massive problem ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

massive problem !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• massive problem !

tjabba, tänkte höra om någon här har drabbats av samma problem. Har fått "tennisarmbåge" epikondylit. Det medicinska kan vi kanske lämna åt läkare (behandling pågår cortison, akupunktur mm) men det är en långdragen historia som inte vill ge med sig. väldigt svårt för o jerkfiska några tips som kan underlätta, någon som andvänder någon form av typ armbågsskydd med framgång ? Har provat att hålla spöet med vänster o köra högervevat, men funkar sådär. Alla tips välkomna ps. en desperat Flua

Hej Flua: Det lät inte kul det där! Har själv drabbats av arbetsskada för många år sedan i form av tennisarmbåge. Det tar tid att läka. Mitt tips är att utveckla en egen teknik där din teknik med veven+sträckt lina gör jobbet. Jag har utvecklat egna strategier för detta och det går faktiskt riktigt bra. Lycka till!
    MVH Jari Aalto Jaraal

Kommentera

Kör vidare med högerrullen tills du är frisk 8)
      Det blev ul utrustningen 6 veckor för mig efter att jag opererade axeln...lockande att "bara göra några kast" men kanske inte så smart.. }:o(
      Jag önskar dig en snabb tillfriskning för snart är det vår.

Kommentera

massera armbågen har jag hört ska fungera. men men, inget bekräftat. Massera ofta alltså.
        A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

massage

Jag har liknade problem och cirkulationsmassage har hjälpt mej en hel del !
          jag är ganska säker på att ett utprovat armbågs stöd kan hjälpa !
          här i gbg kan man få detta på remiss och sänker kostnaden samt att man får ett bra anpassat stöd , istället för att köpa ett på ex apoteket.
          har sett skydd som är gjorda av bla neopren , vilket borde vara bra då värme
          kan öka blodcirkulationen .

annars får du börja havsfiska ! med elrulle hehe
          lycka till !
          mvh Håkan
          sigpic

Kommentera

När armbågen börjar bli bättre så skall du lägga armen på ett bord med handleden precis utanför kanten, ta sedan något lätt i handen ½kg.. rör handleden från 90grader ner till så högt upp du kan komma, utan att lyfta underarmen från bordet. (handleden som skall jobba) upprepa några ggr, bättre att köra fler rep med mindre vikt. Välbeprövad metod som fungerat för dom fleseta med samma problem.
            Bifogade filer
            Johan Johannesson
            www.s-29.se
            johan[att]s-29.se

Kommentera

Trist med sådana skador.
              Bli lite besatt av någon annan typ av fiske ett tag tills du är frisk igen är mitt tips...
              Min axel blev sönderjerkad i höstas. Har fått cortison och andra grejer till den, börjar bli bättre nu. Dock ordnade jag till en spricka i handleden bara för det =( Kan dock fiska ändå

Jag tog det lugnt när det var som värst och började meta gädda istället... faktist rätt skönt med lite omväxling. Mete i dina trakter är ju lite ovanligt, all de jerkvana madammerna kommer slänga sig över dina betesfiskar!
              www.pikewallis.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
              11 svar
              13 508 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg jimmy85