Samma problem för mig efter cirka 4timmars fiske skär rullen ihop. Då hade även butiken jag köpt den av smörjt in den efter nya smörjschemat abu skickade ut men det hjälpte tydligen inte... undra om Abu bjuder på något för en halv dags förlorat fiske med allt som det innebär.... grymt besviken kan jag minst sagt säga.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
ABU - Classic Inshore
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Gripa Visa inläggSamma problem för mig efter cirka 4timmars fiske skär rullen ihop. Då hade även butiken jag köpt den av smörjt in den efter nya smörjschemat abu skickade ut men det hjälpte tydligen inte... undra om Abu bjuder på något för en halv dags förlorat fiske med allt som det innebär.... grymt besviken kan jag minst sagt säga.
Visst blir man besviken, lägger ner pengar sen håller det inte i mer än några timmar :/
RIngde abu idag, jag skulle skicka rullen till dom så skulle dom fixa det.
Man kanske skulle begära något för detta ?
Kommentera
-
Hade ju visserligen extra rulle med mig men hade man inte haft det och åkt 8mil enkel resa för en dags fiske kostar ju lite med bensin mat m,m så självklart borde man få ersättning för alla utlägg man gör behöver ju inte vara massor men nånting för allt besvär det blir trots allt!Ursprungligen postat av Jujje Visa inläggVisst blir man besviken, lägger ner pengar sen håller det inte i mer än några timmar :/
RIngde abu idag, jag skulle skicka rullen till dom så skulle dom fixa det.
Man kanske skulle begära något för detta ?
Kommentera
-
Har redan försökt med det, men någon ersättnig var dom inte intresserade avUrsprungligen postat av Gripa Visa inläggHade ju visserligen extra rulle med mig men hade man inte haft det och åkt 8mil enkel resa för en dags fiske kostar ju lite med bensin mat m,m så självklart borde man få ersättning för alla utlägg man gör behöver ju inte vara massor men nånting för allt besvär det blir trots allt!
Gripa: Som jag skrev i tidigare inlägg så räckte det inte med smörjning utan det var fel på antingen pinjongdrevets eller spolaxlens legering (Enligt Abu service)Fånga & Fota & Släpp i.........
Kommentera
-
Hej! Ja både pinionen och spolaxeln är väl av RF i den rullen och det matrialet ju inget bra på att vara självsmörjande! Vad gjorde abu åt saken? Blev det en pinion med en bronsbussning i nu eller satte dom i en pinion av mässing eller tog dom bara å ökade spelet mellan piniongens hål å spolaxeln?Ursprungligen postat av Krif Visa inläggHar redan försökt med det, men någon ersättnig var dom inte intresserade av
Gripa: Som jag skrev i tidigare inlägg så räckte det inte med smörjning utan det var fel på antingen pinjongdrevets eller spolaxlens legering (Enligt Abu service)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Krif Visa inläggHar redan försökt med det, men någon ersättnig var dom inte intresserade av
Gripa: Som jag skrev i tidigare inlägg så räckte det inte med smörjning utan det var fel på antingen pinjongdrevets eller spolaxlens legering (Enligt Abu service)
Okej först lät det på försäljaren som att det bara var att smörja upp den å sen köra! men men fick en ny rulle iaf! klockren rulle dom timmarna jag hann ha den innan den skärde ihop iaf!
Kommentera
-
luna
vart mycket nöjd,,har kört abu i hela livet,,men det här var en helt annan känsla.Ursprungligen postat av Sg Visa inläggOk hoppas du blir nöjd med dom då

Kommentera
-
Vet inte vad dom gjortUrsprungligen postat av CA Visa inläggHej! Ja både pinionen och spolaxeln är väl av RF i den rullen och det matrialet ju inget bra på att vara självsmörjande! Vad gjorde abu åt saken? Blev det en pinion med en bronsbussning i nu eller satte dom i en pinion av mässing eller tog dom bara å ökade spelet mellan piniongens hål å spolaxeln?
Fånga & Fota & Släpp i.........
Kommentera
-
Åhhh nu har jag äntligen fått tillbaka min rulle :-D dom har antagligen bytt piniongdrevet eller iaf var det ngt drev dom hade bytt så jag antar att det var det som dom bytte plus att dom bytte hela spolen! och spolaxeln ser inte ut att vara i rostfritt längre utan den har istället blivit brunfärgad! så man får hoppas det håller bättre nu :-D annars en ruggigt skön rulleFullt Ös Medvetslös
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 151 visningar