Attitudebaits tävling - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Attitudebaits tävling

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Attitudebaits tävling

Är det någon som hört något om resultatet på attitudebaits tävling på sportfiskemässan där man skulle gissa vikten på gäddan? Har ringt dem ett antal gånger och dem skjuter bara upp det hela tiden. Först hette det att dem bara skulle packa upp grejerna och att det dröjde ca en vecka. Sen efter en vecka skulle det dröja en vecka till. Efter den veckan skulle det dröja några veckor till. Efter några veckor skulle det dröja till slutet av maj men fortfarande har dem inte gått ut med någon vinnare.

Med tanke på att dem utlovade feta vinster hit och dit så är det ju skummt att man skjuter upp det hela tiden, känns som det försöker slippa ge ut priserna. Någon med mer koll som kan svara? Tävlingen var ju 11-13 april, kan inte dröja så lång tid att räkna lite röster... Och ja, jag har ringt dem ett antal gånger...

Jag har ingen koll på priser, men vad gissade ni på?

Har för mig att jag gissade på 25500g

Kommentera

Pike Tävlingen

Sorry Boys.

Vi har tyvärr inte hunnit kolla igennom alla än, men gädda vägar 67 amerikanska pund dvs 33,5 kg.

Vi kontakatar givetvis alla vinnare när vi är klar. ( De som är närmast)

Vi har jo självklart ingen tävling för att ha prisarna för oss själva.

Fiskegrejer är nog det enda vi har gott om

Tid till att använda dem är ett problem.

Simma lugnt

Kommentera

Då har ni ändrat er angående vikten nu med andra ord? Har fått besked om att den vägde 31.25 kg de två gånger jag ringt...
        67 amerikanska pounds är förövrigt 30.391 kg...

Vikt, Pound
        Viktenhet och massenhet i äldre måttsystem med varierande definitioner. I USA och samväldesländer används sedan 1958 det så kallade internationella pundet som är exakt 0,45359237 kg, eller ungefär 454 gram; dess beteckning är lb.

vissa länder används inofficiellt ett pund motsvarande i 1/2 kg i butiker och vardagslivet; exempel är Nederländerna och Tyskland. För äldre svenska mått se skålpund
        Kanske är en början att ha koll på hur man räknar om ett pound när man ska hålla i en tävling där vikten är inblandad med tanke på att du räknat det som 1/2 kg...
        Senast ändrad av andrease; 2008-06-08, 20:41.
        varför nappar det aldrig?

Kommentera

Orka va otrevlig, tack för svaret dansken...

Kommentera

Tävlingen

Hmmm............. ifölja honom som har stoppad upp fisken är 67 Lb det samma som 33,5 kg men vad vet jag... jag kan enbart gå på hans vikt..

Tyvärr är det jo inte jag som har fångad den..

Jag är den enda som vet exakt vad fisken vägar och jag har inte ändrat nåt

Var glad det är sommergnälla kan man göra på vintern när det är kallt och jävligt.

Skitfiske på er allihop

Kommentera

Givetvis får du gå efter hans vikt men om du säger att den väger 67 engelska pound så är det ju inte 33.5 kg utan 30.39, det går ju inte att snacka bort no matter what...
              Du måste ju förstå att konservatorn isåfall gjort en förenklad "överästtning" av vikten som i detta fallet kommer påverka en tävling med ett prisbord på 30 000 eller vad det nu var?

http://www.convertworld.com/sv/vikt/Pound.html

Känns som en ganska trovärdig källa

Kommentera

Ursprungligen postat av andrease Visa inlägg
                Givetvis får du gå efter hans vikt men om du säger att den väger 67 engelska pound så är det ju inte 33.5 kg utan 30.39, det går ju inte att snacka bort no matter what...
                Du måste ju förstå att konservatorn isåfall gjort en förenklad "överästtning" av vikten som i detta fallet kommer påverka en tävling med ett prisbord på 30 000 eller vad det nu var?

http://www.convertworld.com/sv/vikt/Pound.html

Känns som en ganska trovärdig källa
                Man har og uttrykket Pfund, som brukes i blandt annet Tyskland og 1pfund=0,5kg. Men 1lb=0.453kg.

Michael
                'dawg, mans best friend!

Kommentera

Som sagt så skrev dansken att det var ett amerikanskt pund han räknade efter och för att citera mig själv i ett tidigare inlägg:
                  Vikt, Pound
                  Viktenhet och massenhet i äldre måttsystem med varierande definitioner. I USA och samväldesländer används sedan 1958 det så kallade internationella pundet som är exakt 0,45359237 kg, eller ungefär 454 gram; dess beteckning är lb.

vissa länder används inofficiellt ett pund motsvarande i 1/2 kg i butiker och vardagslivet; exempel är Nederländerna och Tyskland. För äldre svenska mått se skålpund
                  Tror jag har fått fram mina synpunter vad det gäller deras tävling... I rest my case

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  14 970 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art