Ursprungligen postat av Sälstryparn
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kan det stämma..?
Collapse
X
-
Menar du att sportfiskerekordet för abborre är slaget eller vadå?Ursprungligen postat av Trolling master Visa inläggdet listan är lite gammal!!!!
Kommentera
-
På något sätt litar INTE JAG på gamla vägda rekord... Dvs. vägda fiskar.. Farsan snackade om en fångad gädda på 13 kg i en sjö vi arrenderat, men den kan efter bilder max bedömas till 8 kg. Denna gädda vägdes till 13,4 kg på "krönt" köttvåg på nuvarande Konsumbutik i Habo. Själv har man ju ganska kass erfarenhet vad saker och ting väger då musklerna blir starkare
På vissa iaf*.....
Jag har på något sätt svårt att tro på abborrar på 3 kg +
Väldigt svårt!!!*** I ain't here on Business, I'm only here for fun ***
http://promisedland.blogg.se
Kommentera
-
Du har nog en poäng där ...Ursprungligen postat av magnus_isaksson Visa inläggPå något sätt litar INTE JAG på gamla vägda rekord... Dvs. vägda fiskar.. Farsan snackade om en fångad gädda på 13 kg i en sjö vi arrenderat, men den kan efter bilder max bedömas till 8 kg. Denna gädda vägdes till 13,4 kg på "krönt" köttvåg på nuvarande Konsumbutik i Habo. Själv har man ju ganska kass erfarenhet vad saker och ting väger då musklerna blir starkare
På vissa iaf*.....
Väldigt svårt!!!
Kommentera
-
Vadå, du tror inte 3 kgs abborrar finns alls eller vadå?Ursprungligen postat av magnus_isaksson Visa inläggPå något sätt litar INTE JAG på gamla vägda rekord... Dvs. vägda fiskar.. Farsan snackade om en fångad gädda på 13 kg i en sjö vi arrenderat, men den kan efter bilder max bedömas till 8 kg. Denna gädda vägdes till 13,4 kg på "krönt" köttvåg på nuvarande Konsumbutik i Habo. Själv har man ju ganska kass erfarenhet vad saker och ting väger då musklerna blir starkare
På vissa iaf*.....
Väldigt svårt!!!
Kommentera
-
Hur fan stavar du eller?Ursprungligen postat av Trolling master Visa inläggdet listan är lite gammal!!!!
Vad menar du?!
Kommentera
-
Guest
Det finns lätt abborrar som väger över 3 kg i detta land. Någonstanns i världen finns det säkert abborrar som väger över 4 kg. En fisk som råkar få optimala möjligheter för tillväxt kan bli enorma, o det är ganska troligt att det finns någonstanns. Det är inte så att det specimenfiskas i alla sjöar i världen, och ta tex brax. Fram till förra året var det inte ens 7 kg trots att det fångats många braxar långt över den vikten i yrkesfisket.Ursprungligen postat av magnus_isaksson Visa inläggPå något sätt litar INTE JAG på gamla vägda rekord... Dvs. vägda fiskar.. Farsan snackade om en fångad gädda på 13 kg i en sjö vi arrenderat, men den kan efter bilder max bedömas till 8 kg. Denna gädda vägdes till 13,4 kg på "krönt" köttvåg på nuvarande Konsumbutik i Habo. Själv har man ju ganska kass erfarenhet vad saker och ting väger då musklerna blir starkare
På vissa iaf*.....
Väldigt svårt!!!
Bl.a. har jag sett exakt vår abborreart fångas i Australien runt 2 kg, o den var inte ens fet. Den var normalbyggd. God tillgång på mat, fördelaktigt klimat osv
En kompis hade tillgång till en sjö med abborre o regnbåge osv, där dom matade fisken med pellets. Dom abborrarna var inte i rekordvikt, men hastigheten de ökade i vikt var skrämmande.Senast ändrad av Guest; 2008-01-10, 03:54.
Kommentera
-
Klart som fan att de kan bli över 4 kgUrsprungligen postat av Mink! Visa inläggDet finns lätt abborrar som väger över 3 kg i detta land. Någonstanns i världen finns det säkert abborrar som väger över 4 kg. En fisk som råkar få optimala möjligheter för tillväxt kan bli enorma, o det är ganska troligt att det finns någonstanns. Det är inte så att det specimenfiskas i alla sjöar i världen, och ta tex brax. Fram till förra året var det inte ens 7 kg trots att det fångats många braxar långt över den vikten i yrkesfisket.
Bl.a. har jag sett exakt vår abborreart fångas i Australien runt 2 kg, o den var inte ens fet. Den var normalbyggd. God tillgång på mat, fördelaktigt klimat osv
En kompis hade tillgång till en sjö med abborre o regnbåge osv, där dom matade fisken med pellets. Dom abborrarna var inte i rekordvikt, men hastigheten de ökade i vikt var skrämmande.
Stora (eller väldigt näringsrika) vattensystem med relativt individer...
Men det är ju knappast något som är realistiskt att försöka spöfånga
Men självklart finns de
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 126 visningar