Silver säger?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Silver säger??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

En tävlings drivkraft är inte alltid segern. Det är målet dit, vännerna på vägen och sitt personliga utvecklande. Även om man inte når toppen har man deltagit och haft det kul. Om än inte fått en erfarenhet rikare. Vi tävlar på olika villkor, på olika intressen och mål!
    Bra sagt!!!

Hoppas att ni som nu har tankar på att tävla fått en del nyttiga åsikter och värderingar samt lite förberedelse tips.
    Vi hörs Silver
    PR

Kommentera

Originally posted by Danne
      En tävlings drivkraft är inte alltid segern. Det är målet dit, vännerna på vägen och sitt personliga utvecklande. Även om man inte når toppen har man deltagit och haft det kul. Om än inte fått en erfarenhet rikare. Vi tävlar på olika villkor, på olika intressen och mål!
      Bra sagt!!

Kommentera

Originally posted by schlusser
        Om dom som vill vara med är berädda att satsa på vatten med storfisk och värkligen vill kämpa så man får en fin fisk som tar poäng så tror jag inte det är några problem att ta poäng så vi inte kommer dåligt ändå! tror många av dom som vill vara med i teamet känner att dom är såpass duktiga fiskare att dom kan ta några poängfiskar. Annars har dom ju faktiskt inget där att göra!
        Jo, visst känner man att man kan ta en stor fisk!
        Ska kämpa massor nästa sommar för karp...

Hoppas alla som vill vara med i Teamet tänker försöka ta en stor fisk. Både i Tävlings och i Hobby synpunkt... Fast jag gillar inte att man ska känna press att man ska ta stora fiskar för man är med i en tävling, bara man försöker...
        /Lazinko

Kommentera

Originally posted by Danne
          Jag tror ditt och mitt sätt att se Svenskan är helt olika. I ditt fall handlar det närmast om en ren tävling där fisket handlar om att skaffa poäng till svenskan. Tävlingen är drivkfraften och målet för fisket. "Hobbyfiskare göres sig inget besvär"
          En del gillar det och det accepterar jag.
          Jag vidhåller dock att svenskan inte på något vis är tänkt som en renodlad elittävling.
          Du vill likna tävligen vid diverse nationalsporter där tävlandet sker på olika nivåer. En del enbart i vintintresse en del (de flesta) för nöjjets skull.
          Tro inte att alla fotbollsspelare i division 7 spelar fotboll enbart i intresse för att vinna Allsvenskan.
          Gillar man fotboll spelar man! Gillar man fiske så fiskar man. Vill man dessutom tävla, om ändå inte som ett "elitlag", så ska man naturligtvis göra det. Man kanske aldrig kommer ens i närheten av att vinna men en drivkraft framåt som driver en till att finna nya vatten, nya arter och nya metoder och vänner är en annan och minst lika viktig beståndsdel.

Danne det finns människor som tappar lusten av att förlora också och ser sig som en dålig utövare,mitt mål med debatten är att skapa en större förståelse om vad man ger sig in på.Det är aldrig fel att få visa ord på vägen.Det är bättre med vinter kläder på vintern och sommar kläder på sommarn.
          Mina åsikter om tävlingen eller hobbyn eller utvecklandet förefaller heller inte riktgt vara så som du tolkar dom.Du isolerar dig kring moralen om vad tävling och hobby är.Ge killarna lite tips: visa dom exact var i södertjärn dom skall fiska efter fina gäddor gör det gärna samma dag som ni skall fiska där,(femton man)
          Förlåt Danne jag kunde inte låta bli....hehe

Ha de Danne det var kul och debattera med dig skicka gärna en bild på någon ny fet gädda,(personlig)
          PR

Kommentera

Silver - "det finns människor som tappar lusten av att förlora också och ser sig som en dålig utövare".

