Tror inte de reflekterade över att släppa i den när de väl fått upp den. Tråkigt men jag klandrar dem inte, de är inte speciellt gammla och ingen hade trott på dem om de inte dragit den med sig hem.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Storgädda
Collapse
X
-
Den här bilden var bättre. Jag tippar på 121 cm 13,4 kg.Ursprungligen postat av Petey21 Visa inläggHittade en liten tidningsnotis om samma gädda, med en annan bild (klickbar för lite större bild).
http://www.ltz.se/artikel_standard.php?id=523057
Du har en poäng. Själv anser jag att allt över metern borde fridlysas, så har redan skett på vissa ställen.Ursprungligen postat av jiarax Visa inläggvad ska ni göra med den?
-jag vet inte !!!!!!!!!!!!
vafan man klubbar ju inte om man inte ska käka/ge den till mormor/kasta på grannens nya BMW . man tar BILD!
har jag rätt eller?
(i och försig så va dem inte så gamla och klart man vill visa polare och andra men ändå)
Kommentera
-
Jag har tagit en gädda på 131cm som vägde 17,6 kg utlekt. Har för mej att den var 58 cm i omkrets.Ursprungligen postat av DavidL Visa inläggSvårt att uppskatta på en bild som denna? Men om omkrets på 52cm stæmmer ær det lite før en 17kilos? Kænns som det bør vara øver 60 i alla fall?
Peo fick på 125cm 15,6kg nær vi fiskade ihop. Jæmnfør man ser Peos gædda grøvre och større ut tycker jag?
Jag tror 12-14kg?
Tveksamt att den väger 17.Tobbe.J
Kommentera
-
Ursprungligen postat av greatdanne Visa inläggspelar det egentligen så stor roll om vikten och längden stämmer exakt?
grabbarna har fått sitt livs gädda och den blir ju ändå inte nytt rekord i vilket fall som helst.

Jantelagen och allt det där.......!
Tycker precis som du att man ska glädjas med grabbarna och gratulera till deras livs fångst istället för att med illa dold avundsjuka racka ner på dem.
//Tantor[FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]
Kommentera
-
Var inne på posten idag och direkt jag kom in kände jag doften av... gädda? Fick snart syn på doftspridaren. Grabbarna som fångat "besten" var där för att få den vägd på krönt våg. När vikten för plastpåse och postback var borträknade stannade vågen på 15,04 kg. Detta var vikten två dagar efter fångst. Gäddan var torr och slapp som fan om buken. Fick även höra en grym fiskerapport med äkta fiskeglädje och stolthet.
Och jo, den var stor!
Kommentera
-
Där ser man, grymt kul för grabbarna.Ursprungligen postat av Wolfcreek Visa inläggVar inne på posten idag och direkt jag kom in kände jag doften av... gädda? Fick snart syn på doftspridaren. Grabbarna som fångat "besten" var där för att få den vägd på krönt våg. När vikten för plastpåse och postback var borträknade stannade vågen på 15,04 kg. Detta var vikten två dagar efter fångst. Gäddan var torr och slapp som fan om buken. Fick även höra en grym fiskerapport med äkta fiskeglädje och stolthet.
Och jo, den var stor!
Kommentera
-
Før egen del handlar det inte på något sætt om avundsjuka. Tycker bara att saker skall vara førankrade i verkligheten? Før att vara intressanta, værda att ta till sig?
Gjorde ett test med en 14kgs sej på røst før några år sedan. Hængde den i solen under ett dygn och vægde om den. Minns inte exakt hur mkt den tappade, men det var vældigt lite. Effekten av "uttorkning" øverdrivs..Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
Jag har inte ifrågasatt vikten pga ngn avundssjuka utan jag gjorde det dels för att vikten som utgavs kontra längd och omkrets inte stämde enligt mej.Ursprungligen postat av Wolfcreek Visa inläggVar inne på posten idag och direkt jag kom in kände jag doften av... gädda? Fick snart syn på doftspridaren. Grabbarna som fångat "besten" var där för att få den vägd på krönt våg. När vikten för plastpåse och postback var borträknade stannade vågen på 15,04 kg. Detta var vikten två dagar efter fångst. Gäddan var torr och slapp som fan om buken. Fick även höra en grym fiskerapport med äkta fiskeglädje och stolthet.
Och jo, den var stor!
Sedan är en gädda på 17 kg helt unik. Ser man på hur få väldokumenterade17 kg:s som fångas varje år i sverige så tycker inte jag det är konstigt att det uppstår frågetecken kring vikten på denna fisk.
Hursom helst. Ett stort grattis till grabbarna även om jag tycker det är oehört tråkigt att dom inte bedrev C&R.Tobbe.J
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 145 visningar