Bästa rekorden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa rekorden

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mycket bra initiativ av BeBest att sammanställa listan, såg att många kopierade inaktuella listor när de la till sina rekord och därför föll en del bort ur listorna. Kanske vi kan göra en "pinnad" variant med den nya aktuella listan, eller lägga in den på något annat sätt så att den ligger kvar utan att samma sak händer igen? En ny tråd med den som första post kanske?
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

• När den nya fångsttabellen kommer kan vi få in alla firrar på plats och då går det ju att även få ut ti bästa gösar eller på vilken plats ligger min borre?
      Helt enkelt då kan vi skräddarsy oss våra listor som vi vill. Nu försvinner de lättare men ändå fina fiskarna kvickt in i glömskans dimmor så fort de överträffats. Med den nya fångsttabellen slipper vi det.

Och 34 kilos torskar ser jag fram mot. Det ger en härlig tyngd åt hela samlingen rekordfiskar.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

• Originally posted by BeBest
        När den nya fångsttabellen kommer kan vi få in alla firrar på plats och då går det ju att även få ut ti bästa gösar eller på vilken plats ligger min borre?
        Helt enkelt då kan vi skräddarsy oss våra listor som vi vill. Nu försvinner de lättare men ändå fina fiskarna kvickt in i glömskans dimmor så fort de överträffats. Med den nya fångsttabellen slipper vi det.

Och 34 kilos torskar ser jag fram mot. Det ger en härlig tyngd åt hela samlingen rekordfiskar.
        den komemr den kommer skad u se 8)

Kommentera

• Var i Bebests kategorier platsar en gädda/abborre/gös/harr osv som tagits på ostkusten? Saknar bla DannyStocks fantastiska 17.1 kilos gädda

//Stefan
          Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

• Be best ska man regga en fisk så måste den ju vara tagen i Sverige eller att båt eller liknande utgår i från Sverige.

Tycker nog att listan borde baseras på fiskar som är tagna inom Sveriges gränser, sen kan man ju ha en annan lista precis som du delat in det, men först och främst fisk som är tagen i svenska vatten.

Mvh/Henrik

Kommentera

• Björkna 908g!!! tagen nu i helgen!

Kommentera

• Originally posted by metarkungen
                Björkna 908g!!! tagen nu i helgen!

grattis!!!

achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                \m/

Kommentera

• Originally posted by Rudan
                  Var i Bebests kategorier platsar en gädda/abborre/gös/harr osv som tagits på ostkusten? Saknar bla DannyStocks fantastiska 17.1 kilos gädda

//Stefan
                  Originally posted by Andersson1

Be best ska man regga en fisk så måste den ju vara tagen i Sverige eller att båt eller liknande utgår i från Sverige.

Tycker nog att listan borde baseras på fiskar som är tagna inom Sveriges gränser, sen kan man ju ha en annan lista precis som du delat in det, men först och främst fisk som är tagen i svenska vatten.

Mvh/Henrik
                  En gädda/abborre/gös/harr osv som tagits på ostkusten eller utanför åmynningar i Öresund eller på västkusten är för mig fortfarande sötvattensfiskar. Möjligen skulle man kunna grubbla lite över vart laxen eller havsöringen ska räknas. De är beroende av att hitta sötvatten för reproduktionen och tidiga uppväxt men sen är det till havs som gäller större delen av deras liv, så vida den inte tillhör de stammar som stannar i stora sötvattensjöar. Men de räknas ju trots detta till sötvattenfiskarna.

Jag vet inte hur många av våra fiskar, vilka fångats i norden, som fiskats i svenska, norska, danska eller finska vatten. Och jag tror heller inte det är av någon betydelse för listans trovärdighet, som en inofficiell sammanställning över vad Fiskesnacks medlemmar fått för stort på kroken. Däremot tror jag vikterna i listan skulle bli lite mindre imponerande, om bara svenska fiskar och fiskar tagna med båtar, som utgått från svenska hamnar och gått direkt till fiskeplatsen och sedan återvänt direkt hem igen till svenska hamnar.

Den här listan är så vitt jag uppfattat det ingen officiell lista med tuffa regler för att få registrera fiskarna. Här räcker det med sportfiskemetoder enligt min uppfattning. För den som har behov av att tävla i storfångst under kontrollerade former finns det andra listor hos Sportfiskarna.

Jag undrar också varför inte Danny Stock nämnt sin gädda när jag frågat om den men nu ska den med! Vad han i all blygsamhet kan tycka i saken!

Kommentera

• Tänka sig att det var jag som starta denna lista

Kommentera

• Originally posted by fisherman
                      Tänka sig att det var jag som starta denna lista
                      Yepp, den gången fick du till det!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat