Karpfiske = duvfiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Karpfiske = duvfiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
    Humor är svårt. Humor ligger i betraktarens ögon. Tex Hey baberiba på 4:an anses vara humor, men jag tycker det är fånigt bara.
    Så rätt så ; )

Jag har inte fördömt Scaner (Scanner) helt - ibland ger jag hon medhåll (karpräddningsaktionen i Lund). Jag skrev en dikt till honom. Men jag skrev aldrig att den var om honom... det är min torra humor.

Denna tråd tillför väl inte något av värde men i brist på annat så...

Att Scaner (Scanner) gör ett urklipp från www.svensktmete.se som bevis för att karpmetare inte har rent mjöl i påsen är ju inte humor direkt. Inte är det något bevis för någonting heller utan olika personers (bl a karpmetare men inte enbart) åsikter och meningsskiljaktigheter.

Frågan är: hur många av de provocerande anonyma inläggen på svensktmete som är skrivna av Scaner (Scanner) själv... hmm det var ju både spekulationer/förtal MEN vi väljer att kalla det för humor... eller?

Skulle någon försöka sig på att klippa ut denna tråd och klistra in den på ett annat forum för att "bevisa" att sportfiskare överlag är blåsta så skulle vi kanske bli lite ledsna ; )
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Är det igentligen olagligt att posta en bild som man inte har rättigheterna över? länka får man men att spara och lägga ut är väll olagligt?

Kommentera

Asså... Herr Argh. Varför inte ge dig på rengbågsfiskarna istället? Inte svårt att hitta fylla och skit där, och de är fler att reta! Många många fler! Borde ju ge ännu bättre utlösning (eller vad det är du får). Och tycker du att karparna är deformerade så är ju rengbågarna flera hundra gånger värre. Och DÄR kan man snacka om tama!

En av karparna du tog som exempel har ju dessutom en relativt stor cancersvulst, kanske inte det bästa exemplet. Och romstinna fiskar är det ju inte svårt att hitta av andra arter.
        "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Ursprungligen postat av limnos Visa inlägg
          Asså... Herr Argh. Varför inte ge dig på rengbågsfiskarna istället? Inte svårt att hitta fylla och skit där, och de är fler att reta! Många många fler! Borde ju ge ännu bättre utlösning (eller vad det är du får). Och tycker du att karparna är deformerade så är ju rengbågarna flera hundra gånger värre. Och DÄR kan man snacka om tama!

En av karparna du tog som exempel har ju dessutom en relativt stor cancersvulst, kanske inte det bästa exemplet. Och romstinna fiskar är det ju inte svårt att hitta av andra arter.
          "gluenose" (kommer sluta som "boffer", du är ju karpfiskare, så steget till att sniffa lim är inte långt..) Han förstår inte att det är cansersvulst, och romsäckar.. Sitter och hetsar upp sig själv. Tar saker ur ett samanhang, vrider det lite i den riktning som passar honom, och sedan sätter in det ngn annan stans.. Som han brukar göra..
          Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Jag tycker inte heller karpfiske är speciellt lockande även om jag beökt någon sjö fordon. Helt klart är det ett mkt udda fiske och extremt smalt i jämförelse. Sen tycker jag att fiske där man har namn på fiskar mm är rätt sjukt.

Men Scanner några andra här ( vissa tillsysmän) förstår inte att vi måste respektera varandras fiske oavsett om vi tar del av det själva. Man måste vara tolerant mot sina sportfiskande bröder och inse att deras berättigande till sitt fiske är lika viktigt som ens eget. På samma sätt måste vissa förstå att man inte skall tolka lagar på hårdaste vis mot sin egen grupp. De är för övrigt mycket värre än Scanner.

Dock skulel jag vilja påstå att Botrik har fel när han säger att karpen själv väljer,,,,, tillskriv inte djur egenskaper de sällan har. Och medvetna val såsom vi gör existerar inte allt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
              vissa tillsysmän förstår inte att vi måste respektera varandras fiske oavsett om vi tar del av det själva. Man måste vara tolerant mot sina sportfiskande bröder och inse att deras berättigande till sitt fiske är lika viktigt som ens eget.På samma sätt måste vissa förstå att man inte skall tolka lagar på hårdaste vis mot sin egen grupp.
              Nu tror jag väl att ändå att du överdriver, menar du verkligen att det finns sådana herrar som du beskriver i ditt inlägg.

Själv är jag ganska tveksam till att det finns sådana nötter, men man ska aldrig säga aldrig.
              Iofs. taskig uppväxt, mobbad som barn, ratad på polisskolan mm, så kanske det blir en liten nasse av det hela.

Men vad vet jag?

Allvar! finns det sådana herrar i verkligheten, kanske även här på forumet?

Kommentera

Gös Jonas,

"Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta." Med andra ord - vad är det du svamlar om?

Känner igen sättet att skriva från svensktmete.

Är det du som konfronterades av Mangotsson? (Den historien lägger jag mig inte i.)
                sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sander L. Visa inlägg
                  Nu tror jag väl att ändå att du överdriver, menar du verkligen att det finns sådana herrar som du beskriver i ditt inlägg.

Själv är jag ganska tveksam till att det finns sådana nötter, men man ska aldrig säga aldrig.
                  Iofs. taskig uppväxt, mobbad som barn, ratad på polisskolan mm, så kanske det blir en liten nasse av det hela.

Men vad vet jag?

Allvar! finns det sådana herrar i verkligheten, kanske även här på forumet?
                  Skojar du?

Kommentera

Ursprungligen postat av Rassie Visa inlägg
                    hahaha det var faktiskt lite småkul...
                    Klart det är!!!
                    http://krillelundgren.blogspot.se/

Kommentera

Varför gnälla på andra fiskare, speciellt karpfiskare? Dom bonkar ju inte ens favoritfiskar, gräskarpen gör att vass och annat växter försvinner så att man kan fiska anna fisk, dessutom så gör ju deras prylfixering att det finns rullar, spön och linor att köpa till billig peng, då dom drar upp volymerna?
                      Aldrig fått nån karp och inte intresserad att börja fiska karp heller, men jag föraktar dom inte som håller på med det, då dom gör oss andra en tjänst.
                      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 139 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen