Ursprungligen postat av Bongoloid
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bonka gäddor
Collapse
X
-
Ok, där nere har jag aldrig varit så jag vet inte hur det går till där. Men gör dom inget olagligt är det ju svårt att komma till rätta med problemet även om det dom gör är helt galet i en sportfiskares perspektiv.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
-
Bara en fråga. Gör verkligen detta någon större skillnad med tanke på hur mycket fisk som landas genom yrkesfiske? Eller yrkesfisket kanske inte slår mot ett så begränsat område?
Tilka nu inte detta galet. Jag tycker det e fel, undrar bara om det e nån större skillnad.
Kommentera
-
Nej, inte utanför själva hamnbassängen.Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg1-meters regeln gäller väl fortfarande, dvs gäddor över 1-meter måste släppas?
Kommentera
-
De flesta sköter sig säkert, men det räcker ju med att se ett par båtar komma in med fulla sopsäckar för att reagera. Är inte van att se sånt nu för tiden... Såg en gubbe som körde gäddor med skottkärra från båten till bilenUrsprungligen postat av Bergman Visa inläggDet där känns iofs ganska överdrivet. Har varit där en hel del gånger (dock inte i år) och det endast ett fåtal gånger jag sett någon plocka upp gädda. Tycker de allra flesta kör bra C&R ... givetvis med ett fåtal undantag ... som alltid. Nu pratar jag om hamnbassängen.
När det gäller de andra nissarna som plockar upp säckvis med fisk så blir det nog svårt att göra nåt om dom inte fiskar med fler spön än vad som är tillåtet (då finns det nån som gästspelar på fortumet ibland som vi kanske kan bussa på dom) eller gör nåt annat fel. Möjligtvis att skattmasen är intresserade av att privatpersoner säljer fisk utan att skatta för det. Fast svårt att bevisa såklart.
Kommentera
-
?
Är det då man kör recycling på pizzan? Låter i så fall som ett fall av C&R...Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggPizzapanta! Ett nytt uttryck jag fick lära mig häromveckan
Dvs.

och sedan release?
sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Norden:
Kom de utifrån skärgården och åkte in mot småbåtshamnen eller fiskade de från båt nere i hamnen? Fan vad trist o höra att detta rovfiske verkar vara ganska utbrett nere hos oss..
Kommentera
-
Fullifan
Som en fis i rymdenUrsprungligen postat av Zelle Visa inläggBara en fråga. Gör verkligen detta någon större skillnad med tanke på hur mycket fisk som landas genom yrkesfiske? Eller yrkesfisket kanske inte slår mot ett så begränsat område?
Tilka nu inte detta galet. Jag tycker det e fel, undrar bara om det e nån större skillnad.
Kommentera
-
De kom utifrånUrsprungligen postat av Bongoloid Visa inläggNorden:
Kom de utifrån skärgården och åkte in mot småbåtshamnen eller fiskade de från båt nere i hamnen? Fan vad trist o höra att detta rovfiske verkar vara ganska utbrett nere hos oss..
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 123 visningar