Ursprungligen postat av limnos
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Dömd till dagsböter för flerspömete
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av limnos Visa inläggJag refererat till tidigare 10000000 spaltmeter som vi skrivit om ämnet. Jag ids inte ta upp det igen. Men det är imponerande att du VARJE GÅNG med en DÅRES envishet tar upp exakt samma mossiga och skeva argument om hur klar och tydlig lagen är. Jag har spenderat 12 år vid universitet - och sitter hela dagarna på heltid och läser obskyra texter - och tycker ändå att lagen är väldigt svårtolkad.
Det finns flera timmars läsning på ämnet i en ismetetråd. Om nu någon skulle vilja läsa fler felaktiga citat och referenser till texter som inte finns.
Mvh,
Dr. Ragnarsson
Va f-n har du gjort i 11 år på universitetet ??
Kommentera
-
Just så. Helt korrekt. Det GÅR att tolka lagen till en fällande dom. Det jag motsätter mig är att Herr Mikweb ständigt hävdar att lagen är kristallklar och att alla som tolkar lagen på annat vis är korkade. Sedan brukar han visa hur dåligt påläst han är själv genom att referera till texter som inte finns, eller felcitera lagtext så att de passar hans ändamål."A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wismut Visa inläggDet är ju därför det finns domstolar för att tolka lagen och de har ju tydlingen ansett att det går att tolka lagen till fällnade dom.
Va f-n har du gjort i 11 år på universitetet ??
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mikwed Visa inläggDu har helt rätt i att 8 spön är 7 för många . Jag har hört att fiskeriverket fundrar på att överklaga denna dom för att få preciserat vad som gäller men enligt mig och sjöpolisen och kustbevakningen så är lagen väldigt tydlig att det är ett spö som gäller.Så här står det i texten(Fiske får bedrivas av alla med metspö, spinnspö och liknande redskap).Hur en del tolkar det till flertal visar bara att dom borde gått längre i skolan så dom lärt sig skillnanden mellan en och flera. Vi försöker hålla efter nätfiskarna och på mina vatten tycker jag att det blivit bättre.
Tumlarentrolling är livet
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Tumlaren Visa inläggVar står det antalet spö som får användas av en person, jag tolkar det som att man måste använda någon typ av spö men inte antalet. Men jag måste vara dum då enligt ditt sätt att tänka. Men en del kan läser lagen som Fan läser bibeln.
Tumlaren
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Tumlaren Visa inläggVar står det antalet spö som får användas av en person, jag tolkar det som att man måste använda någon typ av spö men inte antalet. Men jag måste vara dum då enligt ditt sätt att tänka. Men en del kan läser lagen som Fan läser bibeln.
TumlarenSenast ändrad av mikwed; 2008-06-05, 16:14.
Kommentera
-
Tycker också det låter tvetydigt så ett förtydligande av lagtexten är väl på sin plats. Bättre vore det väl också med en begränsning i antal fiskar så att C&R lönar sig för de som verkligen vill bedriva sportfiske vilket jag inte räknar fiske med 8 spön som.Känner du igen den här texten spenderar du för mycket tid vid datorn och för lite tid i båten.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 455 visningar
1 gilla