Det är ju ascoolt att ha en egen gäddsjö, lite enklare än regnbåge kanske?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gräva en sjö
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inläggDet är ju ascoolt att ha en egen gäddsjö, lite enklare än regnbåge kanske?
Ja det ska bli fräckt men frågan är ju om dom kan bli något stora i en sån liten sjö vad tror du?
Kommentera
-
[QUOTE=Perca;284934]Ja det ska verkligen bli skoj att se en liten sjö/damm växa fram som man dessutom har grävt själv!
Jag vet inget om att gräva dammar och så, men riskerar du inte att få se din damm växa igen? Kolla upp lite facklitteratur så det blir rätt från början. Jag tror det kan bli hur fint som helst!
Kommentera
-
Det tror jag nog inte. Men jag tror nog inte du kommer tänka så alls, du kommer säkert mer se dem som "dina små" gullungar och snarare dalta med dem. Det hade jag nog gjortUrsprungligen postat av Perca Visa inläggJa det ska bli fräckt men frågan är ju om dom kan bli något stora i en sån liten sjö vad tror du?
Du får nog tänka på ett annat sätt tror jag. Det är ju faktiskt dina gäddor som simmar omkring där - dina ungar
Du kommer nog vara så stolt över dem att du inte kommer fiska där. Hahaha!
Fabrikör Stava rules...
Kommentera
-
Hahah det är nog sant det ska bli riktigt skoj när allt är klart, jag får sätta upp lite skyltar om fiske förbjuden och sånna saker hehe naturen får ha sin egna gång i min lilla sjö!Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inläggDet tror jag nog inte. Men jag tror nog inte du kommer tänka så alls, du kommer säkert mer se dem som "dina små" gullungar och snarare dalta med dem. Det hade jag nog gjort
Du får nog tänka på ett annat sätt tror jag. Det är ju faktiskt dina gäddor som simmar omkring där - dina ungar
Du kommer nog vara så stolt över dem att du inte kommer fiska där. Hahaha!
Kommentera
-
Okej de låter inget vidare men kan du berätta varför man inte kan ha abborre och gädda?! skulle uppskattasUrsprungligen postat av Larsch Visa inläggutan att gå in på vetenskapliga utmarker, så tror jag nog att du kan glömma abborre och framförallt gädda. ruda, guldfisk, sutare och karp låter bättre. guldid också kanske
inget tyket menat eller så vill bara få så mycket fakta som möjligt om ämnet!
Kommentera
-
visst KAN du sätta i abborre & gädda, men jag tror du skulle lyckas bättre med de arter jag räknade upp.Ursprungligen postat av Perca Visa inläggOkej de låter inget vidare men kan du berätta varför man inte kan ha abborre och gädda?! skulle uppskattas
inget tyket menat eller så vill bara få så mycket fakta som möjligt om ämnet!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 148 visningar