Mordhot och sabotage - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mordhot och sabotage

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

suck, alla vet att mordhot inte funkar.
    snacka kan alla, ska man mordhota måste man ju fullfölja vad man säger.

annars ger det ju ingen effekt ? nu har jag inte sagt att man ska ha ihjäl dom som anordnar tävlingen men dom som hotar måste ju visa att dom menar allvar, som terroristerna, om dom inte spränger lite här å var så vet ju ingen att dom menar allvar.

har en fundering, om man skulle dra ihop en 10-20 tusen pers å åka till jämtland, fiska ut så mycket gädda man kan med dynamit, nät, spö mm. då skulle C&R ta fart även där också?

Ser inget fel i att klubba enstaka fisk tex. en harr lr en öring å äta på plats, men gädda ? katten min gillar fisk, men jag bjuder den lille krabaten på en abborre under sommarn , resten av året får den erfoderligt veterinärstorrfoder. Han mår som en prins btw.

SUNT FÖRNUFT RÄCKER MYCKET LÅNGT.
    Senast ändrad av shjuv; 2008-05-23, 11:38.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
      Undrar hur mkt pröjs arrangörerna får av det norska företaget Om dom ger bort dom helt gratis man kan ju säga att det norska företaget gör en schysst deal iallaf ;D
      Lierne fisk köper all fisk för marknadspris, så man kan ju säga att det är en "yrkesfiske armada" som tävlar. Pengarna går sen direkt till priser i tävlingen.
      Åhh ja, Åhh ja det går allt an att ta för sig två gånger !

Wallins Fiske Team Stugun

Stuguns Pike Fishing Center

Kommentera

Ursprungligen postat av Scaner Visa inlägg
        Exempel är lätt att hitta i FS fotoalbum.

Många medlemmar här på FS kan intyga att det är frekvent med kommentarer typ "borde bonka dem själva"

Synd att din uppfattning inte är överensstämmig med verkligheten.
        Hade varit välkommet.
        Det är knappast att kalla för mordhot, vilket jag tror att du innerst inne håller med om. Ett mordhot ska vara allvarligt menat och inte en sådan trivial mening som du syftar på. Det är bara sandlådenivå på det pratet, lika mycket som att man kunde höra "Ska ru ha spö eller" när man var 15 år gammal. Tomt hot som man visste bara var ett utslag av osäkerhet & omogenhet. Majoritetet av kommentarer av den typen kommer troligen från 10-15 åringar (nu får jag nog skit för det här åxå) som har en relativt skev verklighetsuppfattning och inte kan se längre än vad deras finniga näsor räcker. Du är gammal nog att sila mygg utan att svälja kameler.

Min uppfattning av verkligheten är rätt konkret, jag har absolut inget emot att bonka fisk, fast oftast så släpper jag i dem. Har inget för någon av ytterligheterna, inte heller åsikter som skall drivas in i det absurda och felvinklas vilket du ofta lyckas med. tex Kg´s (åxå han lite väl kategorisk i bland) kommentarer, som jag inte alls håller med så jätteofta, trotts allt så har han ALDRIG hävdat att bonkning skadar ett helt bestånd, snarare att han värnar om de stora individerna för ha tycker att de är roliga att fånga, och utövar därför C&R på dem. han har aldrig hävdat annat, vilket du ofta får det till. Att kalla C&R för gäddkramare är väl lite lustigt, men tillför inget då det bara är ett hånfullt begrepp när det kommer från dig.
        Senast ändrad av JohanPiers; 2008-05-23, 12:08.
        .................................................. ......................
        :popcorn

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanPiers Visa inlägg
          Det är knappast att kalla för mordhot, vilket jag tror att du innerst inne håller med om. Ett mordhot ska vara allvarligt menat och inte en sådan trivial mening som du syftar på. Det är bara sandlådenivå på det pratet, lika mycket som att man kunde höra "Ska ru ha spö eller" när man var 15 år gammal. Tomt hot som man visste bara var ett utslag av osäkerhet & omogenhet. Majoritetet av kommentarer av den typen kommer troligen från 10-15 åringar (nu får jag nog skit för det här åxå) som har en relativt skev verklighetsuppfattning och inte kan se längre än vad deras finniga näsor räcker. Du är gammal nog att sila mygg utan att svälja kameler.

Min uppfattning av verkligheten är rätt konkret, jag har absolut inget emot att bonka fisk, fast oftast så släpper jag i dem. Har inget för någon av ytterligheterna, inte heller åsikter som skall drivas in i det absurda och felvinklas vilket du ofta lyckas med. tex Kg´s (åxå han lite väl kategorisk i bland) kommentarer, som jag inte alls håller med så jätteofta, trotts allt så har han ALDRIG hävdat att bonkning skadar ett helt bestånd, snarare att han värnar om de stora individerna för ha tycker att de är roliga att fånga, och utövar därför C&R på dem. han har aldrig hävdat annat, vilket du ofta får det till. Att kalla C&R för gäddkramare är väl lite lustigt, men tillför inget då det bara är ett hånfullt begrepp när det kommer från dig.
          Du måste hålla med om att de olämpliga kommentarerna från "gäddkramare" mot bonkarna
          är i majoritet än tvärsemot?
          I mina ögon så är det mycket illa när tunga namn som ordföranden i SGK går i bräschen.
          På storslokens hemsida finns några av de värsta exemplen samlade.

