Mörrumsån fiske o priser! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mörrumsån fiske o priser!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mörrumsån fiske o priser!

Surfade runt och kollade lite på fiske i den omtalade mörrumsån! Priset för fiske var 310 - 900kr/dag! Stor differans! Någon som kan förklara vad när och varför? Är där fiske året runt? Det är ett omtalat vatten, jag har bara en timme dit, är det värt resan och kortet att ägna en dag där eller är det överskattat?

Lite info om mörrumsån finns på www.morrum.com

Jag var där för ett par år sedan och var med och filmade dvd filmen "Mörrumsån - Lax- och havsöringsfiske i klassiska strömmar". Det är ju en jäkla massa flugfiskare där. Och det togs mest fisk i pool1, 4 och 16 vill jag minnas. Vi hade fritt fiske i alla pooler eftersom vi var där och filmade men vi fick inget. Bedömde det som att channsen är mycket liten att just en själv ska få fisk med tanke på antalet fiskare som är där räknat med hur mycket fisk som tas upp. Ibland kunde det stå 5-8 man o köa i en och samma pool.

Kommentera

Är det så här hela tiden i mörrum eller bara vissa perrioder?

Kommentera

Jag var där uppe förra helgen. Lite folk, värdelöst fiske, men fint väder och fin miljö att fiska i.
        Spara slantarna och gå längs ån och titta istället
        http://bynnasfiske.blogg.se/

Kommentera

Priserna i Mörrum

Priset varierar efter säsongen. Vanligvis ligger de mellan 350-550:-. 900:- är bara premiären..
          Nu är det ingen ide att lägga pengarna på fiske där. Finns inget vatten alls där nu. Vänta till hösten eller när regnet gör att det är lite fart i vattnet igen. Innan dess går ingen ny fisk upp från havet. Visst är det lite dyrt att fiska i Mörrum. Bor ju själv i Skellefteå halva året och fiskar gratis (!!!!) i älven där. Lika stor chans att få fisk men i Mörrum står man på klassisk mark och har chansen på den riktigt STORA vilda laxen. Man bör ha provat detta minst en gång i sitt fiskeliv.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 450 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art