Manta problem - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Manta problem

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag personligen tycker den ser ut att vara som en stel pinne i vattnet som glider ut i meterlånga svängar.. Inget märkvärdigt direkt..

Köpte mej en när dom kom hit i Sverige, har kanske gett den 15-20h fiske, har väl fått ett trettiotal på den, men säkert tappat 150....
    På 8" modellen sätter jag på en trevarvsfjäderring och en 5/0a Eagle Claw i vardera krokögla, då krokar den betydligt bättre.
    På 10" modellen sätter jag på en trevarvsfjäderring och en 7/0a Mustad (i vardera krokögla) som jag har brynat upp en aning Då krokar den skitbra!

Dessvärre fiskar jag knappt alls med Mantan längre då det finns betydligt bättre beten på marknaden

Men funkar det gör den!
    Motörhead - Everything Louder Than Everything Else!

www.kinnevikensfritid.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
      David pust du börjar bli som OF, softa mera och ofta.
      Mantan ger fan bra med fisk vid tillfällen, sett en extra fjäderring så krokar den även ok.
      För övrigt är nya stora Attitudeshaden verkligen något för dig kan jag lova. U gonna love it!
      Skulle inte bli fövånad om du inte tog upp en enda freestyler mer i ditt liv
      Hurär det till sjöss?
      Vi ær chartrade till ett stort føretag som heter Subsea7, utfør undervattensarbete. Nu monterar dykare rørklammrar på botten vid riggen "Galaxy". Mitt jobb ær att øvervaka maskineriet nær vi ligger i DP (dynamic position, fartyget ligger på samma position nær dykare, miniubåt etc ær nere), vaktar ett kontrollrum dær jag kan køra allt ifrån. Allt maskinellt ær av mycket høg standard och fungerar næstan lite før bra.. Lite før mig att gøra.. Så jag dricker kaffe, surfar på nætet och kollar på dåliga dockusåpor..

Går på ett konstant koffeinrus och irriterar mig på alla værdeløsa amerikanska serier.
      Alla beten "kan fan ge bra med fisk vid tillfælle", men har något personligt mot Mantan den lovar så mycket, men levererar så lite, før mig. Ni som gillar den får væl bara fortsætta att køra med den, och jag fortsætta att glædja mig øver att jag krængt ivæg mina..

Attitudeshaden ær jættefin, har en sådan hemma. Lugnare rørelser æn Freestyler, en annan kod, før dom dagar då det ær det som gæller.

Har sagt upp mig från gamla jobbet och vikarierar bara hær. Åker hem 17okt om allt går enligt planerna? Skall vara ledig tills det blir kallt efter nyår, køra på efter gædda i høst.. Blir nog tillfælle att både køra Ashaden och Freestyler.
      Senast ändrad av DavidL; 2007-10-08, 15:25. Anledning: Blandade ihop Ashad med Supershad
      Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Mantan är inget bete i min topp 5 direkt! Men på grunt vatten och sbabbt hemtag har den funkat ok!
        SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

Dubbla fjäderrringar så krokar den helt okej.
          Dock har jag aldrig haft problem med att den hakar upp sig.
          Jag ska göra som DavidL och mange sa att man tar bort skeden ,går för "yvigt" för min smak så den kanske får mer tid i vattnet utan skeden baktill.
          Keep talking about me, You are just making me famous..
          MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
          www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Tack för kommentarerna. Är jävligt sur på mig själv att jag köpte den.. Frågade killen i min närmaste sportfiskeaffär om ett jerkbait som går bra i kallt vatten, förutom Pig. well well. Några tips från er om kallvattensbeten? Finns säkert någon tråd om det där ute men men ..
            Mer spöböjj åt folket

Kommentera

Ursprungligen postat av FiskeJacke Visa inlägg
              Tack för kommentarerna. Är jävligt sur på mig själv att jag köpte den.. Frågade killen i min närmaste sportfiskeaffär om ett jerkbait som går bra i kallt vatten, förutom Pig. well well. Några tips från er om kallvattensbeten? Finns säkert någon tråd om det där ute men men ..
              Stå ut och ge Mantan en chans... ett utmärkt bete...
              "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
              "Keep it simple"

//Jan O
              www.fisheco.se
              www.brofiske.net
              www.magazinefisheco.se

Kommentera

Just Mantan kan vara väldigt effektiv långsamt infiskad i kalla vatten, du har inte köpt grisen i säcken.

Kommentera

Man behöver inte fiska den aggrestivt för att den ska gå bra snarare tvärt om.
                  Om du fiskar den med korta ryck så går den inte alls lika mycket ut i sidorna,trasslar inte och krokar bättre...
                  Finns säkert andra som inte tycker de stämmer...
                  Keep talking about me, You are just making me famous..
                  MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                  www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Har du redan pig? Eller gillar du den inte?

Om man inte vill køra pig, så prova Freestyler. Inte samma bete, men liknande egenskaper.

Jan O, eller GJ kanske vill byta till sig Mantan?
                    Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Skulle föreslå den nya Attitudeshaden istället för freestylern, den känns mer äkta

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 522 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg jimmy85
                      av jimmy85