Vårgädda i blekinge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vårgädda i blekinge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
    Bara snipor här på östra sidan, håll er väster om Ronneby!
    Östra sidan är bäst har jag hört! Mycket mer o större gädda...

Kommentera

Ursprungligen postat av Uberola Visa inlägg
      Hehe mmmm hur många är det som fiskar gädda hoss er? inte många. Trotts det har du och Emma fått varsin 14+ fisk, hur många fångas det i blekinge på ett år över den vikten? 1 kanske 2 och då är det bank varge helg av många fler fiskare. Det ni missar på är ju den långa vintern.
      Så rätt, så rätt..

Kommentera

Ursprungligen postat av Gädd_kungen
        det är bra fiske i blekinge... har 2 st över 100 cm nu på minder än 2 veckor .. tappat några stora me.. mycket fisk kring 5 kg mé .. platserna håller ja för mig sj .. en av dom över 100 cm vägde över tio kg me bra början på året..
        vad kör du med Jerk, trolling, Spinn ?

hade varit roligt med några tips på bra jerkar.
        Johan Johannesson
        www.s-29.se
        johan[att]s-29.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Gädd_kungen
          det är bra fiske i blekinge... har 2 st över 100 cm nu på minder än 2 veckor .. tappat några stora me.. mycket fisk kring 5 kg mé .. platserna håller ja för mig sj .. en av dom över 100 cm vägde över tio kg me bra början på året..
          Visst ær fisket bra i blekinge, men inte så fantastiskt att det motiverar att alla vallfærdar dit. Finns många områden med mist lika bra fiske!

2st 100cm, på två veckors fiske? Hur många turer har du varit ute? Mycket fisk kring 5? Hur många 5kgs har du fått dom hær två veckorna?
          Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Att de som bor i blekinge fiskar där är väl inget konstigt, då de har fina gäddvatten in på knuten. Men att alla åker dit för att det är "så hett" tycker jag är lite inskränkt. Finns som sagt mängder av plater längsmed smålandskusten och uppåt som är riktigt bra med. För att lyckas är det viktigaste att fiska mycket på en begränsad plats eller sjö inte att flänga land och rikte runt så fort det rapporteras om fina fångster nånstans. Välj ett ställe som du tror på och där det finns lite fakta om fint fiske och lär dig denna plats är mitt tips.

Fiskare är ett konstigt släkte. När specimenjägarna skall fiska lake i sommen, ligger 20 båtar på 200 x 200 m bara för att det är nån som fått bra där tidigare. I sommen måste det finnas flera hundratals liknande vikar och många av dem håller säkert lika mycket lake som specimenhaket. Verkar mer och mer bli samma sak med gäddfisket, tror att det delvis är internets fel, lätt att surfa runt och hitta fångstrapporter nuförtiden.
            Gädda & Jäger
            www.gaddajager.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Johan29j Visa inlägg

hade varit roligt med några tips på bra jerkar.
              Kör med jerkar som har en långsam gång, alltså som man kan fiska långsamt med stora rörelser, eftersom det är så pass kallt i vattnet nu, typ Manta eller Big Bandit. Välj även mörka/dova färger:

Kommentera

6"Pig suspendig och Freestyler. Små diskteta rørelser, långsamt, långa stopp.. Titta på linan hela tiden.
                Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Men det är absolut inte för tidigt. Gäddorna har kommit in riktigt grunt nu. Jag och 3 till var ute med vadare i helgen och det funkade utmärkt med ca 20 kontakter och ca 12 landade med topp på 9.65 och 9.5 kg. Tyvär var det inte jag som fick dem utan Fritte_ och robin_ .

Kommentera

Ursprungligen postat av Uberola Visa inlägg
                    Hehe mmmm hur många är det som fiskar gädda hoss er? inte många. Trotts det har du och Emma fått varsin 14+ fisk, hur många fångas det i blekinge på ett år över den vikten? 1 kanske 2 och då är det bank varge helg av många fler fiskare. Det ni missar på är ju den långa vintern.
                    en eller 2 över 14 i blekinge ! ola du vet bättre än så ....
                    Senast ändrad av mangeboy79; 2008-02-24, 15:37.

Kommentera

grunt låter ju bra de, verkar som om vädret skall bli grymt bra i veckan. så vi hoppas väll på en riktig toppen helg, fick skjuta lite på resan då de tydligen var svårt för vissa att smita ifrån jobbet
                      Johan Johannesson
                      www.s-29.se
                      johan[att]s-29.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 125 visningar