

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerk trolling

Är det någon som har testat detta ???
    Jag var ute och trollade gädda med farsan härom dagen och det var ganska trögt fiske, vi körde med vobbler och skeddrag med några napp som följd men ingen ville fastna riktigt.
    Började tröttna så jag hängde på en Big bandit och började jerka i ca 1.5-2 knop.
    Det small direkt men tyvärr så tappades den efter ca 20 meter till så hugger det igen.

Ska nog börja köra mer med denna metod, är det någon som har erfarenhet??
    www.stampelures.se

Testa trolla Salmo Fatso, särskilt den flytande modellen, så får du se... Gärna 1,5-3 meter bakom djupriggslodet. Aldrig storgäddstrolling utan minst en feting i vattnet nuförtiden. Funkar säkert bra med minst hälften av alla jerkbeten. Sjösätt dom bredvid båten en stund så ser du ju om gången funkar.

Kommentera

Håller med apersson, finns massor med jerkbeten som lämpar sig väl för trolling, de flesta har en mjuk slingrande gång med stora S-kurvor. En klar favorit är Mangeboy79´s "Billyboy" -bete.
      www.mag.nu

Kommentera

BJ funkar också bra. Det enda man behöver tänka på är att dra till i spöt ibland för att sätta fart på wobblern.

Kommentera

yes det har jag prövat mycket.. bustrar o sliders funkar utmärkt.. jag använder mig utav elsnurrar och kör mycket stopp.. ett hett tips är att teste musymania burt då det e lite djupare, den e gryyyym!
          I come from a small drinking island, with a fishingproblem.

Kommentera

Min egentillverkade Healers fungerar riktig bra till trolling. Man kan tynga ned dem lite för att få dem djupare. Mina tidiga verk, felviktade, grymt framtunga Healers fungerade bäst. Extrem slingrande S-gång, ganska snabb trollinghastighet resulterade med fisk. Testade även att dra spöet långt fram och snabbt föra spöet bakåt så att betet stod still en stund. Många gånger kom hugget i "stoppet".

Kommentera

Ursprungligen postat av Jaraal Visa inlägg
              Min egentillverkade Healers fungerar riktig bra till trolling. Man kan tynga ned dem lite för att få dem djupare. Mina tidiga verk, felviktade, grymt framtunga Healers fungerade bäst. Extrem slingrande S-gång, ganska snabb trollinghastighet resulterade med fisk. Testade även att dra spöet långt fram och snabbt föra spöet bakåt så att betet stod still en stund. Många gånger kom hugget i "stoppet".

Trollar du med ett "riktigt" jerkspö? Hur tycker du det funkar? Jag har testat att trolla med mitt BusterStiff 6fot men tycker det är lite väl okänsligt, men visst, det funkar..

Kommentera

Hej PIKEFORLIFE

Nej, jag använde då ett konventionellt gäddspö.

MVH Jaraal

Ursprungligen postat av Pikeforlife Visa inlägg
                Trollar du med ett "riktigt" jerkspö? Hur tycker du det funkar? Jag har testat att trolla med mitt BusterStiff 6fot men tycker det är lite väl okänsligt, men visst, det funkar..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                14 svar
                3 127 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg uditsen
                av uditsen