"välj mellan mig och ditt j"#¤la fiske!!" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"välj mellan mig och ditt j"#¤la fiske!!"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

[QUOTE=Mörtsnurb;302994]Jag tror jag hamnar topp 10 här på fiskesnack med antal timmar per år som jag fiskar [QUOTE]

helt OT men måste bara fråga,hur många dagar per år`?
    Keep talking about me, You are just making me famous..
    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Mörtsnurb Visa inlägg
      Jag tror jag hamnar topp 10 här på fiskesnack med antal timmar per år som jag fiskar men jag ska vara glad att tjejen tycker att det är kul att man har ett intresse man brinner för. Som sagt tack alla glada tjejer och killar som låter oss dårar göra det vi brinner för!
      Ja låter min kille fiska om han känner för det, men klart ja skulle bli "sur" om det blir för mycket o vi i resten av familjen kom i kläm, bara för att han vill fiska.
      Men som tur e så brukar det lösa sig så ja med kan haka på eller att vi åker på varsit håll, med olika vänner!

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne67 Visa inlägg
        Kanske om man generaliserar lite, så har män lättare för att säga att ungarna får väl klara sig en dag själva eller kanske vara hos mormor, medans kvinnor inte tycker att ungarna klarar sig själva en dag...

Män har nog oftare lättare för att 'ta ledigt' från familjebestyren en vad kvinnor har.

Sen är det nog ofta så att man umgås med bekanta på olika sätt (olika beroende på hur man är som individ). Vissa har mycket telefonkontakt, eller kan sitta vid köksbordet och prata i 5 timmar. Andra kombinerar det med att göra saker, som t ex fiska, gå på fotboll, träna eller liknande.

/D
        Ja det kan ja hålla med om... Att killar/män oftare har lättare att "ta ledigt" från allt än vad vi kvinnor kan. Som sagt, mina små grabbar, kommer ju alltid vara "mina små grabbar" trots att dem fyllt 18 eller nått sen, kan ja tänka mig?!!

Absolut, alla har ju olika sätt att umgås på, så e det ju!
        För mig blir det ju mest att man sitter i telefonen o babblar, för man kan ju liksom inte bara dra hemifrån när kidzen somnat o hälsa på en polare eller 2.
        Då det e ju tur att det finns telefoner...

Men det e ju tur att mormor finns, då man verkligen känner för att fiska

Kommentera

[QUOTE=Jimmiee;303001][QUOTE=Mörtsnurb;302994]Jag tror jag hamnar topp 10 här på fiskesnack med antal timmar per år som jag fiskar

helt OT men måste bara fråga,hur många dagar per år`?
          Oj det vågar jag inte ens tänka på. för många för att svara på rak arm. ca 150 dagar iaf minst.
          sigpicMörtsnurb
          http://teamsilverguiderna.blogspot.com/

Kommentera

"Ofta tvekar en fiskeman när lyckan lockar så och på land" ..Själv brukar jag säga att fisket är min andra favorithobby ;-)

Kommentera

Jag har en dotter på 1år och 8månader, det året hon låg i magen hade jag 128 fiskedagar a`10 timmar (helt sjukt).
              Men på den tiden var det aldrig några problem att komma från(innan min dotter kom) men nu är det ,det.
              Men det är ok att jag är gärna med min dotter men jag behöver komma ut på sjön det är mitt sätt att ladda batterierna.
              Jag behöver komma ut minst var 14 dag helst en gång i veckan a10-12 timmar.
              Men skulle hon säga välj mellan mig och fisket så är inte valet svårt ,det blir fiske så är det bara har ingen bra förklaring mer än att jag vat att jag kan leva utan henne men jag kan fan inte fixa ett liv utan fiske....

Kommentera

roligt med så många svar.. själv har jag också "turen" att ha en förstående sambo.. hon tycker det är viktigt med hobbys.. även om hon är TOTALT ointresserad av fiske så förstår hon ändå att jag brinner för det.. men jag skulle önska att hon var lite mer intresserad och frågade lite.. men men..
                Om ultimatumet skulle komma upp vilket det aldrig kommer göra så är valet självklart. Men några 150 dagar om året blir det inte.. men ett par ggr i veckan!
                www.värmdöguiderna.se

Kommentera

Det brukar vara krångel från båda hållen tycker jag. Antingen blir bruden ledsen över att man ska ut och fiska och hon kan inte alls förstå varför jag ska göra något sådant. Och ifall jag inte får tid över till fiske börjar fiskekompisarna klaga.
                  Valet är oftast enkelt!

Gustav
                  bf

Kommentera

En polare höll på att få en ofrivillig skillsmässa när tanten klagade över att han fiskade så mycket, hans svar var väl inte så lyckat;
                    -Du håller hela tiden på med dina intressen, städa, laga mat och tvätta som tar mer tid än vad jag lägger på mitt intresse!

Kommentera

Ursprungligen postat av Snapsen Visa inlägg
                      En polare höll på att få en ofrivillig skillsmässa när tanten klagade över att han fiskade så mycket, hans svar var väl inte så lyckat;
                      -Du håller hela tiden på med dina intressen, städa, laga mat och tvätta som tar mer tid än vad jag lägger på mitt intresse!

Överlevde han det, så måste hon verkeligen tycka om han.

I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
                      http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
                      http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 517 visningar