Är detta vanligt eller? Jag vill jämföra det här lite med vanliga idrotter. Det finns exempel på detta, att folk slutat för att de inte varit tillräckligt bra. Detta är dock en jätteminoritet, och kanske synd om dem tom. Men vissa människor har helt enkelt inte psyke för vissa saker och ska helt enkelt inte pyssla med det de inte klarar av. Det är dock nödvändigt att man provar för att få veta var man står...

Och jag tycker det är en självklarhet att man hjälper nybörjare på traven, både vad gäller idrott och fiske! Hoppas att alla tycker så...dock så måste man också få lära sig saker på egen hand och skaffa egna erfarenheter för att kunna utvecklas och bli riktigt bra på något. Vissa saker kan man inte få av andra...

Kommentera

LYCKA TILL MED FISKET

mvh Silver
              PR

Kommentera

Originally posted by silver
                Danne det finns människor som tappar lusten av att förlora också och ser sig som en dålig utövare,mitt mål med debatten är att skapa en större förståelse om vad man ger sig in på.Det är aldrig fel att få visa ord på vägen.Det är bättre med vinter kläder på vintern och sommar kläder på sommarn.
                Mina åsikter om tävlingen eller hobbyn eller utvecklandet förefaller heller inte riktgt vara så som du tolkar dom.Du isolerar dig kring moralen om vad tävling och hobby är.Ge killarna lite tips: visa dom exact var i södertjärn dom skall fiska efter fina gäddor gör det gärna samma dag som ni skall fiska där,(femton man)
                Förlåt Danne jag kunde inte låta bli....hehe

Ha de Danne det var kul och debattera med dig skicka gärna en bild på någon ny fet gädda,(personlig)
                Silver: Det förefaller helt riktigt. Utan självbevarelsedrift lär ingen lyckas med sina mål utan tröttna. Förstår i efterhand målet med utlägget ang. svenskan.

Jag förstår, åtminstone försöker mig förstå, ditt sätt att se det. Har själv från 3 års ålder tävlingsfiskat (bl.a SM, Svenskan mm) men slutat för några år sedan. Det var inte brist på framgång som gjorde att jag slutade utan andra faktorer. Men jag är införstådd i det du säger. Om man går i en tävling med målet att vinna så är det på plats med realistiska mål. Allt du nämner ovan är mycket bra synpunkter. Svenskan är skitsvår. Att ge sig in i den med målet att vinna krävs otroligt mycket. Den som tror sig kunna göra stora framgångar i tävlingen utan att veta vad den går in på kommer troligtvis bli besviken.
                Själv är jag en jättedålig förlorare och tävlingsinstinkten återfinns i det mesta. Hade jag tävlat i svenskan enbart i tron att jag skulle vinna hade jag åkt på en knäck direkt och sannolikt tröttna.
                Har man dock en "sund"/korrekt inställning när man gör det så kommer man att skaffa stora erfarenheter, oavsett om man kommer sist eller först och oavsett målsättning. Svenskan är öppen för alla oavsett målsättning (personliga eller lagmässiga).

Sörtjärn är så liten att den gädda som inte simmar ett varv i den sjön är nog inte levande Imorgon dock - återfinns jag i böljan blå Fryken. Eventuella krokodiler kommer på beställning

Ingen oavsett kunskap och erfarenhet ska dock tro att svenskan enbart är för specimeneliten. De finns där lika mycket som det även finns "nybörjare" och alla är välkomna och kan/kommer att dra erfarenheter ifrån det. Goda som dåliga.
                Senast ändrad av Danne; 2003-11-02, 17:59.

Kommentera

klart ni ska vara med grabbar!!ni får ta dem 1a åren som lärotid..kommer säker lossna om ni är seriösa och åker till kända vatten som alla andra klubbar..
                  UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
                  minken.bloggsida.se/

Kommentera

Ja förfan!
                    Man ska tro på sig själv
                    /Lazinko

Kommentera

man behöver inga kända vatten för att fånga stora fiskar!
                      Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 526 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34