Förra året när jag testade kräftfiske så körde jag med kycklingfile, var enda man hade hemma just då och det funkade kanon 10 burar ca 100 kräftor.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Agn i kräftburarna??
Collapse
X
-
Vid varmt vatten ökar kräftornas ämnesomsättning, de käkar mer och behöver kanske ömsa skal ytterligare en gång innan vintern. Vi skalömsning håller sig kräftan undan tills nästa skal blivit hårt nog. Under den peridoden är det lite sämre kräftfiske men alla kräftor ömsar inte skal samtidigt.
Översvämmade områden kan tillfälligtvis bli nya jaktmarker för kräftorna men hittar de inte skydd går de ut till hålorna de kom från. De håller lite revir om de kan.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Braxen e överlägset om man inte vittjar ofta..... Större bit fisk innebär att kräftrackarna blir kvar längre.... käkar dom slut så kliver dom ur mjärdarna.....
Bästa kräftfisket hade vi för 3 år sedan då vi fick 480 godkända kräftor på 8 mjärdar o 2 vick.....
Kräftskivan blev givetvis lyckadhaha
Kommentera
-
det bästa enligt mitt tycke som man kan fiska kräftor med är fisk från havet, då tillexempel sill och horngädda, brukar alltid ta upp en del horngädda som jag enbart har till kräftfisket på sensommaren.
Kommentera
-
Kattmat funkar det oxå!!
Kommentera
-
Jag kör med Brax och mört med bra resultat. Brukar även marinera fisken med balsamterpentin. Fick det tipset i min ungdom av en pensionär med stort fiske intresse... Tro det eller ej men det funkar riktigt bra!
Fler som provat B-terpentin?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Xtreame Visa inläggJag kör med Brax och mört med bra resultat. Brukar även marinera fisken med balsamterpentin. Fick det tipset i min ungdom av en pensionär med stort fiske intresse... Tro det eller ej men det funkar riktigt bra!
Fler som provat B-terpentin?Fear no fish
Kommentera
-
Ursprungligen postat av walleyebuster Visa inläggSkall pröva på lite kräftfiske nästa helg (helt legalt givetvis, inte "tjuvfiske"!)!Har inte ägnat mig åt kräftfiske i någon större omfattning förut (novis) och vill därför ha tips om vad man skall agna med i kräftburarna... Har hör att det funkar med lite av varje, allt från strömming, köttbitar till mördarsniglar etc....
Till er som fiskar kräftor: Vad är ert favoritagn????
Tack på förhand![FONT="Fixedsys"][/FONT]
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 450 visningar
1 gilla