Jag provade att lägga ett göshuvud i varmluftsugnen 50 grader. För säkerhetskull så slängdse jag med cirak 1kg med grovsalt. Resultatet var lysande efter 2 dygn. Hårt som cement. Nu har det lehat i förrådet 1 vecka och börjar att mjukna igen...Ska prova att få in det i ugen när frun har lagt sig :-)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Spara ett hövve
Collapse
X
-
Fungerar hur
bra som helstUrsprungligen postat av PojkenMedKepsen Visa inläggSka nog testa att ta fram ett kranie av nån fisk nån gång, för att se! Tänkte testa att slänga den på en myrstack, borde fixa biffen?
Kommentera
-
Har du testat själv? Ungefär hur lång tid kan det ta tro?Ursprungligen postat av toxs Visa inläggbra som helst
- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.
Kommentera
-
Det beror
väl på vad det är för tid på året. Den här tiden går det nog fortare än i december om man säger som såUrsprungligen postat av PojkenMedKepsen Visa inläggHar du testat själv? Ungefär hur lång tid kan det ta tro?
Jag testade dock med ett litet gäddhuvud för cirka 20 år sedan och då tog det väl kanske 1 månad eller lite på. Hur snabbt det går beror ju också på storleken på myrstacken så det är svårt att säga nån exakt tid.
Lycka till
Kommentera
-
Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson
Kommentera
-
Jösses, en månad x) Jaja, får la se hur det blir med den saken då.. Kanske blir nästa år! Den senaste verkar ju trevlig
Ska försöka fixa liter prydnader till fiskeboden nämligen! Har ingen lust att ta livet av en stor gädda, men en matgädda på 2 kg kanske med fint tandgarnetyr blir nog fint!
Men först skall man ju ha nått att jobba med också

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.
Kommentera
-
Du vet ju vart du bara kan håva upp dom nuUrsprungligen postat av PojkenMedKepsen Visa inläggJösses, en månad x) Jaja, får la se hur det blir med den saken då.. Kanske blir nästa år! Den senaste verkar ju trevlig
Ska försöka fixa liter prydnader till fiskeboden nämligen! Har ingen lust att ta livet av en stor gädda, men en matgädda på 2 kg kanske med fint tandgarnetyr blir nog fint!
Men först skall man ju ha nått att jobba med också
Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020

Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 130 visningar