Manta problem - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Manta problem

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Attitudeshaden tillverkas før hand av en gubbe i USA som tillverkat beten længe, vilket inte gæller Freestylern som tillverkas i Korea.

Båda fångar dock bra med fisk, helgardera och kør på båda.
    Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
      Attitudeshaden tillverkas før hand av en gubbe i USA som tillverkat beten længe, vilket inte gæller Freestylern som tillverkas i Korea.

Båda fångar dock bra med fisk, helgardera och kør på båda.
      Nja David skulle nog i sådan fall rekomendera två AB-Shadar)
      Eller varför inte en Attitudeshad samt en Smuttley Pup, hmm jo det är nog det bästa tipset.
      Nä nu skall vi vara snälla mot han som frågade om Mantan.

Kommentera

Attitudeshaden ær jættefin! Ett højdarbete!

Smuttly pop? Har du haft några bra fisken på den? Eller ær det alla lager lack som imponerar? Enligt mig ær Freestylern ett bættre bete, baserat på de fisken jag haft på båda betena.

Før knubbig enligt mig, som en fatso, trycker før mycket vatten? Min høgst personliga åsikt! Om man nu skall de spjutspetstips?
        Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
          Attitudeshaden ær jættefin! Ett højdarbete!

Smuttly pop? Har du haft några bra fisken på den? Eller ær det alla lager lack som imponerar? Enligt mig ær Freestylern ett bættre bete, baserat på de fisken jag haft på båda betena.

Før knubbig enligt mig, som en fatso, trycker før mycket vatten? Min høgst personliga åsikt! Om man nu skall de spjutspetstips?
          Inget fel på Valpen!
          Dock finns en ny Smuttley som jag tro du skulle gilla bättre den är ett mellanting och går att fiska väldigt grunt. Men finns ju hundratals bra beten som går bra att välja mellan.

Kommentera

Valpen är ju grymt het david !
            Måste köpa på mig en till senare.
            Keep talking about me, You are just making me famous..
            MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
            www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av FiskeJacke Visa inlägg
              Tack för kommentarerna. Är jävligt sur på mig själv att jag köpte den.. Frågade killen i min närmaste sportfiskeaffär om ett jerkbait som går bra i kallt vatten, förutom Pig. well well. Några tips från er om kallvattensbeten? Finns säkert någon tråd om det där ute men men ..
              Skapa dig en egen uppfattning. Bara för att några säger att den är skitkass är den inte det. Alla har olika teknik och inte en enda gäddfisakre kan fiska ALLA beten på ett effektivt sätt.

Jag gillar verkligen inte Mantan men det finns dom som gör det(tror jag)
              Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
                Inget fel på Valpen!
                Dock finns en ny Smuttley som jag tro du skulle gilla bättre den är ett mellanting och går att fiska väldigt grunt. Men finns ju hundratals bra beten som går bra att välja mellan.
                Finns många bra beten, men några ær bættre æn andra..

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwi Visa inlägg
                  Skapa dig en egen uppfattning. Bara för att några säger att den är skitkass är den inte det. Alla har olika teknik och inte en enda gäddfisakre kan fiska ALLA beten på ett effektivt sätt.

Jag gillar verkligen inte Mantan men det finns dom som gör det(tror jag)
                  Vill påsta att favoritbeten är färskvara? Får man en bra start med ett nytt bete så blir det lätt en favorit... iaf tills tiden hinner ikapp betet i fråga?
                  Min första gädda på pig fick jag 2001 - hade provsimmat den inne vid byggan, på det 4:e riktiga kastet hoppade det på en 11 kilos... med ett sånt intro blir beten lätt favoriter?

Man ska också veta att vissa beten kan vara "låsta" från fabrik - det går bara inte att få fisk på dom trots att man "vet" att dom är heta/rätt ...antigen glöms/förtängs dom bort eller också bygger man klädgaljar av dom! Men först bör man låna ut dom till någon som är grym på att låsa upp! Psykiskt viktigt att se att det faktiskt går att få fisk på skiten? ...om "upplåsaren" är en snällis så kan han tom få betet i fråga Den vägen har några av mina mantor gått! Kompisar som fiskar regelbundet med dom får också helt OK med fisk på dom! (finns ju folk till allt)
                  Just nu har jag fyra bulldawgar som är låsta - har fått mycket på bulldawg men duger tydligen inte till dessa fyra... den som vill får låna!

Kommentera

Okej.. Jo men min första intution av betet var det ruttnaste jag varit med om. Jag har en oanvänd freestyler som jag ska ge ett gäng timmar i vattnet, likaså Mantan...
                    Mer spöböjj åt folket

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
                      Valpen är ju grymt het david !
                      Måste köpa på mig en till senare.
                      Vad krævs før att man skall tycka att ett bete ær "grymt het"? Har den gett dig eller någon du kænner speciella fiskar? Har den ræddat dagar då inget annat fungerat?

Lars Ø fick en 11 på 4kastet førsta gången han provade PIG, tror GJ och Buster fick två 11 och en 14kilos på något av deras førsta fisken? Sjælv fick jag två tolvor på førsta fisket jag provade pig.. Några exempel bland många.. Jæmnfør med "medelomdømmet" om manta bland inlæggen i den hær tråden, de flesta gillar inte betet! Visst går det att få fisk på det, men varfør inte køra med något som ger bættre førutsættningar?

Førsta gången jag provade Freestyler vid riktigt fiske fick jag på 13,1 efter tio minuters fiske, jerkpb før mig. Och på 10,9kg samma em. Andra har också haft bra fisken på den, vilket gør den till ett alternativ att hænga i tafsen nær man fiskar

Tror mycket på Attitudeshaden! Men har inte fått någon tia på den æn? Har dock inte gett den jætte mycket tid æn..

Smuttly har jag fiskat ganska mycket med, och har bara gett strøfiskar før mig? Kanske passar den inte de vatten jag fiskar?

Finns som sagts många bra beten, men sjælv væljer jag fræmst beten som bevisat sin førmåga att locka fisk till hugg, och som jag vet hur jag skall fiska, och dærmet fiskar med sjælvførtroende.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 519 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg jimmy85
                      av jimmy85