Hej,
Jag och en kompis tänkte dra till Norrtälje till helgen som kommer för att prova fisket efter havsöring.
Då vi aldrig har fiskat efter havsöring eller har några kunskaper om detta vore det kul om ni har några tips att dela med er av.
- Vilka drag fungerar bäst och hur fiskas dem?
- Vart brukar havsöringen finnas?
Då vi även har tillgång till båt vore det härligt med ett par tipps om ett område att testa i.
Jag och en kompis tänkte dra till Norrtälje till helgen som kommer för att prova fisket efter havsöring.
Då vi aldrig har fiskat efter havsöring eller har några kunskaper om detta vore det kul om ni har några tips att dela med er av.
- Vilka drag fungerar bäst och hur fiskas dem?
- Vart brukar havsöringen finnas?
Då vi även har tillgång till båt vore det härligt med ett par tipps om ett område att testa i.
funkar bra som faan jag har dratt 9 öringar i år varav den största var på 50 cm han tog på roger. Förhållandena bör vara lite vind lite sol och stigande vatten funkar fint morron o kväll med skal ni fiska med båt föreslår jag trolling med bomber blåa färger orange anpassa efter vattnet klart mörka drag grumligt ljusa drag. Sjävla fisket är bäst vid vikar med lite mer värme än dom andra bäst vid 10 grader.... lycka till
Kommentera