Vad har sportfiskeforumen för betydelse i dagens tid? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad har sportfiskeforumen för betydelse i dagens tid?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad har sportfiskeforumen för betydelse i dagens tid?

Har ni funderat på hur pass stor konkurrens sportfiskeforumen är mot sportfisketidningarna? Och att de håller på att ersätta dessa? För min del får jag ut mycket mera av forumen. Här kan jag vara säker på att hitta ämnen som intresserar mig, rösta, fylla i protestlistor, hitta fiskekompisar, lära mig av andra, diskutera, kolla på bilder osv, osv ...

Jag hoppas att fisketidningarna kommer att finnas kvar. Undrar om deras upplagor står sig. Någon som vet?

Dessutom funderar jag över om det är så att eftersom man kan utbyta erfarenheter om olika fiskeredskap istället för att vänta på fisketidningarnas tester och recensioner, att det skulle öka trycket på fiskeredskapsföretagen att tillverka kvalitet och uppfylla garantikraven. Ryktet om en rulle är kass sprider sig ju ljusår snabbare nu än innan forumens tid.

Forumen betyder ju så enormt mycket inom miljövård, fiskepolitik, regler, lagar och så vidare. Hur tror ni forumen kommer att se ut i framtiden?

Känns inte som att de konkurrerar. Jag har tidningarna för tågåkandet och tiden man sitter på toaletten. Samt i tidningarna finns läsvärda artiklar. Inte mkt sånna som cirkulerar på nätet. Tycker dock att de kompletterar varandra bra.

Kommentera

Jag tycker tidningarna blir bara sämre och sämre bara mer och mer reklam och gammal skåpmat
      köper bara när det är nåt riktigt intressant i dom och det är mer sällan

Kommentera

Instämmer, tidningarna är rätt dåliga, tidningarnas fiskeberättelser är inte av samma klass som de som finns i sportfiske-årsböckerna och deras info om hur man fiskar efter olika arter mm är värdelöst jämnfört med böcker om samma sak. Deras beskrivning av olika platser är bara fiskeberättelser.

Forumer, böcker, tv-program och filmer är mycket bättre.

Kommentera

Kompletterar varandra tycker jag. FS är ganska unik i Sverige på så sätt att siten är privatägd och inte tillhör nån fisketidning.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Tidningen har mervärde.....

Man kan inte ligga i sängen och slötitta på ett
            sportfiskeforum om kvällarna.

Ingen datasajt slår ändå känslan när en ny blank
            fisketidning ligger i brevlådan då man kommer
            hem efter en slitsam dag på fabriken.
            Spiggpimplare

Kommentera

Jag tycker att det som gör fisketidningar sämre och sämre är att man läst så många. Det e liksom samma sak om och om igen. Däremot har jag köpt FFA några gånger bara för de 2 sidor stjänkvist skriver där ang mete.

Att där är mycket reklam ser inte jag som något negativt. Snarare ganska intressant, då det ibland är riktigt bra erbjudande.

Ang. mervärde håller jag absolut med. Det är inte samma sak.

Jag har gått ifrån alla mina prenumerationer nu, och köper endast de få nummer jg tycker tilltalar mig, eller om jag har dödstråkigt och skall åka tåg några timmar.

Slutligen, hade jag bara fått välja hade jag valt forum. Mycket lättare att få relevant information här.

Kommentera

Ibland har jag tänkt att det måste vara svårt för en redaktion att komma ut med nytt fräsht material månad efter månad. Jag menar hur mycket nytt och fräscht händer inom branchen hela tiden. Men mer info,tips och nyheter på marknaden och mindre tråkiga fiskeberättelser som man redan läst. Plus till nya Fiske för alla som hade ett roligt och intressant artikel om Muskyfiske. Dock är det allt som oftast sparsamt paketerat i endast 3-5 sidor inklusive feta bilder. Man vill alltid läsa mer.....
                Senast ändrad av Phagen; 2008-01-04, 09:42. Anledning: text

Kommentera

Fiskesnack, ger hjälp till alla. Speciellt dom som inte fiskat så mycket och vill lära sig.
                  Jag har mer matnyttigt här än alla fiskeblaskor i världen. Utom om jag själv får in nåt i en fisketidning he he.
                  Här kan man gnabbas lite och ha skilda åsikter sins emellan.
                  Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sälstryparn Visa inlägg
                    Man kan inte ligga i sängen och slötitta på ett
                    sportfiskeforum om kvällarna.
                    Jo då Har man en bärbar dator så går det, ligger nästan alltid i sängen med den !

Fisketidningar är alltid gött och ha, specielt när man ligger badkaret och njuter !

Mvh//Robert
                    Mvh//Robert

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                    7 svar
                    1 522 visningar
                    0 gillar