Multejävlar!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multejävlar!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Haha Suckers! En annan har ju tagit 3 regg på 3 pass iår

Bergmans tips lätt intressant som fan, men mitt tips blir att byta fiskeställe, eller tid, till ett där multarna hugger. :P Fast å andra sidan är det rätt nice när de är sådär grymt svåra att lura
    Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
      Kom att tänka på en sak, kanske är lönt att testa att agna med Nori. Dvs algerna man rullar in sushi i. Mina saltvattensfiskar blir som galna när man matar med det
      Bra idé Bergman...Tänkte något liknande själv..Ehh..Var höll multarna hus i falkenberg? ;-)

Kommentera

Prova att färga brödbitarna med grön karamellfärg och frys in dom med kroken fastsatt, är mitt förslag ifrån läktaren. Jo, jag har bommat själv efter multe under fiske med bröd både på Irland och på Kanarieholmarna.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Har begrænsad erfarenhet av multefiske, men krillpulver blandat med bløtt franskbrød verkar dom gilla. Mæskar på stim, ju fler desto bættre. Skitsvårt att fiska på enstaka/få fiskar! Sen ett SSG 30cm från brødet mitt i molnet av uppbløtt brød och krillpulver.. Sen ær ca nio av tio napp, inte riktiga napp. Dom kan trycka brødbiten framfør sig, hålla den långt ut i munnen.. Spotta.. Bæst ær sannolikt att inte kroka førræn linan stræcks upp?
          Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
            Har begrænsad erfarenhet av multefiske, men krillpulver blandat med bløtt franskbrød verkar dom gilla. Mæskar på stim, ju fler desto bættre. Skitsvårt att fiska på enstaka/få fiskar! Sen ett SSG 30cm från brødet mitt i molnet av uppbløtt brød och krillpulver.. Sen ær ca nio av tio napp, inte riktiga napp. Dom kan trycka brødbiten framfør sig, hålla den långt ut i munnen.. Spotta.. Bæst ær sannolikt att inte kroka førræn linan stræcks upp?
            Jodå, mäskning på stim som återkommer till en och samma plats för att "tugga sten" är rätt melodi. Det var så jag lyckades hålla de kvar (få stimmet att återkomma till samma plats mer frekvent) under så lång tid för att få mina "napp".

Kan man tänka sig att andra smakförstärkare än krill är bra? Räkskallar körda i mixer borde väl också vara en vettig mäsktillsats...
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
              Kom att tänka på en sak, kanske är lönt att testa att agna med Nori. Dvs algerna man rullar in sushi i. Mina saltvattensfiskar blir som galna när man matar med det
              Ja varför inte, och om inte det funkar kan man ju alltid skjuta sig.... ha

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                Jodå, mäskning på stim som återkommer till en och samma plats för att "tugga sten" är rätt melodi. Det var så jag lyckades hålla de kvar (få stimmet att återkomma till samma plats mer frekvent) under så lång tid för att få mina "napp".

Kan man tänka sig att andra smakförstärkare än krill är bra? Räkskallar körda i mixer borde väl också vara en vettig mäsktillsats...
                Har provat krilljuice med bröd, funkar inte, har provat med olika sorters karamellfärg, grön, mörkgrön, inget funkar, har mäskat på samma plats i 7 dagar snart, de är där och äter men inte fan äter de brödet. Skall ner tidigt i morgon och skjuta dem

Kommentera

Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
                  Hej, blev lite nyfiken på multarna, en fisk jag aldrig fiskat efter skulle vara kul att prova..Ska ner till falkenberg i midsommar..
                  Du är välkommen, tar du en multe kastar jag i dig

Kommentera

Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
                    Bra idé Bergman...Tänkte något liknande själv..Ehh..Var höll multarna hus i falkenberg? ;-)
                    Inte i närheten av ett bageri i allafall, berättar när jag fått en.

Kommentera

Ska låta grabben ta en när vi åker ner, bara för att reta er.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 534 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34