Värsta varianten är gäddkramare ena sekunden och slakta gödgrisarna(regnbågarna)fanatiker i nästa.

Det har blivit bättre på fiskeforum än vad det var för några år sedan, kan bero på att vissa börjat säga ifrån. Modererandet har väl även tilltagits (undantag FNU).

Du måste även hålla med om att jag har betydligt fler källhänvisningar än någon annan här på FS?
          Viss tolkningsrätt förekommer i all forskning.
          Hur många är inte troende, men går det att bevisa att det finns en/flera Gud?

Erkänner att valet av ordet gäddkramare är provokativt.
          Ingår i syftet att ta ner gäddC&Rkravet till en rimlig nivå.

MVH Scanner
          Senast ändrad av Scaner; 2008-05-23, 13:11. Anledning: Stavfel, hemska tanke.

Kommentera

Kan ju tolkas som ...har ÄVEN blivit hotade av. ...

Alltså svenskar, MEN ÄVEN (länder)
            Okej , ursäkta mig då ... läste fel
            sigpic

Kommentera

Kan ju tolkas som ...har ÄVEN blivit hotade av. ...

Alltså svenskar, MEN ÄVEN (länder)

Kan också tolkas som har även blivit mordhotade..

Alltså inte bara utsatta för sabotage.

Kommentera

Intressant. I en del trådar är det okej att slänga upp nät men i denna är sabotage inte okej...

Kommentera

Ursprungligen postat av Scaner Visa inlägg
                  Du måste hålla med om att de olämpliga kommentarerna från "gäddkramare" mot bonkarna
                  är i majoritet än tvärsemot?
                  I mina ögon så är det mycket illa när tunga namn som ordföranden i SGK går i bräschen.

Värsta varianten är gäddkramare ena sekunden och slakta gödgrisarna(regnbågarna)fanatiker i nästa.

Du måste även hålla med om att jag har betydligt fler källhänvisningar än någon annan här på FS?
                  Viss tolkningsrätt förekommer i all forskning.
                  MVH Scanner
                  Jo visst håller jag med dig om det, men jag vill heller inte argumentera med infantila angrepp av finniga tonåringar som tror att världen krestar kring en gädda i nån gudsförgäten håla i mörka småland.

Jag har inte sett att SGK utalar sig på det banala sättet som jag syftar på. Kanske de gör , i så fall tycker jag att ordföranden inte ska utala sig innan han har blivit cencurerad/ korrigerad av någon annan i klubben.

Visst brukar du ha referenser, men det är inte det jag hoppade på. Jag är bara trött att höra den fåniga debatten, visst fan är det OK att bonka en gädda om man vill det, eller en regnbåge eller vad som helst så länge den inte är listad. men det är trotts allt ett personligt val. Att inte bonka en gädda mens man bonkar en båge är väl egentligen bara ett val man gör i levet. Man prioriterar gäddan framför mörten eller bågen, då man vill ha stora individer att fiska på. Kan hålla med om det underliga i resonemanget , men så funkar vi människor.
                  Jag gillar inte heller storslokens fanatiska inställning SGK kontra Storsloken är kanske avarter båda två, då de är ytterligheter. men att minimiera sitt intrång i ett ekologiskt system är trotts att biologiskt försvarbart, att bonka allt man kan komma åt bara för att man tycker att man vill få bort/ decimera en art är inte riktigt rätt. Lika illa som att rotenonbehandla egentligen.

Allt kan bli så extrem hypotetiskt, är en daggmasks liv värt lika mycket som en annan levande organism, vem bestämmer.

Vill man bonka gädda eller inte så låt gå, men jag ser inte det försvarbara i att bonka allt.

Öhh, orkar inte mera nu. Tror du fattar vad jag är ute efter i allafall....
                  .................................................. ......................
                  :popcorn

Kommentera

Ursprungligen postat av GäddJävel Visa inlägg
                    Intressant. I en del trådar är det okej att slänga upp nät men i denna är sabotage inte okej...
                    Det är kanske för att i denna tråd handlar det inte om närområdet som det gjorde i en annan glödhet tråd om just nätfiske och då i mälaren.

Ju längre bort problemet ligger ju svårare har man att relatera till det.
                    Ska inte diskutera i denna tråd utan bara observera inställningen till problemet.
                    Åhh ja, Åhh ja det går allt an att ta för sig två gånger !

Wallins Fiske Team Stugun

Stuguns Pike Fishing Center

Kommentera

Brukar sällan bemöda mig att bemöta Scaners trams nuförtiden eftersom det är rätt meningslöst, men när han kommer med uppenbara lögner så kan det vara på sin plats med ett tillrättaläggande. Ordföranden i SGK har inte uttalat sig alls på Storsloken, däremot har några av SGKs grundare gjort det. Det tycker jag dom gjort rätt i, men det är alltså inget som ska tillskrivas (vare sig det anses positivt eller negativt) den nuvarande styrelsen.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 522 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34